Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Gratulerer DDF(r)!!!

edited December 2011 in Donaldisme

I dag, eller rettere sagt i kveld/natt til i morgen er det nøyaktig 10 år siden vår venner AC Sivebæk og Søren Haagerup fra St. Clemens v/Odense stiftet dansk Donaldist-Forening (DDF(r)) mens de satt og chattet, med AC sittende i Vildbjerg (Jylland) og Søren Haagerup sittende i St. Clemens v/Odense (Fyn). Selv har jeg vært medlem i foreningen siden tidlig i 2002.

DDF(r) har vært viktig for donaldismens fremvekst og posisjon i Danmark. Også her til lands har foreningen blitt lagt godt merke til, både ved at foreningen ved flere anledninger har vært fysisk representert ved Raptus-festivalen i Bergen, men ikke minst her i forumet. Mange danske DDF(r)-medlemmer (AC, Ole, Hans, etc.) deltar her i forumet og tilsvarende med norske debattanter i DDF(r)-forumet. På den måten hender det ikke sjelden at en debatt som starter i det ene forumet snart etter også dukker opp i det andre.

Jeg vil med dette ønske DDF(r) riktig til lykke med jubileet, med et særlig ønske om et fortsatt tett og godt forhold mellom norske og danske donaldister.

Comments

• edited November -1

Fra kl. 16:00 har jubileumsfeiringen offisielt vært i gang. Med regionmøte for Jylland som arrangeres fra i dag til i morgen hos AC i hans nye hus i Sønderhå i Thy (nordvest i Jylland).

• edited November -1

Ja, gratulerer.
    Det kan synes som om de danske donaldistene er flere enn de norske?
    DDF(r) har ca. 130 betalende medlemmer.
    Hvor mange medlemmer har Donaldistene?
    Hjemmesiden er ikke akkurat oppdatert. Ei finnes det så mye opplysninger der heller.

• edited November -1

Gratulerer DDFR(r)

• edited November -1

Gratulerer DDF(r)!

Glomgold skreiv:

Ja, gratulerer.
    Det kan synes som om de danske donaldistene er flere enn de norske?
    DDF(r) har ca. 130 betalende medlemmer.
    Hvor mange medlemmer har Donaldistene?
    Hjemmesiden er ikke akkurat oppdatert. Ei finnes det så mye opplysninger der heller.

Jeg er i hvert fall medlem nr. 281, og jeg har vært medlem i to år. Hvor mange av disse som fortsatt er betalende medlemmer er jo er annet spørsmål.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

PS!
    Vær klar over at AC og flere andre danske medlemmer er aktive brukere av AOL - de får dermed med seg AOL-brukernes gratulasjoner (og ditto fravær av slike) ;-)

På same måte som eg og fleire andre nordmenn fekk med oss at absolutt ingen i DDF(R) kom med gratulasjonar til Andeby Onlines tiårsjubileum i haust? ;-)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

PS!
    Vær klar over at AC og flere andre danske medlemmer er aktive brukere av AOL - de får dermed med seg AOL-brukernes gratulasjoner (og ditto fravær av slike) ;-)

På same måte som eg og fleire andre nordmenn fekk med oss at absolutt ingen i DDF(R) kom med gratulasjonar til Andeby Onlines tiårsjubileum i haust? ;-)

Hvor grundig ble det jubileet anonsert og markert? Jeg tviler sterkt på at det skulle ligge noen vond vilje bak. Jeg føler meg trygg på at AC og de andre vil samstemme med meg i et hjertelig til lykke med vel overstått jubileum!

• edited November -1

Gratulerer.

• ACAC
    edited November -1

Mange tak for opmerksomheden. Vi har et fint møde her hos mig :-)

• edited November -1

AC skreiv:

Mange tak for opmerksomheden. Vi har et fint møde her hos mig :-)

Det er en riktig flott gratulasjon fra Olafs side! Den står det virkelig respekt av!

• edited November -1

Flotte greier, DDF. Jeg vil sende dere mine hjerteligste gratulasjoner den dagen Sigvald IKKE utøver emosjonell utpressing overfor alle som ikke umiddelbart tar bølgen.

• edited November -1

Karamell skreiv:

Flotte greier, DDF. Jeg vil sende dere mine hjerteligste gratulasjoner den dagen Sigvald IKKE utøver emosjonell utpressing overfor alle som ikke umiddelbart tar bølgen.

...tiltredes.

• edited November -1

Rappets redaktør Niels Jakob Søe-Loft har nå lagt ut et gratis digitalt jubileumsnummer av Rappet!

• ACAC
    edited November -1

Karamell og Einherje - jeg må nok indrømme at jeg ikke helt kan se hvordan Sigvalds påmindelse skulle kunne få jer til at vente med at ønske tillykke...
    Det får mig til at tænke på at man jo kan læse alle mulige Andeby-serier uden at skænke det en tanke hvor meget analyse forskellige donaldister har udsat serierne for - de står stadig på samme måde.
    Ligesådan har DDF(R) jo lige så meget jubilæum lige meget hvor meget enkelte medlemmer presser på. Selv plejer jeg ikke at minde om den slags - ej heller min egen fødselsdag.

Når alt dette er sagt, tak for den store opmærksomhed her på forummet og på AOLs hovedside - det gør os stolte med alle de links øverst oppe :-)
    Har haft et godt jubilæum - og nu vil jeg ønske de næste 10 år bliver lige så gode. Godt Nytår!

• edited November -1

AC skreiv:

Karamell og Einherje - jeg må nok indrømme at jeg ikke helt kan se hvordan Sigvalds påmindelse skulle kunne få jer til at vente med at ønske tillykke...

Det forstår jeg godt. Sigvald har som vanlig gått inn og slettet bemerkningene jeg og Einherje opprinnelig reagerte på. (Han glemte imidlertid at de fortsatt kan leses som sitat i andre innlegg...)

• edited November -1

AC skreiv:

Jeg må innrømme at jeg fikk lyst til å slette min egen gratulasjon da jeg så "trusselen" fra Sigvald.

Sigvald skreiv:

PS!

Men Sigvald er Sigvald...
    Jeg regnet ikke med at trusselen var gjennomtenkt.
    Men noen kan nok ha valgt å stå over gratulasjonen p.g.a. av den.

• edited November -1

Gratulerer!

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Jeg må innrømme at jeg fikk lyst til å slette min egen gratulasjon da jeg så "trusselen" fra Sigvald.

Avsnittet var ikke der da du litt tidligere var aktiv i tråden om hunden Balto, uten at det resulterte i aktivitet i gratulasjonstråden ;-)

Fra min side var kommentaren ment som en liten påminnelse, ikke som noen trussel. Jeg valgte å fjerne det aktuelle avsnittet for å imøtekomme de klart uttalte ønskene om at jeg burde avstå fra slike kommentarer.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Fra min side var kommentaren ment som en liten påminnelse, ikke som noen trussel. Jeg valgte å fjerne det aktuelle avsnittet for å imøtekomme de klart uttalte ønskene om at jeg burde avstå fra slike kommentarer.

Ja, du burde avstå fra slike kommentarer, men når du først har skrevet det får du stå for det istedenfor å prøve å redde deg ved å fjerne det.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Avsnittet var ikke der da du litt tidligere var aktiv i tråden om hunden Balto, uten at det resulterte i aktivitet i gratulasjonstråden ;-)

Så du mener at jeg burde ha "kastet" meg rundt og gratulert etter at jeg hadde postet et innlegg kl 15:31 om Balto..?
    Det gjorde jeg forøvrig også, men gratulasjonsinnlegget mitt ble påbegynt da middagen var klar. Ble derfor ikke ferdig med å søke på Donaldistene og medlemstall før du kom med ekstrainnlegget ditt...

Men nok om det. Beklager at gratulasjonen kom farlig seint.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?