Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-NM 2012

191012141521

Comments

• edited November -1

Har boka "Det magiske sverdet" / "Sverdet fra Shambor" / "The fighting sword of Shambor" nokon gong hatt tittelen "Sverdets makt"? Kan nokon stadfeste eller avkrefte?

Kva synest forumet om Kladdens magiske hypnosebriller, skal vi godta svar som er så generelle som "Han er forhekset"?

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

KVAKK! Mynten som ikke ble svelget var verdt 1000 KR?! men i all verden, så på første siden av historien og det var da den samme mynten igjennom hele historien?

Heh, vi bomma også der … Vi skal slå oss selv i hodet med plasthammer resten av kvelden. Lett pinlig.

• edited November -1

Kristin skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

KVAKK! Mynten som ikke ble svelget var verdt 1000 KR?! men i all verden, så på første siden av historien og det var da den samme mynten igjennom hele historien?

Heh, vi bomma også der … Vi skal slå oss selv i hodet med plasthammer resten av kvelden. Lett pinlig.

Argh argh argh ARGH! Hvorfor er jeg så dum?

• edited November -1

Mener å ha lest historien spørsmål 2 refereres til.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Har boka "Det magiske sverdet" / "Sverdet fra Shambor" / "The fighting sword of Shambor" nokon gong hatt tittelen "Sverdets makt"? Kan nokon stadfeste eller avkrefte?

Kva synest forumet om Kladdens magiske hypnosebriller, skal vi godta svar som er så generelle som "Han er forhekset"?

Selv svarte jeg "han er smittet", men jeg mener at disse svarene er for vage, det er jo noe alle kan gjette på.

• edited November -1

Kristin skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

Jeg skal krype ned i hylesekken samen med Skrue og tute resten av kvelden :'-(

En fryktelig pinelig feil, jeg tok meg ikke tid til og lese hele historien igjen, sjekket bare hva mynten var verdt på første side av historien :-S

Anstrengte meg for og finne ut fakta om Spøkelseskladdens hypnosebriller. Bladde igjennom flere årganger i dag. Men fant til slutt svaret på Inducks etter og ha lett igjennom bladene fra 1990 der.

• edited November -1

ARGH! her også. Jeg skrev først "Han er hypnotisert" på måfå. Men så fant jeg en Topolino-historie som virket lovende. Jeg googlet den italienske beskrivelsen over til engelsk, og fikk lese om en taxi-sjåfør som var et spøkelse. Så det skrev jeg. ARGH!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Han er selvsagt forhekset, men det ser man jo av bildet. Man bør vel ha med at han er forhekset av Spøkelseskladden (eller av spesielle briller).

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

En fryktelig pinelig feil, jeg tok meg ikke tid til og lese hele historien igjen, sjekket bare hva mynten var verdt på første side av historien :-S

Det var noe av det første jeg tenkte da jeg leste historien i går at her kommer de som stopper etter første side til å angre. Skjønner frustrasjonen din, men det var jo egentlig et artig spørsmål. :)

• edited November -1

Dere er ikke alene om det med å bomme på mynten som Hjalmar svelget. Jeg tenkte ikke på at det var akkurat den mynten det er snakk om, ikke den andre som ble brukt til å kjøpe is for. Huff, jeg må huske å lese nøyaktig neste gang ;)

Nils Petter: Opplevde også noe liknende for et par dager siden, et bildeoppgave... skrev først Murry på måfå, men valgte å endre til et annet navn og jammen var det Paul Murry som var svaret!

• edited November -1

Ang. spørsmålet om Donald, Anton og fiskestanga skjønte jeg med en gang hvilken historie det var snakk. Det fikk meg også til å kikke litt på diverse historier Beatriz Bolster tegnet, en tegner jeg alltid har ment har fått altfor lite oppmerksomhet i forhold til de nydelige tegningene hun laget. Stilen minner ganske mye om Branca på 80-tallet, og jeg vil faktisk si at hun er helt på høyde med sin landsmann fra Argentina. Dessverre ga hun seg i 1989, altså før navnet på serieskaperne begynte å komme på trykk i bladet, og om vi sammenligner med Branca og Vicar, er det også veldig få av historiene hennes som har kommet på trykk igjen. Historien det ble spurt om her, er i så måte et unntak, siden den har blitt gjenopptrykt hele to ganger.

• edited November -1

I det minste gjennkjente jeg den heslige streken til Tello-Team så jeg klager ikke på at jeg gjettet at han var utsatt for monster-stråler av Spøkelseskladden. Hvorfor gjettet jeg det istedet for hypnose som jeg også tenkte på sånn smått? Jo, fordi når hypnose brukes som middel i tegneserier så er min erfaring at offewret sjelden eller aldri skifter form. Dessuten ligger det vel mer i Spøkelseskladdens onde natur å bruke stråler fremfor billige Mandrake-triks?!? Eller hva?
    En annen hemsko er at det er ikke mange Tello-historier jeg har lest da jeg etter å ha fått en F O R F E R D E L I G overdose av makkverket hans tidlig på 80-tallet galant har hoppet over det som er blitt servert fra den kanten siden da. Så alt i alt er jeg meget fornøyd over mine resultater. Eneste er den Barks-historien jeg glemte av fra Nifsemyra. Kommer til å irriitere meg over den til sola slukner.

• edited November -1

Merk forresten at Tello-Team ikke er lik Josep Tello Gonzales. Noen av historiene som det står "Tello-Team" på i Inducks, har nok Tello selv ikke hatt noe med å gjøre. Esteban, Joaquin, Tello, Miguel og Santanach er tegnerne som har vært med i Tello-Team, og Esteban har for eksempel tegnet en haug med Mikke-historier på 80-tallet og første halvdel av 90-tallet. Estebans strek minner veldig mye om Tello sin, og det er nok heller ikke utenkelig at flere tegnere har jobbet på de samme historiene i enkelte tilfeller. På andre halvdel av 90-tallet gikk Esteban over til å tegne nesten utelukkende ender i stedet.

• edited November -1

Har lett etter kopimaskiner og kjoler i hele dag uten resultat, trodde det kanskje var Kladden som var på fære igjen men nå var det Svarte-Petter. Forbasket vanskelig spørsmål, Ser i fasiten nå at den var av Ferioli, merkelig jeg søkte da på ham også i inducks uten det minste resultat.

tredje plass.. :-|

• edited November -1

En liten ting:
    Dere snakker ofte om COA for å finne historier, hva er det og hva står det for?

• edited November -1

Det er Inducks, COA-søkemotoren (I.N.D.U.C.K.S.) er en Verdensomspennende database over Disney-tegneserier.

• edited November -1

Takk for svar! :)
    Da skal jeg begynne å bruke den på bildespørsmålene.

• edited November -1

Willi_kvakk skreiv:

Dere snakker ofte om COA for å finne historier, hva er det og hva står det for?

Communicator of Allkindsofthings

• edited November -1

COA

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

tredje plass.. :-|

... som fortsatt er veldig imponerende, spør du meg!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?