Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Pocketer i massevis

1333436383943

Comments

• Jeg mottok i morges nyeste temapocket De 3 Musketerer og kikket såvidt på innholdsfortegnelsen før jeg kom meg på jobb. Er ikke alltid like flink til å sjekke oversikt over når historiene er utgitt tidligere, men la merke til at det var opplyst at noen historier tidligere har vært utgitt i temapocket 2001 og 2002. Er det vanlig at nye temapocket har opptrykk fra gamle? Føles litt rart at det har vært temapocket så mange år...
  • Er det vanlig at nye temapocket har opptrykk fra gamle?
    Tok en rask sjekk av alle årets bøker som alle er indeksert i inducks. Av de 12 bøkene er det kun "Gullfeber" som ikke har noen historier fra tidligere temapocket. Så det ser ut som det er vanlig ja.
  • Jeg har søkt litt på Bokklubben for å se kommende Disney pocketutgivelser. I tillegg til temapocket, Fargesmell og Andebys Helter, kommer det enda en ny serie kalt Andepocket. Hver pocket skal ha fokus på en karakter. Første blir om Birgitte. Planlagt utgivelsesdato er 28. februar.

https://www.bokklubben.no/skjoennlitteratur-for-barn-og-ungdom-og-sanne-historier/andepocket-birgitte-walt-disney-company/produkt.do?produktId=23045722
  • Inne på egmontlitor så jeg nettopp at det planlegges enda to nye pocketserier: Donald When I was a teenager og Dolly Spy Power. Samlere og komplettister kommer til å få ett stort hull i lommeboken!
  • Personlig gleder jeg meg stadig mest til juni-utgivelsen av "Mikke i storbyen" (aka Mickey Mouse Mystery Magazine).
  • Ser i butikken at nyeste Donald Pockent (#487) inneholder historier fra serien Donald Quest. Noen som kan si om den også har historier som ikke er utgitt i USA? Se liste på inducks.
  • SvKSvK
    edited January 2020
    Har ikke fått sett i pocketen enda, men historiene du sikter til (de som ikke er utgitt i USA) kommer så vidt jeg vet i neste pocket. (jf. innhold i de tyske, som er identisk).

Ser ut til at mye spennende er på gang. Men selv håper jeg og at vi får en vinterpocket i år også, som den i fjor.
  • ...og det ser det ut til at den omtalte Vinterpocketen er kommet. Nye historier.
  • Kjøpte den nye Andebys Helter-pocketen i dag. Som kjent er dette en PKNA-pocket, men det var litt ymse historier i den. I tillegg til tidligere utgitt materiale, er det også med alle historiene i den nyere serien "PK Tube", dette er riktignok kortere historier. Se link for oversikt over disse:
    https://inducks.org/subseries.php?c=PK+Tube
  • Første Andepocket, som omtalt lenger oppe, er i handelen. Tema er Skrue+Birgitte. Stort sett ikke tidligere utgitte italienske historier, litt større format enn en vanlig pocket og bedre papirkvalitet. Pris er kr. 99, så dette må sies å være en ganske bra utgivelse selv om temaet ikke et min favoritt.
  • "Pris er kr. 99, så dette må sies å være en ganske bra utgivelse selv om temaet ikke et min favoritt."

Det kunne i hvert fall vært det hvis ikke alle seriene hadde piksellert trykk. :P Men jeg merker jo at det kan variere fra leser til leser hvor mye dette er merkbart/irriterende.
  • Fikk akkurat urovekkende mail fra Adlibris angående Mikke i Storbyen som jeg har hatt på overvåking: produktet utsolgt for godt, som her nok betyr at den ikke kommer ut. På Egmont litor sin side kom den ikke frem da jeg søkte på Andebys helter. Noe den har gjort før. Bør kanskje søke på selve tittelen også
  • edited February 2020
    Ai, linken til "Mikke i storbyen" på egmontlitor.no virker ikke lenger. :S Men det er nå pussig med Adlibris, for der står det stadig "Ennå ikke utkommet". (EDIT: Og akkurat nå forandret statusen seg til "Midlertidig utsolgt"...)

Håper dette eventuelt betyr at den er utsatt og ikke kansellert. "Mickey Mouse Mystery Magazine" regnes jo av mange som en av de beste Mikke Mus-tegneseriene som er laget.
  • Håper det beste! Men den er av Adlibris blitt fjernet fra listen min over overvåkete produkter.
  • Nå er hele listingen for "Mikke i storbyen" fjernet fra Adlibris, og det samme gjelder Ark og Haugen Bok. (Den er ennå oppe hos Norli og Tanum.)

Det har vært spurt om denne saken på Serienetts Facebook-gruppe, men Egmonts sjefredaktør Kjetil Johnsen kunne ikke på sparket si noe spesifikt om hva som ville skje med akkurat denne utgivelsen. Er det noen andre hos Egmont man kan kontakte og spørre?
  • Jeg ser at Henrik Hildre står oppført som redaktør i Andebys helter-pocketene. Noen som vet hvordan man kan kontakte ham? Han er på Twitter, men kan ikke finne noen epostadresse (og ikke er jeg på Twitter selv heller).
  • SvKSvK
    edited March 2020
    Vi får se hva som skjer med dette, men blir det ikke noe av er det både skuffende og ikke minst rart at det ikke skal være mulig å få utgitt disse historiene innimellom alt det andre rare de gir ut. Det mangler ikke akkurat på pocketutgivelser, noe som er veldig bra, men det er mye ymse. Kjøpte nyeste Temapocket "Historier fra Andeby" denne uken, det er andre Temapocket på rad som utelukkende består av tidligere utgitte historier.

Og angående tidligere nevnte bokserie "Donald og Vitenskapene" som diskutert her, mottok jeg for en stund siden bok nr. 2 i serien (etter å aldri ha fått nr. 1). Den bestod utelukkende av tidligere utgitte pockethistorier. Og det til kr. 349,- eller noe. For å si det sånn, den boken ble returnert og abonnementet kansellert. Vet at det samme gjelder bok 1, etter å ha bladd i den på Outland. Er det ikke mulig å, for slike dyre og fine utgivelser, å f.eks. utgi Mickey Mystery eller lignende i stedet? Det ville kanskje ha forsvart prislappen.
  • I de siste årene er det veldig mange album, pocket og bokserier Egmont ikke avslutter. Sannsynligvis har ikke Andebys Helter solgt godt nok, men det skaper irritasjon og frustrasjon når de kutter ut en utgivelse mange hadde gledet seg til. Manglende evne og vilje til å svare på direkte spørsmål gjør det ikke bedre.
  • Ja, det er smått utrolig at et forlag på direkte henvendelse ikke greier å gi et ordentlig svar på om en utgivelse er kansellert eller ikke.
  • SvK: "Ja, det er smått utrolig at et forlag på direkte henvendelse ikke greier å gi et ordentlig svar på om en utgivelse er kansellert eller ikke."

Det er smått utrolig med alle andre forlag enn Egmont. For dette har jo vært standarden deres i mange år når man spør om ting på Facebook. Det er først det siste året eller to at Kjetil Johnsen har blitt en del flinkere til å dele utgivelsesplaner og slikt på Serienetts Facebook-gruppe, og til å svare på spørsmål om utgivelsene. Men Disney-pocketene er tydeligvis ikke det han selv er mest involvert i.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?