Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-NM 2012

edited October 2012 in Donaldisme

Da er det offisielt - Donald-NM arrangeres for fjerde gang i tiden fram mot jul 2012 med avspark 30. november.

Det er fortsatt en del som skal på plass, så detaljene kommer etter hvert. Men jeg kan røpe at det kommer til å være en konkurranse i konkurransen denne gangen, som en liten vri på tidligere års arrangementer.

Vi håper på høy deltakelse og god stemning :)

«13456721

Comments

• edited November -1

Herlig å høre, gleder meg!

• edited November -1

Fint, har aldri deltatt i Donald-NM før :-)

• edited November -1

Fantastisk! Donald-NM er gøy. Jeg gleder meg.

• edited November -1

Det var en gladnyhet :-) Jeg gleder meg også.

Oppfordring: Fint hvis reglene er så tydelige som mulig. Jeg har nemlig kommet i skade for å flytte sammen med en annen deltaker siden sist, og innser at det blir veldig vanskelig for oss å konkurrere mot hverandre. Det hadde vært kjekt om vi kunne samarbeide, så lenge dette går overens med reglene! (Vi kan ikke delta som to deltakere, antar jeg.)

• edited November -1

Irriterende at jeg er i England 30. november og 1. desember og nok ikke får deltatt de dagene. Og at jeg ikke bor sammen med samlingen min lenger ...

Uansett, flott initiativ!

• edited November -1

Gratulerer med samboerskap :)

I utgangspunktet er samarbeid mellom deltakere ikke tillatt, og det jobbes med å få på plass en løsning for å delta som lag.

(Og Tommy - dersom du har noen å ringe til som gidder å bla gjennom samlinga for deg på daglig basis (en 13 år gammel lillebror som ikke selv deltar for eksempel), kan det jo gå fint å ikke være samme sted som samlinga under konkurransen ;) )

Koselig at folk ser fram til årets julestrie-tillegg!

• edited November -1

Hva er dette? Donald-NM i en periode hvor jeg IKKE er borte halve tiden, IKKE er opptatt med eksamen og IKKE befinner meg et annet sted enn Donaldsamlingen min?

Muahahahaha! :-V

• edited November -1

Kristin skreiv:

Oppfordring: Fint hvis reglene er så tydelige som mulig. Jeg har nemlig kommet i skade for å flytte sammen med en annen deltaker siden sist, og innser at det blir veldig vanskelig for oss å konkurrere mot hverandre. Det hadde vært kjekt om vi kunne samarbeide, så lenge dette går overens med reglene! (Vi kan ikke delta som to deltakere, antar jeg.)

Dette stod jo ganske klart og tydelig i 2010:
    - Alle hjelpemiddel er tillatt, MEN vi ber om at dersom ein ønskjer å samarbeide med kvarandre, deltek ein berre som ein person. Dersom heile familien på fem ønskjer å dele kunnskapen sin og delta er det greitt, men då må ein delta som ein felles brukar og ikkje som fem brukarar med identiske svar.

Det skapte jo litt donaldistiske bølger da to personer ble utestengt fra NM 2010 p.g.a. slike mistanker ;)

• edited November -1

Da var det notert på kalenderen. Jeg befinner meg heldigvis hjemme med samlingen i den perioden ;-)

• edited November -1

Er med jeg, sammen med samlingen :P

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Dette stod jo ganske klart og tydelig i 2010:
    - Alle hjelpemiddel er tillatt, MEN vi ber om at dersom ein ønskjer å samarbeide med kvarandre, deltek ein berre som ein person. Dersom heile familien på fem ønskjer å dele kunnskapen sin og delta er det greitt, men då må ein delta som ein felles brukar og ikkje som fem brukarar med identiske svar.

Det skapte jo litt donaldistiske bølger da to personer ble utestengt fra NM 2010 p.g.a. slike mistanker ;)

Jeg husker den episoden, ja. Det var litt på grunn av dette jeg ba om at reglene er tydelige, men mest for å vise interesse for muligheten for å delta som lag. Ble derfor veldig glad da jeg fikk svaret …

krice skreiv:

I utgangspunktet er samarbeid mellom deltakere ikke tillatt, og det jobbes med å få på plass en løsning for å delta som lag.

Alternativet er vel at én av oss deltar og den andre er «hjelpemiddel», som beskrevet i tidligere regler, men det kan være praktisk at flere kan logge inn på samme deltaker og dessuten er det greit at det er «kjent» at man konkurrerer som lag.

• edited November -1

Ein av dei nye tinga i årets NM blir som nevnt tidlegare at det blir mogleg å delta som eit lag. Men dersom tjue smarte donaldistar registrerer seg på det same laget, seier det seg sjølv at ikkje så mange andre har ein sjanse. Difor kjem vi til å setja ei maksgrense for kor mange deltakarar eit lag skal kunne ha. Og då lurte vi litt på kva de synest om dette: Kva bør maks antall deltakarar på eit lag vera? Tre? Fire? Fem? Noko heilt anna?

• edited November -1

Skal det både være en klasse for lag og en for "single donaldister"?
    Hvis ikke så er det det samme om det er to eller fem på et lag. De som stiller aleine kommer dårligst ut likevel.

• edited November -1

Maks to synes jeg. Flere enn det vil bli en for stor fordel.

• edited November -1

Det kommer bare til å arrangeres ett NM, ingen klassedeling i lag/enkeltkonkurrenter (flere klasser, spørsmål og premier ville tatt mye tid, det!).
    Muligheten for å delta som lag kommer i utgangspunktet som et alternativ for folk som tror det blir vanskelig å konkurrere mot hverandre pga. delt Donald-samling, delt adresse eller lignende. I stedet for å få to sterke konkurrenter som samarbeider om å komme så høyt som mulig, er poenget at samarbeid er helt i orden så lenge det ikke skjer mellom konkurrenter/lag. NM har alltid vært en konkurranse der alle hjelpemidler tillatt, og det har aldri vært noe i veien for å engasjere venner og familie i jakten på riktig svar. Men forutsetningen har vært at nevnte venner og familie ikke selv har deltatt. Å åpne for lag kan egentlig sees som et forsøk på å ære dem som æres bør, i form av at også folket bak deltakerne får navnet sitt på topplista. Og forhåpentligvis gjør det jobben med å ikke få en ufortjent konsentrering av premier litt enklere for oss.

Ellers: Tusen takk for tilbakemelding ang. lagstørrelse! Om det er noen som har andre synspunkter enn de som er nevnt, er det bare å skrive ut :)

• edited November -1

Kjempefint at det blir mulig å delta som lag!

For min del er det helt greit om grensen for lagstørrelse settes til to deltakere, men det plager meg ikke om den er høyere heller.

• edited November -1

Bilder av årets pokal (ja, jeg er fortsatt vulgær-donaldist):

Mer info om resten av premiene kommer.

• edited November -1

Det var en fantastiskt flott pokal! till og med motiver fra en av favoritt historiene mine "Back to Klondike" :-D

Nå ble jeg ekstra kjerpet på og prøve og vinne! ;-)

Foresten, er det noe sesielt mann må gjøre for og melde seg på? har lest igjennom reglene for NM i 2010, hvordan melder mann seg på?

• edited November -1

krice skreiv:

Mer info om resten av premiene kommer.

Nå kom jeg på den fine boksen jeg fikk med hjemmelagede julegodter forrige gang det var NM. Det var stas. Hadde gjort seg med en reprise. ;)

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Foresten, er det noe sesielt mann må gjøre for og melde seg på? har lest igjennom reglene for NM i 2010, hvordan melder mann seg på?

Tidlegare år har det vore slik at ein ikkje treng å melde seg på, og at det har vore nok å vera registrert brukar på Andeby Online. I år blir det slik at ein for å delta må krysse av for at ein har lest og godtar reglane for konkurransen og eventuelt oppgir kven ein skal vera på lag med. Men lover at det blir veldig enkelt å melde seg på og at dette vil vera på plass i god tid før 30. november.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?