Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Lysestakemysteriet

edited January 2013 in Donaldisme

Etter å ha sett den nye Les miserables-filmen, tok jeg fram DP 104 og leste Disney-versjonen av denne klassikeren. Historien heter Lysestakemysteriet, og er vel tegnet av Carpi hvis jeg ikke tar feil. Og selv om den selvfølgelig er litt forenklet, er denne historien en bra parodi på originalen. Anbefaler dere å lese denne hvis dere skal å se filmen. Som forøvrig var meget bra....

Det finnes mange Disney-tolkninger av gamle skuespill og klassiske litterære verk, flesteparten av disse av italiensk opprinnelse, men bra måte å bli kjent med klassiske verk på uten å lese hele boka.

Comments

• edited November -1

Lysestakemysteriet er nok en av mine favoritter blant pocket historiene, en spennende handling som også er litt mørk.

• Måtte kjøpe DP104 i går, for det er helt sant som du sier - «Lysestakemysteriet» er en glimrende fortelling. En av mine absolutte favoritthistorier fra yngre år.

De som har sett musikalen eller lest boken vil kjenne handlingen godt igjen, selv om det vel er noen elementer som både er forandret og lagt til. Humoren er fantastisk.

For øvrig en meget god pocket ellers, også. Både «Kårde og kjærlighet» og «Ikke til å tro» er Mikke Mus på sitt aller beste :)
  • Leste den en stund før jeg så Les Misérables-filmen, jeg også. Bra historie.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?