Da har DD&Co nr.1/2017 kommet i postkassa.
Sammenlignet med 2016 så har prisen økt med 2 kroner, men det har den jo gjort hvert år de siste årene så det var ikke noen overraskelse. Siden det kom ut 52 blader i 2016 regner jeg med butikknummrene blir de med oddetall også i år (var partallsuker i 2015).
I nr.1 får vi et morsomt gjensyn med Glupus, boblehodet fra Fantonald-serien som var i salg for 10-20år siden. Men selve historia synes jeg var litt teit. Donald sitter og slapper av på et fly da den ene motoren begynner å brenne, og vips så er han plutselig utenfor der han flyr og holder opp den ene vingen. Nå har jo ikke Fantonald noen super-krefter men er avhengig av gadgets til å gjøre ting som dette. Men ser ikke noe tegn til rakettmotorer eller lignende. I tillegg må Donald ha pakket med seg kostyme og greier på flyet. Lurer veldig på hvordan han klarte å komme seg inn i dette og ut av flyet uten at noen oppdaget Fantonalds egentlige identitet. Histora hadde nok fungert bedre med Super-Langbein.
Comments
Ifølge Inducks heter den 12-siders historien som jeg antar at forsiden illustrerer En klam hånd over Schwarzwald, men serieskapere eller en separat listing er ennå ikke på plass. Kan noen som har lest historien si hvem som har skrevet/tegnet og om den var noe bra?
Ellers mener jeg Svarte Petter er Mikkes problem, Fantonald skal slåss mot B-Gjengen.
En annen ting: jeg er ganske sjokkert over at Fantonald opptrer uten maske på coveret! ALLE KAN JO SE AT HAN ER DONALD! Er dette en ren tegnefeil, eller noe som faktisk skjer i historien?
Første plyndringstokt fant sted i Svigerandsparken, i Fjonslo (Ugh og urk)
Jeg husker en gang 176-671 ikke hadde maske også, skikkelig pinlig. Alle kunne se at det var 176-671 8-X
Den historien med 176-671 høres jo enda verre ut! :D Flaut, rett og slett. Men når det gjelder En klam hånd over Schwarzwald, er det noe punkt i selve historien hvor Fantonald opptrer maskeløs, eller bare en tegnefeil på coveret? Uansett fortjener de skyldige smekk på fingrene.
Og alvorlig talt: hvem i den virkelige verden skjønner IKKE at Fantonald med maske er Donald? :P
Har det forresten vært noen annonsering for noen ny tegneseriekonkurranse i år? abonnerer ikke på bladet lenger.