Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-NM 2012

1101113151621

Comments

• edited November -1

Skal gå gjennom donaldbladene mine for å finne ut av spørsmål 4.
    Jeg er ganske sikker på hvilket blad historien er i.

• edited November -1

krice skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

tredje plass.. :-|

... som fortsatt er veldig imponerende, spør du meg!

Takk :-)

Er ikke noe nedtrykt lenger, ser jeg er to poeng unna 1. plass nå, så bare og stå på videre! :-D

• edited November -1

Hvor mange ganger i året arrangeres det Donald-VM?

• edited November -1

Dersom du meiner NM: Det har blitt arrangert fire gonger, i 2005, 2006, 2010 og 2012. Aldri meir enn ein gong i året.

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Er ikke noe nedtrykt lenger, ser jeg er to poeng unna 1. plass nå, så bare og stå på videre! :-D

På resultatlisten er avstanden 3 poeng, men det bare greit at du tar en P.T. Barnum og regner med det ene poenget du gikk glipp av i runde 2 p.g.a. en kontroversielt utformet oppgavetekst ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

På resultatlisten er avstanden 3 poeng, men det bare greit at du tar en P.T.Barnum og regner med det ene poenget du gikk glipp av i runde 2 p.g.a. en kontroversielt utformet oppgavetekst ;-)

... nei. Det er overhovudet ikkje det som har skjedd her.

På grunn av ein feil i rettinga fekk whitesand opphavleg eitt poeng mindre enn han skulle ha hatt (han fekk ikkje godkjent snøprinsessesvaret sitt sjølv om det openbart var riktig). Då vi oppdaga dette fekk han det ekstra poenget han skulle ha. Vil tippe at Mikkel Hagen såg på lista før ho blei oppdatert med riktige poengsummar.

• edited November -1

Ja ja så er jeg tre poeng unna første plassen da ;-)

Så på lista før den ble oppdatert.

• edited November -1

Ganske fornøyd med plasseringen min siden jeg bare har vært med i 5 runder. ( Ble med i runde 11.)

• edited November -1

Retting og poengfordeling er gjort.

På spørsmålet om gressklipping utenfor biblioteket lurer vi på hva folk mener om svar av typen "han lot dyr gresse / satte dyr på beite der" - bør disse godkjennes?

• edited November -1

Jeg trodde Drama i tårnet var riktig men neida. :I

• edited November -1

Nei, jeg synes ikke det.
    Jeg var en av de som tippet "Han lot dyr gresse". Det var ganske sannsynlig at det var dyr som spiste opp gresset.
    Bare et bonusspørsmål - så det er ikke så viktig :)

• edited November -1

Willi_kvakk skreiv:

Jeg trodde Drama i tårnet var riktig men neida. :I

Ikke? Jeg hadde også det, og fikk rett på det. Se etter en gang til du, kanskje det er endret?

• edited November -1

Vi skal ha gitt poeng til alle som svarte Drama i tårnet.

• edited November -1

Drama i Tårnet? hva har det med saken og gjøre? blir litt forundret nå.

Donald klippet da ikke plenen utenfor Andeby bibliotek! det var utenfor en ville han brukte kaniner, viss det er Don Rosa historien det siktes til. Mulig Donald nevnte dette i historien, tenkte på denne historien men siden det var bibliotek i spørsmålet gikk jeg utifra at det ikke var riktig.

• edited November -1

Drama i tårnet er også en historie med mennesker i hovedrollen, som Rosa tegnet før ande-versjonen.

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Donald klippet da ikke plenen utenfor Andeby bibliotek! det var utenfor en ville han brukte kaniner, viss det er Don Rosa historien det siktes til. Mulig Donald nevnte dette i historien, tenkte på denne historien men siden det var bibliotek i spørsmålet gikk jeg utifra at det ikke var riktig.

Når han klipper gresset foran villaen sier han at han gjør det på samme måte som når han klipper plenen foran andeby bibliotek.

• edited November -1

Kanskje jeg har fått poeng for den allikevel men jeg tenkte at jeg ikke fikk det siden det ikke stod i fasiten.

• edited November -1

whitesand skreiv:

"Drama i tårnet" er også en historie med mennesker i hovedrollen, som Rosa tegnet før ande-versjonen.

Det samme gjeler vel forsåvidt også "Den sorte ridder".

• edited November -1

Ja, hadde nokon svart Den sorte ridder hadde vi sjølvsagt godkjent det òg som rett svar.

• edited November -1

Tydeligvis virker underbevissheten i søvne, for det første jeg kom på når jeg våknet i dag var svaret på spørsmål 2 i dagens runde :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?