Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-NM 2012

11516171921

Comments

• edited November -1

Idag er nok det enkleste spørsmålet som har vært i NM i år. (spørsmål 1.)

• edited November -1

Willi_kvakk skreiv:

Det er tradisjon at det første spørsmålet på julaften er rene gavepakken :)

• edited November -1

Da så. :)

• edited November -1

whitesand skreiv:

Sånn er det i kampens hete... Lykke til med siste runde,Kristin (og Øystein også selvsagt) ;)

Lykke til, du også. Og alle andre.

Det blir spennende å se om Mikkel Hagen klarer å beholde tredjeplassen. Både Einar og Nils Petter er farlig nær.

• edited November -1

Det blir en spennende siste runde, heier på Mikkel! ;)

• edited November -1

Tommy skreiv:

Willi_kvakk skreiv:

Det er tradisjon at det første spørsmålet på julaften er rene gavepakken :)

Hva var såørsmålet i 2010?

• edited November -1

Da gratulerer vi Øystein og Kristin med tittelen Noregsmeister i Donald!
    Whitesand og Mikkel Hagen kom på andre og tredje plass i konkurransen, og Einar vant bonuspremien. Gratulerer til alle tre!

Premier sendes ut så snart vi har fått signatur i bøkene - det ble litt hektisk å få til dette før jul.

God jul alle sammen, og takk til alle som deltok i konkurransen!

• edited November -1

Willi_kvakk skreiv:

Hva var såørsmålet i 2010?

"Kva heiter naboen som Donald støtt og stadig kranglar med?"

• edited November -1

krice skreiv:

Da gratulerer vi Øystein og Kristin med tittelen Noregsmeister i Donald!
    Whitesand og Mikkel Hagen kom på andre og tredje plass i konkurransen, og Einar vant bonuspremien. Gratulerer til alle tre!

Gratulerer til alle også fra meg. Det er ingen tvil om at det er de beste som til slutt topper listen. Gratulerer også til arrangørene med et spennede og vellykket arrangement!

• edited November -1

Første gang jeg er med, 18. Plass.
    Ikke verst om jeg skal si det selv.
    Artig NM, gleder meg til neste gang, hvis det blir noen neste gang!
    Med Donaldistisk hilsen, LarsNitro.

• edited November -1

Gratulerer Kristin og Øystein! 139 poeng er utrolig imponerende. Og jeg må også ta av meg hatten for Whitesand som kun endte 2 poeng bak superteamet. :)

Og takk til NM-arrangørene for å nok en gang gjøre adventstiden ekstra morsom.

Vil lista over hvor mange bonusspørsmål folk hadde rett bli postet forresten?

• edited November -1

Chrisron: sjekk linken i krices innlegg.

• edited November -1

Gratulerer fra meg også :-)

• edited November -1

Takker for gratulasjonene fra alle! Og ikke minst gratulerer til Kristin og Øystein! Dere ble for tøffe denne gangen også! ;)

Takk til Olaf og Krice som nok en gang har arrangert et moro NM i Donald.

God jul videre til alle på forumet.

• edited November -1

Takk for gratulasjoner!

Gratulerer til whitesand, Mikkel Hagen og Einar!

Tusen takk til arrangørene for enda et fantastisk fint og morsomt NM!

Kvakk! :-V

• edited November -1

Gratulerer til vinnerne :)
    Og takk til redaksjonen!

Tror jeg forbedret min egen plass siden 2010.

Olaf: Kan dere gjøre NM 2010 tilgjengelig igjen?
    Slik som tidligere NM.

• edited November -1

Ganske sikker på at det var 10. plass jeg fikk i forrige NM, så jeg forbedret meg også - én plassering. (Hadde vinnerne stilt hver for seg ville jeg sannsynligvis havnet på 10. plass denne gangen også, men jeg er uansett godt fornøyd.) Gratulerer til vinnere, og takk til arrangører!

• edited November -1

Gratulerer så mye til mestrene.
    Takk til arrangørene, spesielt i dag fordi de ga årets historie (for min del) plass i siste spørsmål.
    Takk til en viss Arild, som fikk svar på flere spørsmål på et italiensk forum jeg tydeligvis var den eneste andre som snublet over.
    Tusen hjertelig takk til Nestor B., som snøt meg for en topp-10-plassering. Det lover jeg deg personlig at jeg aldri skal glemme.

----

Til slutt litt statistikk (muligens mest interessant for meg selv), her er en oversikt over hvilke "teknikker" jeg brukte for å få mine 97 poeng. Der jeg benyttet flere teknikker for å besvare et spørsmål, har jeg delt likt mellom de aktuelle teknikkene.

Google/Wikipedia: 34,75
    Hukommelse/forstand: 21,92
    I.N.D.U.C.K.S.: 19,08
    Tilgjengelige utgivelser: 10
    AOL-forumet: 8,17
    Gjetting: 3,08

• edited November -1

Gratulerer både til de foran meg og de bak meg på lista. Det har som vanlig vært fantastisk mye moro under hele konkurransen med ispedde fortivlte neglebitende hyl da jeg ikke kjente igjen Barks-spørsmålene.
    Uansett om jeg både føler og vet jeg kunne gjort det så mye bedre er jeg kjempefornøyd med min plassering og kunne med frydsom selvsyn se hvordan jeg nærmet meg toppen dag for dag og til slutt endte på den høyeste plassering sålangt i disse NM'ne. Artig artig artig.

• edited November -1

Gratulerer til vinnerne. Fantastisk innsats. Og en enorm platinums gigatakk til Team Olaf for alt arbeidet dere har lagt ned for å utforme og styre konkurransen. Dere gjorde adventstiden spennende! Likte spesielt at såpass mange av spørsmålene krevde ganske omfattende resonnering. Og at vi fikk anledning til å gjenoppfriske bekjentskapet med mange halvglemte historier.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?