Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Mickey i am your father

edited June 2012 in Donaldisme

Jeg tenkte på det at Walt Disney er Mikkes far også kom jeg på kanskje verdens mest kjente filmreplik. I Star Wars sier Darth Vader til sin sønn Luke "Luke i am your father" så tenkte jeg på det at Spøkelseskladden ligner på Walt Disney under laknet og Disney er Mikkes far, BINGO! en artig ide Spøkelseskladden som Mikkes far, selvfølgelig går ikke dette. Mikke,s far er sansyneligvis en eller annen Mus men det funker som en artig parodi på den kjente filmreplikken.

Eller kanskje Kladden er Mikkes far? hvem vet.

«1

Comments

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Jeg tenkte på det at Walt Disney er Mikkes far også kom jeg på kanskje verdens mest kjente filmreplik. I Star Wars sier Darth Vader til sin sønn Luke "Luke i am your father" så tenkte jeg på det at Spøkelseskladden ligner på Walt Disney under laknet og Disney er Mikkes far, BINGO! en artig ide Spøkelseskladden som Mikkes far, selvfølgelig går ikke dette. Mikke,s far er sansyneligvis en eller annen Mus men det funker som en artig parodi på den kjente filmreplikken.

Eller kanskje Kladden er Mikkes far? hvem vet.

Fra UKM, Drammen?

• edited November -1

Bra, Mikkel.

Mikkel er flink til å tegne. Flere eksempler på det her.

• edited November -1

Jeg stilte ut et bilde på UKM i Lierbyen i år.

Liker og tegne ja :)

Onkel Skrue: De har brukt mine penger til å kjøpe ting til å robbe med med!
  • edited November -1

Favorittdelen min er når Mikke sier: "Hva behager!" Helt fantastisk! :P

• edited November -1

Om noen kun hadde vist meg rute 4, hadde jeg sagt "Ferioli" uten å tenke meg om :-D

• edited November -1

Artig påfunn, egentlig. Selv har jeg absolutt ikke noe forhold til Star Wars, men har selvfølgelig hørt den replikken mange ganger. Fine tegninger, forresten. :-)

Fisken skreiv:

Om noen kun hadde vist meg rute 4, hadde jeg sagt "Ferioli" uten å tenke meg om :-D

Og da er det bra! ;-)

• edited November -1

Jeg syns Mikke ser mest "proff" ut i siste rute.

• edited November -1

Er ikke en stor fan av Star Wars selv heller, Jobber med en lengere historie også som har fått tittelen "Onkel Skrue og vikingenes tapte gull"

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Er ikke en stor fan av Star Wars selv heller, Jobber med en lengere historie også som har fått tittelen "Onkel Skrue og vikingenes tapte gull"

Tenker du på Harald Hardrådes gull som han hadde skaffef seg under sitt opphold i Konstantinopel (i byzantinsk tjeneste) og som han for det meste tapte til engelskmennene som følge av nederlaget ved Stamford Bridge i 1066?

• edited November -1

Flott ide, Mikkel!

For en stund siden hadde vi jo en lettere bisarr serie der en annen-galaktisk versjon av Mikke måtte lære å mestre «den langbeinte kraften». En mulig oppfølger til denne historien ville kanskje la jedi-Mikke bekjempe Det Onde Galaktiske Imperium og en av dets frontfigurer, den skumle Cladd Vader (eller noe slikt). Etter en del viderverdigheter ville vi komme til den store, klassiske scenen ...

CLADD VADER: Jeg er din far!

MIKKE SKYWALKER: Nei! Neeei! Det er umulig ...!!!

CLADD VADER: Jojo mensann! Åh, forresten – prinsesse Minni Organa er søsteren din!

MIKKE: Hva?! Nei! NÆÆÆÆI! Vi er jo ... vi har jo ...

CLADD VADER: Uffda, har dere det? Sett slikt! Vel, vi er ikke ferdige: Pluto er broren din!

MIKKE [halvt hysterisk]: Hvafforno'?!?!!!

CLADD VADER: På sett og vis, i alle fall. Vi forsøkte å lage et biologisk supervåpen til vårt galaktiske imperium, så vi spleiset ditt DNA med wookie-gener. Dessverre gikk noe galt, og vi endte opp med et nokså ubrukelig misfoster. Vi sendte like godt kreket over til deg, til å tære på ressursene dine. Kom igjen, du trodde vel ikke for alvor at en slik hårløs, oransje vanskapning kunne ha oppstått naturlig?

MIKKE: [hulker desperat og prøver å holde seg for ørene, der hele hans verdensbilde går i oppløsning]: Vil ikke høre mer ... vil ikke høre mer ... !! La-la-la-la-LA...

CLADD VADER: Og ikke tro at din venn Super-Langbein vil hjelpe deg, heller! Han er nemlig ...

MIKKE: Tremenningen min?

CLADD VADER: Nei, din tosk! Han er identisk med ... LANGBEIN!

MIKKE [løfter sine tårevåte øyne idet han skimter en strime av håp]: Langbein er Super-Langbein, du liksom? Nå VET jeg at du bare kødder med meg! Det er jo helt absurd!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

Tenker du på Harald Hardrådes gull som han hadde skaffef seg under sitt opphold i Konstantinopel (i byzantinsk tjeneste) og som han for det meste tapte til engelskmennene som følge av nederlaget ved Stamford Bridge i 1066?

Har vel egentlig funnet på en fantasi Viking for å få det til og passe at han gikk på et skjær ved Svalbar, men kanskje det var han.

Åpningsruten til historien, ikke helt ferdig tegnet enda.

Kommer til og se bedere ut når jeg får tusjet

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Har vel egentlig funnet på en fantasi Viking for å få det til og passe at han gikk på et skjær ved Svalbar, men kanskje det var han.

Navnet Svalbard er kjent fra 1194. De islandske annaler for dette år nevner i litt forskjellige varianter "Svalbarði fundinn", og i Landnámabók fra 1200-tallet står det at det er fire døgns seilas fra Langanes på nordsiden av Island til Svalbard nord i havsbotn.

Adam av Bremen (biskop i Bremen) nevner at Harald Hardråde, Norges konge 1046-1066 (medkonge med nevøen Magnus den gode 1046-1047) skal ha ledet en oppdagelsesferd i de nordlige farvann.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Navnet Svalbard er kjent fra 1194. De islandske annaler for dette år nevner i litt forskjellige varianter "Svalbarði fundinn", og i Landnámabók fra 1200-tallet står det at det er fire døgns seilas fra Langanes på nordsiden av Island til Svalbard nord i havsbotn.

Adam av Bremen (biskop i Bremen) nevner at Harald Hardråde, Norges konge 1046-1066 (medkonge med nevøen Magnus den gode 1046-1047) skal ha ledet en oppdagelsesferd i de nordlige farvann.

Hva mener AC om dette? Og hvilken Donaldistisk link har Don Rosa til dette?

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Jeg synes du er kjempeflink jeg. Ser ut som om du har fått deg en morsom hobby å kose deg med. Fortsett med dette og del gjerne bilder med oss.

Men plottet i historien din fikk meg til å tenke litt....
    Jeg mener å ha lest en plass at i den Mikke Mus historien fra 30 tallet hvor spøkelseskladden avslører fjeset sitt, så er fjeset skremmende likt Walt Disney og det var visstnok med hensikt fra tegneren sin side.

Har jeg drømt dette eller kan noen seriøse og anerkjente Mus-Ister bekrefte dette?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Jeg mener å ha lest en plass at i den Mikke Mus historien fra 30 tallet hvor spøkelseskladden avslører fjeset sitt, så er fjeset skremmende likt Walt Disney...

Det er vel denne historien du tenker på:Mickey Mouse Outwits the Phantom Blot

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Flott tegning. Synes å se at Don Rosa har inspirert deg ifht. tegnestil.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

OFF TOPIC:
    Tapte Harald Hardråde gull til engelskmennene ved slaget ved Stamford Bridge? Tapte han ikke først og fremst livet?

• edited November -1

Tintern skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

Flott tegning. Synes å se at Don Rosa har inspirert deg ifht. tegnestil.

Ja, lærte og tegne endene ved og studere tegninger av Don Rosa og Carl Barks.

• edited November -1

Har du ambisjoner om å tegne Donald profesjonelt senere?

• edited November -1

Syns du tegner veldig flott! Den Donald- stilen jeg liker... Liker også ting jeg ser i bakgrunnen, f.eks. Det Gylne skinn og den rødstripede rubinen!

Skal den komme på trykk i Donald duck & co?

Hold oss underrettet! :-D

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?