Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Gode tider for Don Rosa fansen!

124678

Comments

• Joda, Mikro-Midas, du kan få sagt det! :))

Regner med at også denne serien kommer til å følge utgivelsestakten til Carl Barks, dvs. 2 stk i året. 

• edited September 2013
    Jeg har hørt at Outland Stavanger ikke kommer til å ta inn denne utgivelsen.
    Blir kun gjennom nettbutikken, og betaling via PayPal.
  • Glomgold, du spøker nå, ikke sant? Hvis ikke kan jeg love at dette vil et tema når AC kommer til Stavanger i uke 41 og bl.a. skal besøke den lokale Outland-butikken.
  • Har også hørt rykter om at det  kun er venstrehendte og skjeløyde som halter på venstrefoten som skal få kjøpe dette verket, hva sier AC til det ?
  • Kanskje Olaf kan hjelpe Don Rosa kontakte norsk politi så han kan få anmeldt Outland Stavanger for å ikke gjøre utgivelsen enkelt tilgjengelig for alle interesserte.
  • edited September 2013
    Før Olaf kaster seg over telefonen ...

Det er lite trolig at denne utgivelsen havner i nettbutikken til Outland. De har jo ikke noen andre Fantagraphics-utgivelser der heller. Så det var en spøk.
    Må nok prøve adlibris.no hvis man ikke går for noe utenlandsk :)
  • Hvis man ikke er desperat og må ha bøkene med en gang er det sikkert lurt å vente et halvår ekstra for å se om de blir utgitt i bokser.

Har selv utsatt kjøp av Fantagraphics sin Pogo-bok nr.2 fordi jeg har lyst på bøkene i bokser, allerede har bok 1, og ikke synes det er verdt å kjøpe to kopier..
  • edited September 2013
    Formatet skal være det samme som Fantagraphics sine CB-bøker forteller Jano på det danske "søsterforumet".
    De blir derfor ikke så store.
  • Når det gjelder Outland i Stavanger, så var var vel Don Rosa i mange år omtrent den eneste Disney-serieskaperen de faktisk gadd å ha i hyllene (ganske ignorant, vil jeg påstå). Utvalget har riktignok tatt seg opp litt de siste årene med Fantagraphics-utgivelsene av Gottfredson og Barks, men før det var det særdeles lite dekning av ikke-Rosa-Disney-tegnere. Så ja, det er jo virkelig et stort spørsmål om akkurat Outland i Stavanger kommer til å ta inn Fantagraphics' Don Rosa-bøker!
  • Ganske rart at vi ikke har hørt om dette svært så selektive utvalget av Disney serier på outland i Stavanger før nå. Er det ingen seriøse,respekterte og anderkjente donaldister som har vært innom denne butikken og observert dette fenomet ? Dette grenser jo opp mot noe som lett burde vært anmeldt hvis det hadde vært i andre deler av landet, eller kanskje hvis utvalget av Disney serier hadde vært motsatt av det som det var på outland i Stavanger.

Kan det være lokale pressgrupper som har tvunget Outland til å kjøre ett snevert utvalg, i så fall er det skremmende.

• MikroMidas skrev:
    Dette grenser jo opp mot noe som lett burde vært anmeldt hvis det hadde vært i andre deler av landet, eller kanskje hvis utvalget av Disney serier hadde vært motsatt av det som det var på outland i Stavanger.

Håper derfor at de har planene klare for bøkene, ellers så er jeg redd for at det vil utarte seg til noe vi kan komme til å lese om i Aftenbladet i uke 41.
  • Jeg har bare besøkt Outland i Stavanger en gang, og fikk inntrykk at selv om den er betydelig mindre i areal enn kjedens filialer i de andre byene hvor de befinner seg, så er det stort sett bare glade mennesker som frekventerer disse lokalene.

image

• Siden den gang har Outland Stavanger flyttet til et større lokale - der Rogalands Avis holdt til tidligere.
  • edited September 2013
    Da har jeg ikke annet valg da enn å legge ut på ny signeringsturné neste år når neste Mira-album kommer (på Comicopia Forlag, med Olaf som redaktør! GISP!). Kan jo ikke vedkjenne meg at det finnes en Outlandbutikk jeg ikke har vært i.
  • Mesterius, Jeg ser i denne tråden at du har solid innsikt i utvalget hos Outland i Stavanger. Betyr dette at du bor i, eller i nærheten av Stavanger?
  • Donad Duck & Co nr.49/2013 kommer til å inneholde En gullgruve
  • Bildet er ikke imponerende, men det blir i boks dette også.

image

© Disney
  • Da ser det ut som det ordner seg for den danske fansen også.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?