Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Don Rosa Index?

edited March 2005 in Donaldisme

For noen dager siden fikk jeg endelig tak i Skrues Liv boka igjennom tegneseriebutikken i Sarpsborg. (En fantastisk bok!) Men midt inne i denne boka lå det en liten blekke som het Don Rosa Index. Dette var en artig liten sak som inneholdt detlajer om alle historiene som Don Rosa har gitt ut. Den var av meget god standard og inneholdt mye nyttig informasjon og morsomme fakta.
Er det noen av dere erfarene her inne som kjenner til dette?

«1

Comments

• TedTed
    edited November -1

Don Rosa index? Det er bå gitt ut flere DR index, og et senest i fjor på Raptus festivalen(og det indexet kjøpte jeg, for min del). Hvilket år sto det at det var fra?

• edited November -1

Ted skreiv:

Don Rosa index? Det er bå gitt ut flere DR index, og et senest i fjor på Raptus festivalen(og det indexet kjøpte jeg, for min del). Hvilket år sto det at det var fra?

Så det er gitt ut flere ja... Det står at det er fra 2004. :)

• edited November -1

Det er faktisk vår alles Sigvald som er utgiver av dette indexet, i samarbeid med NetlAnd.

• TedTed
    edited November -1

Jepp! Veldig informativt index!

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Det er faktisk vår alles Sigvald som er utgiver av dette indexet, i samarbeid med NetlAnd.

I alle fall dersom navnene våre står på side 2:-)

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Wilfu skreiv:

I alle fall dersom navnene våre står på side 2:-)

Det nye opplaget vil være i salg via Andeby-online fra ca. medio april.

• ACAC
    edited November -1

Men lå det inde i bogen siger du? Hvordan? det må da have holdt bogen lidt åben i det...
    Jeg så forresten den danske udgave af samme bog til 2000,- på et marked i lørdags... den danske pris for HEDL er efterhånden ret himmelhøj...

• edited November -1

Det lå ca. midt i boken. Jeg så det når jeg kom hjem og la det til side for å lese boka først.
    Mulig det var en hyggelig gest fra forhandleren. Det er en koselig type det... :)

Jeg betalte forresten bare (eller skal jeg si "bare"?) 1000,- for mitt eksemplar.

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Mulig det var en hyggelig gest fra forhandleren. Det er en koselig type det... :)

Jasså? Så han røykte ikke bak disken? Hadde han en skål med Donald-kjeks fremme på disken også slik at du kunne forsyne deg?;)

• TedTed
    edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Jeg betalte forresten bare (eller skal jeg si "bare"?) 1000,- for mitt eksemplar.

...og jeg betalte 400,- :-) Egentlig ganske rart at den var så billig, ettersom den var veldig fin og godt bevart :) (Ps. jeg kjøpte den brukt på Gibud.no )

Mvh:
    Ted

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

For noen dager siden fikk jeg endelig tak i Skrues Liv boka igjennom tegneseriebutikken i Sarpsborg. (En fantastisk bok!)

Fantastisk?

• edited November -1

Merlock skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

For noen dager siden fikk jeg endelig tak i Skrues Liv boka igjennom tegneseriebutikken i Sarpsborg. (En fantastisk bok!)

Fantastisk?

Ja? Den er jo laget av Don Rosa da, den beste tegneren av alle (unntatt Barks selvsagt).

• edited November -1

Guffen Delbekk - jeg modererte litt her med henvisning til forumregel 4 der personangrep ikke er tillatt. Og det får ikke hjelpe å si "...men han der gjorde også det samme!". Det aktuelle sitatet du kom med ble skrevet 24. mai 2004, og jeg er ikke sikker på om vi hadde moderator-funksjonen den gangen (for den saks skyld er jeg heller ikke så sikker på om jeg var moderator i det hele tatt). Uansett kommer jeg til å gå inn i tråden og modererer litt der.

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Guffen Delbekk - jeg modererte litt her med henvisning til forumregel 4 der personangrep ikke er tillatt. (...) Uansett kommer jeg til å gå inn i tråden og modererer litt der.

Og dermed er alle glade! :) Alltid bra å ruske bort gammel dritt som man sier! :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Alltid bra å ruske bort gammel dritt som man sier!

Tja, man kan godt si at det er en god del ting her i forumet som ikke burde vært skrevet. En god del av dem ble skrevet i den perioden vi ikke hadde moderatorfunksjon her i forumet, og forhåpentligvis er det _*ingen*_ som forventer at moderatorene skal pløye gjennom alle de nesten 13000 innleggene for å luke bort små, men unødvendige kommentarer og innlegg. :-) I stedet er det bedre å bare la være å ta opp innlegg som ble skrevet for åtte - ni - ti måneder siden bare for å minne andre på hva som ble skrevet den gangen, og heller legge det bak oss. Vi gjør så godt vi kan, vi er bare mennesker... :-)

Men nå går off-topic alarmen!!! :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det nye opplaget vil være i salg via Andeby-online fra ca. medio april.

Regner med at noen scanner det og legger det på nett med en gang også ? Send meg en kopi så kan jeg godt gjøre det :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Regner med at noen scanner det og legger det på nett med en gang også ? Send meg en kopi så kan jeg godt gjøre det :)

Godt forslag! Du har herved min fulle tillatelse, forutsatt at du passer på å oppdatere det hele tiden. Det skulle vel ikke være vanskelig for en som er SÅ begeistret for Don Rosa:-)

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Godt forslag! Du har herved min fulle tillatelse, forutsatt at du passer på å oppdatere det hele tiden. Det skulle vel ikke være vanskelig for en som er SÅ begeistret for Don Rosa:-)

Gikk du på Aprilspøken min :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

NetlAnd skreiv:

Gikk du på Aprilspøken min :)

Spøk eller ikke spøk så var det ikke særlig morsomt. Det er nemlig ikke tale om helt sammenlignbare størrelser her. Dersom noen legger ut scans av en Disney-tegneserie ut på nettet så taper ikke opphavspersonen(e) noe på det ettersom vedkommende alt har fått sin betaling for den historien og ikke får royalties for fremtidige utgivelser. I det andre tilfellet (Don Rosa indekset) er det jo nettopp opphavsmennene som vil bli skadelidende av slik kopiering.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Dersom noen legger ut scans av en Disney-tegneserie ut på nettet så taper ikke opphavspersonen(e) noe på det ettersom vedkommende alt har fått sin betaling for den historien og ikke får royalties for fremtidige utgivelser. I det andre tilfellet (Don Rosa indekset) er det jo nettopp opphavsmennene som vil bli skadelidende av slik kopiering.

Men hvis noen legger ut "scans" av (f.eks. Don Rosas) historier så taper vel Egmont penger på det? Og hvem er det som lider av det tilslutt? Jo, det er tegnerne og kjøperne...
    Tyveri er tyveri uansett hvordan man vrir og vender på det...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?