Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Jakten på Tempelridderskatten ..

edited February 2004 in Donaldisme

.. er den norske tittelen på Don Rosa-historien som kommer i DD & co nr.9

«1345678

Comments

• edited November -1

Gleder meg allerede. Spesielt siden vi får møte igjen Skrues søster.

• ACAC
    edited November -1

Hej
    Jeg så bagsiden af nr. 8 i går, og glæder mig til at se også det danske blad med Rosa-cover (som er lavet udfra det finske cover til Korsfarerkongernes krone).
    Husk nu, ikke kun at købe nr. 9, men også 10 og 11 :-)
    Ja, det skal blive godt at se den ene søster igen - men vi burde også se den anden, ved I vel? Hun skulle have været med, men pga. Egmont-politik fik hun ikke lov at være med. Folk kunne jo spørge, hvorfor hun ikke havde taget kontakt med sin søn osv. - hvor har hun været i de årene. Nu må vi andre vel konkludere at hun og Didrik også er døder??)

• edited November -1

Dette minnar meg litt om Gråstein-dramaet. Lillegull er daud av same grunn som at Gulbrand Gråstein kjem frå Andeby - fordi alt anna vil medføre at gufne ting pågår som Egmont ikkje likar å skrive om. Det gamle ordtaket om at "du kan trygt gi eit Donald-blad til barnet ditt utan å ha lest det sjølv" blir viktigare og viktigare - og vi har jo sett at kvar minste vesle feil Donald Duck & Co gjer, blir blåst opp stort i media.

Når noko uvanleg skjer i Donald, er det alltid ein forelder som reagerar på det. For åtte år sidan var det ein annonse for kvisekrem i Donald. Då var det foreldre som blei intervjua i ei heilside i VG fordi dei ikkje heilt skjønte kvifor Donald Duck & Co hevda at målgruppa si hadde kviser. For 41 år sidan vitja Donald og nevøane ein fjern dal der folket snakka gebrokkent nynorsk, noko som medførte at serien måtte avbrytast fordi folk reagerte. For omtrent eitt år sidan var det ein venstreorientert radiokanal i Oslo som laga ein serie om korvidt den kapitalistiske Skrue, som alltid framstår som ein helt, utnytta fattige menneske i U-land. I haust var det store oppslag overalt då nokre born oppdaga at det som følgjar med i Donald, går det an å putte i munnen og svelge.

Altså... Det er rett og slett ikkje enkelt å lage teikneseriar når ein har så mykje fokus på seg som Donald har. Det veit Egmont. Det er nok difor Lillegull ikkje kan vere med i "Jakten på tempelridderskatten", og det er nok difor Gulbrand Gråstein i ei årrekke har budd i Andeby. Dei veit at problemer kan oppstå, og prøvar å halde seg unna. Ein dag hadde kanskje ein oppvakt åtteåring resonnert seg fram til at Gulbrand Gråstein støttar apartheid. Ein dag hadde kanskje ein oppvakt seksåring stilt spørsmålet "kvifor har ikkje Donald sett mor si på så mange år?".

Å bruke Lillegull i ein serie vil vere å seie at "mor til Donald er ikkje daud, likevel har han ikkje sett ho på utruleg mange år". Det vil alltid vere ein forelder som klarar å vri det til at Donald Duck & Co frontar ein livsstil der det ikkje gjer noko å blåse i alt som heiter born og drar av garde for å søke lukka ein annan stad.

Fekk forresten det inntrykket av "Skjerperen i Culebra" at Lillegull var daud. Det var iallfalll slik dei snakka om ho. Det same gjeld forsåvidt "En drøm for livet", der Donald er så utruleg henrykt over å møte Lillegull.

• edited November -1

Jeg har tydeligvis et stort hull i mine kunnskaper; når flyttet GG fra Limpopodalen? Og hvorfor?

• edited November -1

Eg gledar meg veldig til den historien. Don Rosa er ein veldig god teiknar.

• edited November -1

Jeg har heller aldri fått med meg at GG har flyttet..

• edited November -1

Seint på 70-talet var det to redaktørar i Egmont, Lars Bergström og Stefan Printz-Påhlson, som bestemte seg for at Skrue trengte ein skikkeleg konkurrent. Og det var ein spesiell dei tenkte på: Carl Barks hadde i tre historier brukt ei hard forretningsand som hadde omtrent alt til felles med Skrue. Dei var til og med omtrent nøyaktig like rike. Forskjellen var at Gulbrand Gråstein var ganske ond. Denne figuren hadde Egmont lyst til å byrja å bruke i historiene.

Det var berre eitt problem: Apartheid herska i Sør-Afrika, og dei høgare maktane i Egmont ville av den årsaka ikkje lage historier som hadde med Sør-Afrika å gjere. Fornuftig nok.

Så... Om dei skulle kunne bruke Gulbrand Gråstein til noko som helst, måtte dei flytte på han. Dei hadde altså valet mellom å flytte Gråstein eller å lage ein heilt ny figur.

Å lage ein heilt ny figur ville ikkje ha blitt det same. Berre Gråstein er Gråstein.

Og skulle dei først flytte på han, er det sjølvsagt Andeby det er best å flytte han til, ettersom det opnar for fleire historier. Då går det an å skrive historier der Skrue opnar butikk og Gråstein opnar butikk på den andre sida av gata. Eller historier der Skrue og Gråstein gjer eit stort veddemål i milliardærklubben der begge er medlemer.

I det siste har aphartheid forsvunne, og på 90-talet bestemte Egmont seg difor for å flytte Gråstein tilbake til Limpopodalen...

...men alle veit jo at Gråstein Incorporated har Amerikakontoret sitt i Andeby. :-)

• edited November -1

JEG tror Gråstein støttet aphaerteid. Den banditten utnyttet sannsynligvis negre på det groveste. Han var sikkert også rasist.

• edited November -1

Ja, han støtta nok apartheid, men var neppe rasist. Gråstein er for kalkulerende til å avfeie ei bestemt gruppe som mindre verd enn andre. Han utnytta nok negrene, ja, men på grunnlag av den økonomiske gevinsten og bekvemmeligheita dette gav, ikkje fordi han nærer noko særskilt hat eller har eit syn på negrar som mindreverdige i forhald til, f.eks europearar. Det trur i alle fall eg. (Dessutan er vel ALLE mindreverdige for Gråstein. Ikkje ei bestemt folkegruppe, men alle andre enn han.)

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:
    "(Dessutan er vel ALLE mindreverdige for Gråstein. Ikkje ei bestemt folkegruppe, men alle andre enn han.)"

Jeg vil nå si at Skrue ikke er mindreverdig for Gråstein. Trodde du også mente det...

• ACAC
    edited November -1

Min kommentar: Jeg synes det er ligeså slemt hvis et barn spør: Hvorfor har Donald ikke set sin tante i så mange år - det er meget nær familie....
    Men på den anden side, da jeg genoptog kontakten med min fars familie i januar havde vi ikke hørt fra hinanden i 11 år....

• edited November -1

Når kommer den historien ut?
    Nr 9?
    Hvilken er ute nå da?

• edited November -1

Er du abonnent? Den kjem ut i nr 9.

• edited November -1

Saturos skreiv: "Jeg vil nå si at Skrue ikke er mindreverdig for Gråstein. Trodde du også mente det..."

For så vidt. Men eg er ikkje sikker på om Gråstein vil innrømme det. (Skrue er faktisk, i mitt objektive perspektiv, meir "verd" enn Gråstein, sidan han klarar tilsvarande prestasjonar utan å forringe samfunnsnormer og moralske verdiar. Med andre ord har han mindre spelerom, men samme score som Gråstein. Ergo er han "bedre". Som Gråstein nok er oppmerksom på...)

• ACAC
    edited November -1

"For åtte år sidan var det ein annonse for kvisekrem i Donald. Då var det foreldre som blei intervjua i ei heilside i VG fordi dei ikkje heilt skjønte kvifor Donald Duck & Co hevda at målgruppa si hadde kviser."

Det er da de mødre der tar feill, kviser (bumser på dansk) er da noget der forekommer i målgruppen (7- 99 år) - det synes jeg er rart at de klager over...
    Der har været reklamer for Puch pioneer på bagsiden af danske Anders And blade - en knallert, som man skal være 16 år for at køre på.
    I dag findes der masser af reklamer for disse sære sms-services med underlige billeder - det er vel ligeledes inden for målgruppen, for alle de unge skal jo ha mobil og bruge til at holde deres sociale netværk i orden... så er det bare spørgsmålet hvor meget det har med Donald å gjøre... - jeg er mest glad for de reklamer der har noget med genren at gøre.

Okay - må jeg høre jer unge her på listen: Hvornår skifter man fra "der er noget gøy i Donald i dag, det må jeg ha"-stadiet til "Donald er altid fyldt med gode historier, det må jeg ha"-stadiet eller "jeg synes det er hyggelig å læse Donald"-stadiet? Tør tro at Øystein er kommet på en af to højere stadier? (ja jeg tillader mig at kalde det højere stadier... det er bare min mening)

• edited November -1

Jeg har aldri syns det var spesielt gøy med det skrapet som fulgte med DD&co, ikke en gang som 6-åring. Som regel tok pappa bare og slengte det i søppeldunken uansett=)

Men det hender jo det er noe jeg liker med der, selv om jeg kanskje ikke burde si det her............=) Men svært sjelden da, ikke det siste året, tror jeg..........

• edited November -1

vent.. når kom dette nummeret? Er det fortsatt i salg? Har de sluttet med å blåse opp Don rosas signatur på forsiden når nye historier kommer?

• edited November -1

det var ikke forrige uke, trokke d er denne uka heller(hakke fått nr-et i hus enda=) men tror d er neste.............

INGEN GARANTI!

• edited November -1

AC skreiv:
    ""
    Okay - må jeg høre jer unge her på listen: Hvornår skifter man fra "der er noget gøy i Donald i dag, det må jeg ha"-stadiet til "Donald er altid fyldt med gode historier, det må jeg ha"-stadiet eller "jeg synes det er hyggelig å læse Donald"-stadiet? Tør tro at Øystein er kommet på en af to højere stadier? (ja jeg tillader mig at kalde det højere stadier... det er bare min mening)"

Av, det husker jeg godt. Jeg begynte å kjøpe/få bladet fast fra og med nr 26/93.
    I dette bladet var første del av en forsettelseshistorie, som jeg selvsat ville vite slutten på, og i neste blad begynte Stamtre-samleserien. Som jeg også selvsagt måtte ha komplett. Og fra den dagen ble DOnald kjøpt hver uke.
    (Jada, nr. 23, 24 og 25 ble kjpt den uka de kom ut de også, men jeg regner nr. 26 som det offisielle første faste bladet jeg fikk.

(Når det gjelder Donald Pocket, begynte jeg å kjøpe/få disse fast fra og med nr 150. Så jeg har vært i gamet en stund.)

• edited November -1

VIKTIG MELDING:

Det er sikkert folk her som allereie har fått og lest første del av historia. Ver så snille å ikkje diskutere denne før ho er i butikken. Og prøv å halde diskusjonen på eit slikt nivå at de ikkje øydelegg alt for dei som ikkje har lest historia enno.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?