Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Jakten på Tempelridderskatten ..

123457

Comments

• edited November -1

Nå er vel den egentlige grunnen at Egmont mener disse figurene er for lite innteresante til å ha med i noen serier. Men i italienske serier ducker jo Raptus von Rupp opp rett som det er.

• edited November -1

Raptus von Rupp har jeg sett i noen Disneytimen-episoder på nrk. Husker en gang at han sang om vitenskap eller bøker...

• edited November -1

Kim skreiv:

Saturos skreiv:
    "Vil si at sluttscenen med Penny og Skrue er blant det mest rørende jeg noen gang har lest i Donald eller andre plasser."

Samme her!

Jeg vet, jeg vet, at dette er en eldgammel tråd. Jeg må bare fa sagt at jeg begynte å gråte etter å ha lest slutten. Beklager bryet hvis dere måtte lese dette.

• edited November -1

Det gjorde jeg også :) Eneste Donaldhistorien som har fått meg til å gjøre det.

• edited November -1

hvilke steinmennesker får ikke en tåre i øyet av den?!?
    *snufs*

• edited November -1

Puh, det var ikke bare jeg, altså.

• edited November -1

Jeg tror det kom et par tårer her også når jeg leste den første gang :-)

Og det at Skrue inrømmer at Donald og guttene er mye rikere en ham (ikke penger selvsagt), og mye annet, er et tegn på at Skrue ikke er den grusomme **gjerrigknarken** og iskalde personen mange skal ha det til.

• edited November -1

Hvis Skrue ikke er den grusomme gjerrigknarken og iskalde personen mange skal ha det til, hva skal vi da med Skrue?

• edited November -1

*Skrue er ikke **bare** den grusomme gjerrigknarken og iskalde personen mange skal ha det til.
    Besides (fant ikke det norske ordet:-): Jeg har lest et hav av historier der Skrue er langt fra grusom, sikter til flere Barks historier. Siden Barks "oppfant" Skrue var det kanskje på tide at Rosa, som lenge har fremstilt han som en iskald person, gjorde han litt mykere. Jeg må si jeg håper han fortsetter å bli gamle, gode Skrue i tiden fremover, men kanskje med en tåre i øyekroken innimellom.
    Det jeg ellers reagerer litt negativt på er Rosas fremstilling av Donald som utrolig dum... det er en av grunnene til at jeg elsker "De Tre Caballeros" der Donald er hovedpersonen.

• edited November -1

Og i "Tre lystige fyrer rir igjen" er Skrue igjen er grusom mot Donald...
    (Mulig han hadde en dårlig dag da;-) )

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Besides (fant ikke det norske ordet...

Prøve med "dessuten". :)

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

donald4eva skreiv:

Det var det ja, takk;)

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Nestor Burma skreiv:

donald4eva skreiv:

Det var det ja, takk;)

Du er ikke alene... Finner meg ofte i samme situasjon der jeg faktisk ikke husker det norske ordet, og må derfor ty til engelsk.

• edited November -1

176-761 skreiv:

Hvis Skrue ikke er den grusomme gjerrigknarken og iskalde personen mange skal ha det til, hva skal vi da med Skrue?

Du har lest for mye pocket-serier og for lite Barks.

• edited November -1

Men Skrue ER jo iskald og gjerrig! Tro ikke det går an å nå dit han har nådd uten å være det.

• edited November -1

Skrue er ikke bare iskald og gjerrig. Det har blitt vist av flere Donaldforfattere. Men som oftest skjuler han gavmildhet, hjerterom og samvittighet bak tilsynelatende rene økonomiske motiver.

• edited November -1

Bernie skreiv:

Skrue er ikke bare iskald og gjerrig. Det har blitt vist av flere Donaldforfattere. Men som oftest skjuler han gavmildhet, hjerterom og samvittighet bak tilsynelatende rene økonomiske motiver.

Det er vel ikke gavmildhet i forhold til penger du mener? Kan aldri huske jeg har lest en historie der Skrue har gitt bort penger uten å ha fortjeneste av det.

• edited November -1

Då bør du lese «Onkel Skrue på jakt etter gull» (sist utgitt i Carl Barks Samlede Verk 11). Det beste med historia er jo sjølvsagt at Skrue klarer å oppretthalde steinfasaden ut historia og at han på slutten av historia, for den som ikkje gidder å undersøke nærare slik Donald gjer, står fram som dene same gamle bitre gjerrigknarken han alltid er.

Hugsar òg ei historie eg leste i eit hefte som kom ut for tolv år sidan der det kom fram at Skrue heilt anonymt var hovudsponsor for ein diger veldedig organisasjon, samtidig som han sjølvsagt dagleg skjelte ut denne organisasjonen for å vera sløsete, noko han sjølv aldri kunne finne på å gjera ...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Då bør du lese «Onkel Skrue på jakt etter gull» (sist utgitt i Carl Barks Samlede Verk 11). Det beste med historia er jo sjølvsagt at Skrue klarer å oppretthalde steinfasaden ut historia og at han på slutten av historia, for den som ikkje gidder å undersøke nærare slik Donald gjer, står fram som dene same gamle bitre gjerrigknarken han alltid er.

Ja, du har rett i det. Leste faktisk historia, ved en en tilfeldighet, 10min før jeg leste dette innlegget :)

Hugsar òg ei historie eg leste i eit hefte som kom ut for tolv år sidan der det kom fram at Skrue heilt anonymt var hovudsponsor for ein diger veldedig organisasjon, samtidig som han sjølvsagt dagleg skjelte ut denne organisasjonen for å vera sløsete, noko han sjølv aldri kunne finne på å gjera ...

Skrue liker at andre tror han er den gerrigske(?!) anden i verden, noe som han selv nevner i "Jakten på Tempelridderskatten". Skal han først være gavmild eller snill velger han ofte og gjøre det anonymt (F.Eks. "Kong Skrue av Skrueriket").

• edited November -1

er det noen der ute som vet hvor jeg kan få tak i den historien? jeg synes den historien høres så utrolig bra ut og håper at noen der ute vet hvor jeg kan få tak i den?:-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?