Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Barks+Rosa-album

13»

Comments

• Kunne kanskje vært på tide å skille ut innleggene om "Carl Barks og Don Rosa: Originalene og oppfølgerne" i en egen tråd? Nå utgjør de vel over halvparten av kommentarene i denne tråden.
  • Det får ev. de som styrer dette gjøre... Men for dem som er interessert, kan jeg opplyse om at nr. 7 er i handelen, og inneholder i tillegg til "Det gamle slottets hemmelighet" og ""Et brev hjemmefra" også "Hunden fra Whiskerville" og "Den siste av McDuck-klanen". Helskotsk, altså.

Nr. 8 kommer 25/9 og skal bl.a. inneholde "De vises sten" og "Korsfarerkongenes krone".
  • "Det får ev. de som styrer dette gjøre..."

Ja, det var det jeg også tenkte på. :) Det er jo naturlig at brukere fortsetter å kommentere her, siden all diskusjon om emnet så langt har vært i denne tråden.
  • Nr. 8 skal vist også inneholde "The Horseradish Story" noe som får meg til å lure litt på hva den eventuelt fjerde historien blir for noe. Det er vel den samme, eller snarere en ny versjon av den gamle skonnerten fra Horseradish historien Skrue bruker i jakten på Korsfarerkronen. Men sånn akkurat nå kan jeg bare huske å ha sett den i nevnte historier og "Den siste herren av Eldorado" Og siden den ikke er med i "De vises sten" kan vil ikke den være bindeleddet.
  • edited July 2017
    Det vel ikke slik at "bihistoriene" trenger å ha noe direkte bindeledd til begge hovedhistoriene. De har vel fra før fylt opp med historier med lignende tematikk.
  • Mesterius:
    Kunne kanskje vært på tide å skille ut innleggene om "Carl Barks og Don Rosa: Originalene og oppfølgerne" i en egen tråd?
    Spurte om det samme i januar, ville skrive et innlegg da men syntes det var teit å fortsette diskusjonen i denne tråden (og nå har jeg glemt hva jeg ville skrive). Tror ikke de som er moderatorer her følger med stort lengre.

LarsMartin:
    [...]kan jeg opplyse om at nr. 7 er i handelen
    Flere som har problemer med å finne disse bøkene? Nå har jeg sjekket fem forskjellige dagligvarer, en Narvesen og en Mix-kiosk i tre forskjellig kommuner og fortsatt ikke klart å finne nr.7. Husker jeg hadde problemer med å finne en av de tidligere bøkene også.
  • Har hatt litt det samme problemet. Var på liten tur, så undersøkte først en Rema 1000 for å finne albumet, men de hadde det ikke. Kiwi hadde det derimot når jeg kom hjem.
  • Det er få eksemplarer i hver butikk. I en av de største Narvesen-butikkene i Bergen er den allerede borte.
  • Nummer 8 er i handelen, og inneholder som vi vet disse hovedhistoriene:

De vises sten (B)
    Korsfarerkongenes krone (R)

Bonushistoriene, som også har direkte med hverandre å gjøre, er:

Pepperrotfratkten (B)
    Kongen på Kobberhaugen (R)

Nummer 9 skal komme 6. november (nummer 8 kom ut noen dager før angitt tid), og skal inneholde Jul i Pengelens og Hans første suksess som hovedhistorier.
  • Ja, neste nummer er det bare å glede seg til!
  • Nr. 9 inneholder altså Jul i Pengelens, Hans første suksess, Tenkeboksen, Frem til fortiden samt noen forsideillustrasjoner. Dessuten reklameres det med at album 10 vil inneholde Eggmysteriet og Tilbake til Gufseplassen.
  • Rekkefølgen ble vist byttet om så det nyeste albumet inneholder Back to the Klondike, North of the Yukon og Last sled to Dawson. Etter det loves det vist gjensyn med firkant-eggene nok en gang.
  • Albumet med firkanteggene blir det siste etter hva jeg har lest på FB i dag. Regner med å kjøpe det i ettermiddag.
  • Ja, det er allerede kommet i handelen, og inneholder de to firkanthistoriene og Solens sønn. Det er ikke annonsert flere album. Og så mange flere historier er det vel heller ikke.
  • De 11 softcover-albumene er fortsatt til salgs på serie.no og andre steder, men det ser likevel ut som Egmont nå satser på en hardcover-utgave av de også:

https://serie.no/produkt/bokserier/barks-rosa-hardcover
  • Neimen herregud da. Kan vi i det minste håpe på skarp og ikke piksillert trykkvalitet denne gangen (i motsetning til kioskutgavene)? Det hadde jo vært fint, men ettersom den nye praktboken "Jeg, Donald" dessverre er ødelagt av piksillering er det nok ikke særlig sannsynlig...
  • Oi, oi, oi! Snakk om å skvise de siste, sure melkedråpene fra en død kus jur.
    Denne står jeg nok over.
    Dessuten er det nesten helt garantert NØYAKTIG samme pakke som sist, bare i tjukkere papp.
  • Jeg trodde alvorlig talt det var en feil først, at de hadde brukt et gammelt utkast til forside for kioskutgavene. At dette var en måte å tømme lageret med album. Men det er altså en ny og mer fancy utgave i stive permer.

Om de skal rettferdiggjøre disse hardcover versjonene. så trenger de langt mer fyldig innhold med redaksjonelle tekster. Men viktigst av alt, de trenger bedre trykk som Mesterius skriver. Om det mirakuløst nok blir ordentlig trykk uten pikseler, ja da kan de være litt fristende. Om en bare for en enklere utgave av noen fine Barks og Rosa historier i albumformatet. Men om det bare er mer pikselert line art..

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?