Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Pocketer i massevis

13738404243

Comments

• Det er litt blanda drops.
    Nå når jeg har lest igjennom de fleste ser jeg at det er flere historier jeg husker fra Donald Pocket, men også noen som aldri har vært utgitt.
    Men enig i at dette er et merkelig stunt fra Egmont.
    Ikke engang minetegneserier.no har fått listet dem enda.
  • Interessant kommentar postet av Egmont på Facebook akkurat nå. Jeg spurte, "Er det kun enkelte butikkjeder som distribuerer disse pocketene?", og svaret lød:
    Ja. Det er fem hundre stk - men over hele landet. Send en PM med hvor du bor så forteller vi hvor nærmeste sted er.
  • Litt morsomt at de seks finnes i Kolbu men ikke i Bergen.
  • De finnes i hvert fall et sted i Bergen. Hvor mange utsalgssteder har dem i Kolbu?
  • Sjokkselgeren ser slik ut:

image

Etter å ha vært innom en god del butikker av andre kjeder så fant jeg de til slutt på Meny Moholt i Trondheim. Usikker på om de fyller på bøker etterhvert, men papp-saken har plass til 8 av hver pocket i seg. På kvitteringen kalles de "Donald kampanje".

Skal se om jeg får tid til å indeksere de iløpet av kvelden/morgendagen.
  • edited June 2020
    Fargesmell Glitrende vennskap, som kom idag inneholder opptil flere Casty-historier.
  • Donald Feriepocket er lagt inn i inducks nå.

Med unntak av en enkelt historie og noen cover, er innholdet likt den tyske serien Lustiges Taschenbuch Rewe Sammel-Edition
  • Ja, samletemaet for den nye Donald Duck Fargesmell-pocketen "Glitrende vennskap" er jo faktisk Casty! På innersiden, der motivet som BURDE vært coveret vises, står undertittelen: "Historier tegnet og fortalt av CASTY!"

Utenom den første historien (en Egmont-serie med ender) er alt i denne pocketen Mikke Mus-historier skrevet eller tegnet av ham. Inkludert en LANG historie med Mikke og A-tom-tom som aldri har vært på norsk før. :) Egmont-serien som innleder boken er i så måte temmelig malplassert. Men antar at det var dette som måtte til for at Egmont skulle godkjenne en pocket som ellers bare innholder Mikke.
  • edited June 2020
    Glimrende arbeid, FrankAa! Er det problemer med Inducks som gjør at coverne ikke vises? (I alle fall gjør de ikke det for meg.)
  • edited June 2020
    Mesterhus: Kolbu er et ørlite tettsted med ett Coop nærmat, men de seks pocketene har de.
  • De kjenner vel sitt publikum, Erik....
  • Erikh skrev:
    Mesterhus: Kolbu er et ørlite tettsted med ett Coop nærmat, men de seks pocketene har de.
    *Kremt*. Det er Mesterius. Jeg er altså ikke ansatt hos Mesterhus. ;)

Men da er jo saken klar: de er på det ene utsalgsstedet som finnes i Kolbu. Skulle ikke forundre meg om de er på enkelte andre butikker i Bergen også, bare litt mer obskure og avsidesliggende enn Meny Oasen.
  • Var på Meny Oasen i dag. Foreløpig er det greit med pocketer igjen der i hvert fall.

At du ikke får opp forsidene i Inducks skyldes vel at disse ikke er lagt inn der.
  • Jeg er ikke så sikker på det. Jeg har hatt problemer med å få andre forsider på Inducks til å vises også i det siste. Da dreide det seg om forsider der man kunne se thumbnailene i selve listingen under, men ikke som stort bilde. Blant annet Donald Julealbum. Og nå ser jeg at ikke engang Donald Pocket nr. 1 viser forsiden! Kan du se forsidene på disse to linkene?
  • Forresten, da jeg spurte Egmont i en Facebook-PM om hvorfor Feriepocketene er så vanskelige å få tak i, svarte de følgende:
    Det er ikke meningen å gjøre dem utilgjengelig. Men det er mye som skjer i butikkene i sommer, og ikke alle har villet prioritere akkurat denne kampanjen. Gi en lyd etter om du ikke finner dem noen steder, så ser vi om vi kan hjelpe deg.
  • Mesterius & SvK:

Det har oppstått en feil med bildesystemet for alle forsider som ikke er lastet opp via web-systemet. For de gamle er det noe galt med miniatyrbildene, og nye vises ikke i det hele tatt (det er faktisk lastet opp for Feriepocket også). Har rapportert det, så forhåpentligvis blir det fikset snart.
  • Som sagt stod det faktisk "Donald kampanje" på kvitteringen når jeg kjøpet feriepocketene. Men det hadde vært interessant å vite akkurat hva denne går ut på. Kanskje det ikke er alle som er villig til å sette opp sjokkselger og selge seks ulike bøker på en gang hvis de normalt ikke har alt for stort salg av tegneserier.

I Tyskland var kampanjen på en annen måte. Der hadde de en avtale med kjeden REWE og hvis man kjøpte andre varer fro mer enn €30 fikk man pocketboka gratis. Men den kunne kjøpes for €3.99 også.
  • Meny på Sartor på Sotra har mange pocketer igjen.
  • edited July 2020
    Vil bare nevne at Klassisk Donald Duck nr. 25 som er i butikkene nå inneholder den originale historien av Bill Walsh og Floyd Gottfredson som introduserer skurkeren Rimeren, "Paratomplyen og Rimeren". Rimeren er også antagonisten i Castys Mikke Mus-historie "Fremtidens verden", som kan leses i den nye Fargesmell-pocketen "Glitrende vennskap". Så hvis man ikke har lest historiene fra før, kan disse to utgivelsene fungere som et bra dobbeltkjøp. :)

image

image

Skal forresten nevnes at både "Paratomplyen og Rimeren" og den andre Gottfredson-serien i Klassisk Donald Duck nr. 25 er resirkulert fra Floyd Gottfredson Hall of Fame 2.
  • Jeg var heldig i dag og fikk kjøpt fem av feriepocketene hos Rema Drotningsvik i Bergen. Nå mangler jeg bare Drømmeoppfinnelser.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?