Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Andeby

14567810»

Comments

• Carl Barks' Andeby er ved at nå til vejs ende, forlaget han annonceret det sidste bind og dets indhold.
    Disse historier, som Barks har været mere eller mindre involveret i, kommer til at mangle:

image
  • Jeg leste Fare på ferde i Svarskogen i CBA29 nå, og merker meg at oversettelsen der er vesentlig annerledes enn i DD&Co. I CBA heter bjørnen "Gamle Arg", mens i sistnevnte heter den "Gamle Grumle".
    I DD&Co finner man etikketter som "Gryngrøt" og "Penger på tønnetoppen". Byen som skal bygges heter "Skrupolis". I CBA er det "Hete penger" og "Penger på fat". "Morgendagens storby" har blitt "Andeby øst", noe som høres mer ut som en bydel i Andeby.
  • Jeg leste tidligere i dag at folk har begynt å motta siste bind, nr 30. Fikk i formiddag selv ett varsel via digipost om pakke som skulle hentes. Vil anta det er CBA nr 30.
  • Jeg fikk min i går.
  • Kan någon med Inducks-kompetens reda ut vilka covers som saknas i CBA? Vi adderade US 44 till svenska utgåvan av CBA 15, men det finns kanske några till som saknas.
  • Det har jo skjedd noe tull med forsidene til bøkene. Det gamle slottets hemmelighet har forsiden til Eggmysteriet, og forsiden til Tore fra Singapore er forsvunnet, og byttet ut med "På eventyr i Australia". Så bok nr. 21,22,23 og 24 har feil forsider.
  • Mikkel: fikset de forsidene som var feil nå, men nye thumbnails blir ikke generert før rundt kl.3 i natt.

germund: Hverken den norske eller den svenske utgaven av Carl Barks' Andeby er fullstendig indeksert enda. Så det er litt vanskelig å lage statistikker på hva som mangler før det er gjort.
  • Det må være overkommeligt at sammenligne CBSV og CBA. Jeg har ikke tid lige nu og har ikke alle CBA endnu, men om et par uger kan jeg sætte mig til at sammenligne dem.
  • Jeg har planer om å indeksere alle, men det tar tid.
  • Som abonnent av Donald Duck Komplette Årganger ble jeg i går oppringt fra en selger fra Egmont med veldig godt tilbud:Første bok i CBA til 99 kr. Den kvinnelige telefonselgeren snakket varmt om Carl Barks. Til slutt fikk jeg avbrutt henne og informert at jeg ganske nylig har mottatt siste bok av CBA. Skjønner ikke at Egmont lar være å sjekke kunde- og abonnentslister før de starter slike kampanjer. Selgerne vil jo spare tid hvis listen over hvem de skal ringe er "vasket" på forhånd. Og det så ut til at de hadde prøvd to ganger før uten at jeg hadde anledning til å svare. Ville forresten vært interessant å vite hvor mange abonnenter av CBA som ikke abonnerer på Komplette Årganger i tillegg, ett datauttrekk som jeg tror ville vært lett for Egmont å utføre.
  • Jeg tror ikke de er ansatt i Egmont.
    De representerer nok heller telefonterroristbevegelser som Egmont hyrer inn.
    Det er mulig de ikke har tilgang til all info om oss. Jeg har opplevd nøyaktig det samme.
    En gang fikk jeg til og med tilsendt første bok i en serie UTEN at jeg hadde snakket med noen.
  • Og Egmont finner det faktisk verdt pengene å hyre inn og betale folk for å ringe forvirret rundt på denne måten?

Jeg forstår ikke hvordan denne korporasjonen tenker.
  • Nåsåen har ringt meg også, plagsomt
  • Ble ringt i fjor av en fyr som snakket varmt om en ny Carl Barks bok, skjønte raskt at det var snakk om CBA som jeg på det tidspunktet hadde avsluttet abonnent på for å kunne kjøpe enkeltbøker når det passer. Men lurte da på om jeg kunne velge hvilken bok jeg ville få sendt istedenfor den første boken. Noe selgeren gikk med på. Likevel kom Tilbake til Klondike boken, så funket ikke å prøve å få en annen bok til 99.
  • Morsomt nok får jeg også stadig telefoner med samme tilbud, selv om jeg får alt som utgis gratis
  • Jeg fikk en telefon med den vanlige talen om at de hadde fått lov å gi bort en gratis bok i sommervarmen. Jeg la på halvveis, men de sa at de hadde sett at jeg hadde abonnement på Carl Barks Andeby og snakket noe om at det var en bok som tok for seg Donalds barndom og at Don Rosa var en av de beste tegnerne.

Jeg tenkte å skrive på facebooksiden til egmont at jeg også abonnerer på Pondus og at jeg kunne finne på å la meg inspirere av hans behandling av telefonselgere hvis de ringer og snakker til meg som en idiot igjen.
  • Du spurte ikke om hvor mange "Donalds barndom"-historier Don Rosa har tegnet? :D
  • En serie basert på CBA utkommer vist også i polen nå. Synes de så litt søte ut med disse litt pussige klipp og lim forsidene.

https://comicwiki.dk/wiki/Kaczogr%C3%B3d_%E2%80%93_Carl_Barks
  • Og de koster kun 52,5 zloty, som min valutaomregner får til 119 norske kroner og 92 danske.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?