Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Complete

1457910

Comments

• edited November -1

Der har vi bokens innhold, også:

A Christmas For Shacktown (Donald Duck og barnas juletrefest) - Four Color Comics 367
    The Big Bin On Killmotor Hill (Frosne penger) - Walt Disney's Comics and Stories 135
    Gladstone's Usual Good Year (Kalkunlotteriet) - Walt Disney's Comics and Stories 136
    The Screaming Cowboy (Viseforfatteren) - Walt Disney's Comics and Stories 137
    Statuesque Spendthrifts (Statuekampen) - Walt Disney's Comics and Stories 138
    Rocket Wing Saves the Day (Lille postbud, min due) - Walt Disney's Comics and Stories 139
    Gladstone's Terrible Secret (Den mystiske lykketingen) - Walt Disney's Comics and Stories 140
    The Think Box Bollix (Tenkeboksen) - Walt Disney's Comics and Stories 141
    Full-Service Windows (Spesialservice) - Four Color Comics 408
    Rigged-Up Roller (Iderikdom) - Four Color Comics 408
    The Golden Helmet (Donald Duck og gullhjelmen) - Four Color Comics 408
    Awash In Success - Four Color Comics 408
    Stable Prices (Rabatt) - Four Color Comics 422
    Houseboat Holiday (Husbåten) - Walt Disney's Comics and Stories 142
    Gemstone Hunters (Diamanten) - Walt Disney's Comics and Stories 143
    The Gilded Man (Donald Duck på frimerkejakt i Corombia) - Four Color Comics 422
    Armored Rescue (Kattepine) - Four Color Comics 422
    Crafty Corner - Four Color Comics 422
    Spending Money (Altfor mye penger) - Walt Disney's Comics and Stories 144
    Treeing Off (Personlig pynt) - Four Color Comics 367
    Christmas Kiss (Donald Duck følger tradisjonen) - Four Color Comics 367
    Projecting Desires (Ønskelisten) - Four Color Comics 367

• edited November -1

Jeg for min del er ikke helt fornøyd med coverne til disse bøkene. Men jeg kommer nok til å kjøpe tredje bok også, da den ser ut til å inneholde en god del historier jeg vil ha.

• edited November -1

Den neste boken vil hete “The Old Castle’s Secret”.

Med følgende historier:
    “The Old Castle’s Secret” (natch)
    “In Darkest Africa”
    “Wintertime Wager”
    “Watching the Watchman”
    “Wired”
    “Going Ape”
    “Spoil The Rod”
    “Bird Watching”
    “Horseshoe Luck”
    “Bean Taken”
    “Rocket Race to the Moon”
    “Donald of the Coast Guard”
    “Gladstone Returns”
    “Links Hijinks”
    “Sorry to be Safe”
    “Sheriff of Bullet Valley”
    “Best Laid Plans”
    “The Genuine Article”
    “Pearls of Wisdom”
    “Foxy Relations”
    “Sheriff of Bullet Valley”
    “Wintertime Wager”
    “Watching the Watchman”
    “Going Ape”
    “Spoil The Rod”
    “Donald of the Coast Guard”
    “Pearls of Wisdom”
    “Foxy Relations”

• edited November -1

Her har vi forsiden til boken.

©Disney

• edited November -1

Betydelig bedre forside enn bok 2, rent stemningsmessig... men jeg synes ikke det fungerer særlig bra estetisk at motivet er delt i to.

Alvorlig talt, Carl Barks laget selv strålende flotte forsider til mesteparten av eventyrhistoriene sine. Er det så vanskelig å bruke dem til coverne?? Jeg har en følelse av at Fantagraphics snekrer sammen sine egne forsider delvis for å signalisere til leserne at dette er en "eksklusiv" bokserie, og ikke bare et tegneserieblad... men en slik tanke fungerer ikke så bra når de hjemmesnekrede forsidene deres er merkbart dårligere enn Barks' covere.

• edited November -1

Enig med deg Mesterius. Ser ut som noe en 7 år gammel gutt har funnet i farta. Rett & slett som å gi øynene juling å se de forsidene.

• edited November -1

Skulle ønske de kunne trykke noen bittelitt mindre kjente først... Har nesten alle, bortsett fra In Darkest Africa.

• edited November -1

Synes faktisk disse forsidene er fine jeg... Alle covrene som Barks har tegnet er flotte, ingen tvil om det, men de er blitt brukt mange ganger tidligere. Synes disse er et friskt pust, og en kreativ løsning.

• edited November -1

Fikk en hyggelig beskjed på mail i dag fra amazon om at bok 3, A christmas for Shacktown er sendt og på vei til meg. Gleder meg til denne, som jeg har gjort med de 2 andre tidligere.

• edited November -1

Har omsider fått bok 3 av dette fargesprakende verket. Mye gult, og noe blått, og med mange gode historier samt fyldige etterord.

• edited November -1

Fantagraphics har forandret designet på forsiden:

©Disney

• edited November -1

Dette var ihvertfall noe bedre enn første forslag. Men skulle som nevnt ha ønsket at bøkene hadde hatt ryddigere omslag.

• edited November -1

Erlend skreiv:

Dette var ihvertfall noe bedre enn første forslag. Men skulle som nevnt ha ønsket at bøkene hadde hatt ryddigere omslag.

Ja, samme her. Det nye coveret er nok bedre, men det er snakk om marginalt bedre.

• edited November -1

Enig i at det nye coveret var bedere.

Nå har Fantagraphics kommet med et utdrag fra boken: link

• Juleutgavene kommer også i en samleboks :

©Disney

Kanskje ikke så interessant for de som allerede har utgaven som kom i fjor.
  • Jeg håper noen amerikanske barn får den samme opplevelsen jeg fikk de årene det lå en gullbok/jubileumsbok under juletreet. Alltid en favoritt blant gavene, og faren og onklene mine pleide også å låne den og humre seg gjennom romjulsfamiliefeiringene.
  • Litt overasket over at den neste boken i serien ikke ble en Skrue-bok men, den ser da flott ut, spesielt den samleboksen.
  • edited September 2013

Neste bok blir Trail of the Unicorn, med blant annet klassikerne "På spor etter enhjørningen", "Donald Duck i totempælenes land", "Dype spor" (serum-historien) og "Donald Duck på Grønland".

Dette blir da bok 8 i kronologisk rekkefølge.

• Spenstig forside. Men som sagt... ;)
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?