Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Duck & Co 2012

17891113

Comments

• edited November -1

rey skreiv:

Syns ukens blad var bra. En historie tegnet av Daan Jippes en av Santanach som jeg likte godt og starten på en lang Paul Murray historie. Bra greier

Du mener vel Paul Murry? Paul Murray er navnet på faren i en britisk familie som en gang leide nabohuset, mens naboene selv var i Canada ;-) Hvilken Murry-historie er det forøvrig tale om?

• edited November -1

Supersverdet og vikingene (The Viking Raiders) MM 116

• edited November -1

Fisken skrev for lenge siden:

Francois Corteggiani er et navn jeg bare såvidt har merket meg tidligere, og da i forbindelse med, tja, bent fram dårlige korthistorier. Irriterende oppbygning og billige poeng. Men ensideren i #10 er jeg fristet til å kalle genial. Eller er den bare så ekstremt dårlig at jeg ikke merker forskjellen?

Etter jeg leste dette har jeg virkelig merket meg denne manusforfatteren, og jeg klarer ikke forstå hvorfor hans historier blir trykt såpass ofte som de blir. Som du skriver er sluttpoengene billige, om de i det hele tatt eksisterer. Skulle tro det var nok av korthistorier fra andre forfattere å ta av.

• edited November -1

Christer skreiv:

Etter jeg leste dette har jeg virkelig merket meg denne manusforfatteren, og jeg klarer ikke forstå hvorfor hans historier blir trykt såpass ofte som de blir.

Kanskje fordi har en viss posisjon og ansinitet i tegneseriemiljøet, p.g.a. medvirkningen til "Den unge Blueberry"?

• edited November -1

I nr.42 blir det ekstra bilag, med tegneserier fra leserene. Blir spennende og se om historien min kommer med.

• edited November -1

Christer skreiv:

Fisken skrev for lenge siden:

Francois Corteggiani er et navn jeg bare såvidt har merket meg tidligere, og da i forbindelse med, tja, bent fram dårlige korthistorier. Irriterende oppbygning og billige poeng. Men ensideren i #10 er jeg fristet til å kalle genial. Eller er den bare så ekstremt dårlig at jeg ikke merker forskjellen?

Etter jeg leste dette har jeg virkelig merket meg denne manusforfatteren, og jeg klarer ikke forstå hvorfor hans historier blir trykt såpass ofte som de blir. Som du skriver er sluttpoengene billige, om de i det hele tatt eksisterer. Skulle tro det var nok av korthistorier fra andre forfattere å ta av.

Jeg har ikke bitt meg merke til ham i Donald-sammenheng før, men Cortegianni er relativt anerkjent i det fransk-belgiske albumserie-miljøet hvor han bl.a. har skrevet serien "Lovinda" som kom på norsk i Tegneseriebokklubben, og har tatt over som forfatter av Bluberrys unge år. Det kan vel være noe av grunnen til at han gis er slingringsmonn enn gjennomsnittsforfatteren av Donald-historier.

• edited November -1

Burde ikke ha noe å si hva forfatteren har gjort tidligere, historiene er fortsatt like dårlige.

• edited November -1

Christer skreiv:

Burde ikke ha noe å si hva forfatteren har gjort tidligere, historiene er fortsatt like dårlige.

Hans Blueberry-historier er også ret ligegyldige og har ikke noget til fælles med Charliers Blueberry udover navnet.

• edited November -1

Jeg ble virkelig skuffet da jeg oppdaget dette :-( , en lang innbrett i bladet med dårlig reklame for lego. Er det virkelig nødvendig og forpeste dette fantastiske bladet med slikt tull?

Ikke nok med det, men den første historien i bladet "Rekordknuseren" er noe av det tåpeligste jeg har sett, en ganske kjedelig historie med dårlige komentarer som "Nå har du det som plommen i egget,frøken!" dette var utrolig skuffende, Det var heldigvis en Daan Jipes ensider og en Ferioli historie med i bladet som nesten redder dagen. Og selvfølgelig avsluttningen på Paul Murry historien.

Det beste av alt var og se at det kommer en ny Marco Rota historie med Onkel skrue og B-gjengen i neste uke, den gleder jeg meg til.

©Disney

• edited November -1

Den Lego-reklamen hadde jo tusen millioner ganger bedre layout enn innholdssiden. Noe sier meg at reklamen er basert på en 50 år gammel reklame?

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

og en Ferioli historie med i bladet

Verdt å nevne at denne er skrevet av Gaute Moe, hans første historie på mer enn 1 side som har vært på trykk i Norge.

• edited November -1

Christer skreiv:

Burde ikke det, men verden er ikke rettferdig :-)

• edited November -1

I nr.39 kommer Barks-historien "Onkel Skrue får en konkurrent" ,den første historien Gulbrand Gråstein medvirker i.

• edited November -1

whitesand skreiv:

I nr.39 kommer Barks-historien "Onkel Skrue får en konkurrent" ,den første historien Gulbrand Gråstein medvirker i.

YOHU! gleder meg! :-D

Ukens blad inneholder også en Marco Rota historie og Ben Verhagen historien "Ulykkesdukken"

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Ukens blad inneholder også [...] Ben Verhagen historien "Ulykkesdukken"

Wuhu! En av mine første yndlingshistorier og muligens den jeg har lest flest ganger (som ikke er gitt ut i DP...), men det må være et halvt liv siden. Husker at jeg hele tiden drømte at jeg var i de hulene med de gigantiske rørene.

• edited November -1

Da var Donald Nr. 45 kommet, verdt og få med seg for det inneholder en ny Vicar historie.Tror det er en av få ganger jeg har sett en dommer som ikke er en ugle, bladet inneholder også en tosiders Daan Jippes historie og en Marco Rota fortsettelseshistorie hvor en mystisk figur som ligner veldig på profesoren fra Barks "Donald Duck In Ancient Persia" viser seg. link

• edited November -1

Vicar-historien er riktignok fra 2007. Egmont har altså sittet på den ganske lenge. Kanskje grunnen er at

SPOILER:

den fremstiller Andebys rettsforvaltning som både korrupt og brutal

• edited November -1

Bilaget til nr. 48 er et hefte med tre historier fra Disneys julaftens-program. I omtalen på side 3 i hovedbladet står det: "Spis mais med Langbein i campingvognen, slåss med Tipp og Topp i toppen av et juletre og skli på glattisen med Bambi".

Tipp og Topp?

• edited November -1

He he, reagerte på det der jeg også :-P

I neste nummer kommer "Andeby uten Skrue" historien av Olaf Solstrand og tegniger av Carlos Mota. Gleder meg!

• edited November -1

I DD&Co 48 startar ein serie med historier om juletradisjonar av Byron Erickson og Andrea Ferraris (er iallfall dei som har laga første del, "På jakt etter julen").

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?