Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Julehefter 2011

edited November 2011 in Donaldisme

Da har de første juleheftene kommet i butikken. Har kun kjøpt ett Disneyrelatert julehefte idag (Donald julealbum), men vil kjøpe flere etterhvert.

Fant ikke alle i butikken,men i følge reklamen i Donald julehefte ser det ut som om vi får følgende julehefter i år:

- Donald julealbum: Ny norsk 24 siders historie fra Nærum/Løkling/Midthun. Inneholder også historien "Snømannen Kalle", nå under tittelen "Iskald utpressing"
- Carl Barks' Jul
- Donald Duck & Co. julehefte
- Donald Duck: God gammel årgang
- Donald Ducks julehistorier
- Mikke Mus & Langbein
- Walt Disney's julehefte (Fant det ikke i butikken, men det der ut som om det inneholder en historie med Oswald the Lucky Rabbit hvertfall. Interessant.)
- Onkel Skrue (Ser ut til å inneholde "Eventyr på Tabu Yama øya")

«13

Comments

• edited November -1

Ser ut som det er de vanlige som kommer. I år også.
    Men Nærum/Løkling/Midthun-heftet begynte i fjor, så det er ikke nytt i år.

"Onkel Skrue" er vel ny, så den kan det nok hende at jeg kommer til å kjøpe.

Men inneholder det bare Skrue og Donald (+ guttene) på tur?

• edited November -1

Den nylagede Oswald-serien i årets "Walt Disneys julehefte" er faktisk skrevet av David Gerstein og tegnet av den meget talentfulle animatøren Mark Kausler. Dette gjør historien enda mer interessant i mine øyne! :) Har ikke lest den ennå, men tittet så vidt i heftet tidligere i dag (da jeg var innom Seriebutikken på gjennomreise i Sarpsborg), og visuelt sett er historien holdt i god, gammel 20-tallsstil, om enn i farger.

• edited November -1

Oppdaga på Twitter at no er Julehefter.no lansert.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Oppdaga på Twitter at no er Julehefter.no lansert.

Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal le eller gråte av musepekeren på den siden, men heller mot det første.

• edited November -1

Logoen til Onkel Skrue-juleheftet er faktisk den samme (fordelt på to linjer i stedet for en) som den første logoen som ble brukt for Onkel Skrue-bladet i Norge (de 20 første numrene - fra starten i 1976 til litt før midten av 1978).

Positivt at heftet i følge Haakon Isachsens tekst inneholder flere historier som ikke har vært utgitt på norsk før. Når det er sagt ser det ut til at heftet bruker det formatet julehefter ofte bruker, og som jeg ikke er så veldig glad i, der historier må brekkes om.

• edited November -1

Noen som har sett noe til juleheftet med Flåklypa ennå?

Legger til lenka for diskusjon om de to foregående årenes julehefter for de som måtte ha interesse for det.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

- Walt Disney's julehefte (Fant det ikke i butikken, men det der ut som om det inneholder en historie med Oswald the Lucky Rabbit hvertfall. Interessant.)

Hvor relevant er den serien i dette heftet? Oswald var ikke en del av det Disney-universet man kjenner fra blader som DD&Co og Disneyland. Oswald hører vel mest til i samme kategori som Witch og Ole Brum?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Chrisron skreiv:

Hvor relevant er den serien i dette heftet? Oswald var ikke en del av det Disney-universet man kjenner fra blader som DD&Co og Disneyland. Oswald hører vel mest til i samme kategori som Witch og Ole Brum?

Egentlig ikke i det hele tatt, med tanke på at Oswald på samme måte som Mikke Mus ble skapt av Walt Disney og Ub Iwerks selv. Han er faktisk teknisk sett en Disney-figur, selv om han på et tidlig tidspunkt ble fratatt Disney-studioet - og kjøpt tilbake først for noen få år siden.

Dessuten har ingen sagt at Disney-figurer som opptrer i Walt Disneys julehefte MÅ være "...en del av det Disney-universet man kjenner fra blader som DD&Co og Disneyland.".

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er Walt Disney's julehefte og ikke DD&Co julehefte eller Disneyland julehefte. Synes det er spennende med en Oswald-serie.

Noen som vet om Carl Barks' jul er tilbake med oljemalerier istedenfor vanlige tegninger, eller hvilke historier heftet inneholder?

• edited November -1

Christer skreiv:

[Noen som vet om Carl Barks' jul er tilbake med oljemalerier istedenfor vanlige tegninger, eller hvilke historier heftet inneholder?

Her er iallefall coveret.

• edited November -1

Tintern skreiv:

Og her er det brukt tidligere.

• edited November -1

Blir så irritert over at de ikke bruker oljemalerier. Så vidt jeg ha skjønt er det nok av de som har julemotiver til at man holde på i mange år.

• edited November -1

# Christmas Composition (Brukt i Danmark 2009, ikke Norge)
    # Christmas Carolers (2009)
    # Blizzard Tonight (2007)
    # Snow Fun
    # A Hot Defense (Julestemning under tvil...)
    # Season To Be Jolly (2005)
    # Gifts For Shacktown (2006)
    # Golden Christmas Tree
    # Mardi Gras before the Thaw (2008)
    # Merry Christmas!

4 - 5 år til i alle fall :)

• edited November -1

Takk for listen. Jaja, skjønner at man ikke kan ha oljemaleri hvert år, men håper i hvert fall at de som ennå ikke er brukt dukker opp innimellom framover.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Tintern skreiv:

Og her, på norsk (i redigert versjon ifht. originalen - juletre og julepakke)

• edited November -1

Tintern skreiv:

Glomgold skreiv:

Tintern skreiv:

Og her, på norsk (i redigert versjon ifht. originalen - juletre og julepakke)

her også.

• edited November -1

oddeivind skreiv:

Noen som har sett noe til juleheftet med Flåklypa ennå?

Legger til lenka for diskusjon om de to foregående årenes julehefter for de som måtte ha interesse for det.

Ja, jeg har alt kjøpt det.

Det har blitt nevnt på Facebook at Egmonts offisielle releasedato for juleheftene er 21. november, så det kan være grunnen til at ikke alle finner alle de heftene de er ute etter ennå.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Det har blitt nevnt på Facebook at Egmonts offisielle releasedato for juleheftene er 21. november, så det kan være grunnen til at ikke alle finner alle de heftene de er ute etter ennå.

Noen som vet hvor Mikke & Langbein heftet blir av, og hva som evt. er i det?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Chrisron skreiv:

La oss håpe de klarer å fortsette det høye nivået fra sist år! Fjorårets hefte med "Løven Agnes"-historien er det beste Mikke Mus & Langbein-juleheftet jeg noensinne har lest! :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det kommer vel, det er lenge til jul enda. Her i Trondheim har jeg ikke sett et eneste Egmont-blad i butikkene enda.
    Ut fra forsida ser det ut som dette heftet inneholder "Den mystiske kråka" eller "Den mystiske ravnen" som historia het sist den kom på norsk.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?