Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-NM 2012

1356721

Comments

• edited November -1

Nærmer seg virkelig nå. Som mange andre har jeg dessverre ikke så tid mye som sist, og samlingen har ikke fått ikke plass på studenthybelen. Jeg gleder meg uansett, og ser frem til en donaldistisk adventstid.

• edited November -1

Da var dagen kommet! :-V

Venter i spenning på at klokken skal bli 21:00.

• edited November -1

Da er vi igang, lykke til alle sammen!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Bonusspørsmåla kan kanskje oppfattast som eksepsjonelt vanskelege og gir ingen poeng, og det vil heller ikkje bli offentleggjort i løpet av konkurransen kor mange bonusspørsmål ein deltakar har svart riktig på. Men: Dersom det skulle bli poengdeling i toppen, er det talet på rette svar på bonusspørsmål som vil avgjera kven vinnaren blir

Blir det offentliggjort hvor mange rigktige bonusspørsmål hver enkelt deltaker/lag har når konkurransen er over? Og blir det mulig å se sin egen statistikk over antall riktige bonusspørsål?

Hvis jeg selv velger å oppgi antall riktige bonnusspørsmål til andre deltakere, vil dette stride mot konkurransereglene?

• edited November -1

Om eg hugsar korleis scriptet fungerer rett skal det fortelja deg kva bonusspørsmål du har fått godkjent og kva bonusspørsmål du ikkje har fått godkjent i fasiten. Ikkje 100 % sikker, men det finn vi ut i kveld.

Lista over kor mange bonusspørsmål folk har klart kjem etter at konkurransen er over, ja.

Og nei, det er ikkje i strid med reglane å seie til andre kor mange bonusspørsmål du har klart.

• edited November -1

Får nyte plasseringen så lenge den varer (dvs. ett døgn).

• edited November -1

Det viser seg at vi har ein bug i NM-scriptet når det gjeld bonusspørsmål ... Istaden for å registrere om svaret er godkjent eller ikkje, lagrar systemet berre informasjon om kor mange poeng ein har fått, og går ut frå at svaret er feil dersom ein har fått 0 poeng. Og problemet er sjølvsagt at bonusspørsmål gir 0 poeng til *alle* ... Så dette må løysast.

Det vil seie at dersom du går inn i fasiten og ser at du ikkje har fått godkjent svaret ditt på bonusspørsmålet, er ikkje dette nødvendigvis korrekt. Inntil vi klarer å få løyst dette problemet, vil alle svar på bonusspørsmål stå oppført som "feil". Dette kjem vi sjølvsagt til å løyse i god tid før jul, sånn at alle får dei rette svara dei skal ha.

• edited November -1

Jeg har nå sett på fasiten til runde en nå og ser at jeg har svart riktig på alle spørsmålene, men avlikevel har jeg bare fått tre poeng, noe jeg må si er litt rart. :-P

Mulig jeg ikke forklarte meg godt nok på spørsmål en, men jeg gav allikevel riktig svar.

• edited November -1

Her kan du sjekke hvilket du har fått feil på, Mikkel.

Red: Og plutselig har du ikke feil lenger :P

• edited November -1

No trur eg at det bør vera i orden at alle som har svart rett på bonusspørsmålet faktisk skal ha fått det godkjent. Om nokon som svarte rett på spørsmålet kunne stadfeste at det stemmer hadde eg sett pris på det.

Mikkel: Var berre vi som hadde klart å krysse av feil sånn at du ikkje hadde fått poeng for fjærspørsmålet. Takk for at du sa fra - no skal det vera retta!

• edited November -1

All green her hvertfall nå.

• edited November -1

Hei alle NM-deltakere.

Går ut ifra at mange av dere er flittige brukere av inducks for å søke opp blader og historier gjennom dette norgesmesterskapet. Hvis dere finner feil/mangler eller har ekstra opplysinger for databasen, sende gjerne inn enn rapport om dette gjennom rapporteringsverktøyet coazilla. Men hvis dette har en tilknytning til ett av dagens spørsmål, vent til ETTER fasiten er lagt ut her før dere sender inn en rapport!

Sender deg en liten e-post om dette Olaf.

• edited November -1

Då er gårsdagens spørsmål retta. Er det nokon som ikkje har fått poeng for noko dei burde ha fått poeng for, sei ifrå.

Vi lurer òg litt på kva folk synest om vanskelegheitsgraden så langt. Er ting for vrient foreløpig?

• edited November -1

Jeg sliter med sitatoppgavene, men ellers ganske greit.

Jeg ser jeg fikk feil på oppgaven med zombien. Jeg tolket den slik at det var spørsmål om hvorfor zombien ga fra seg en dokke, ikke hvorfor den valgte donald, selv om det kanskje egentlig var åpenbart.

(Min første post på forumet, bare 5 år etter at jeg registerte meg)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Vi lurer òg litt på kva folk synest om vanskelegheitsgraden så langt. Er ting for vrient foreløpig?

Vi har brukt en del tid på å gruble og lete oss fram til svarene, men ikke på langt nær så mye tid som ved tidligere andledninger (når det har vært to- og trepoengere inne i bildet). Foreløpig omtrent som forventet, med andre ord. Morsomme oppgaver!

• edited November -1

En feil i fasiten, det står der at Max heter Langbein :-P

Så da skal jeg og alle andre som har svart Max egentlig ha 8 poeng?

• edited November -1

Nei. Det står at faren til Max heiter Langbein.

• edited November -1

Pokker! så feil, trodde spørsmålet var "Hva heter denne figuren" :'-(

• edited November -1

Vanskelighetsgraden er grei nok den. Men i og med at jeg sist kom på 2.plass mellom Kristin og Øystein, og de denne gang stiller lag, så føler jeg at seieren er laaaangt unna :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?