Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History
Comments
For meg ser det ut som at boken tar for seg filmene med Mikke Mus.
Men uansett, videoen gir jo et visst inntrykk av boken. Jeg kommer neppe til å kjøpe den selv, men tror det er veldig mye interessant å hente der både i teksten og illustrasjonene. :)
Her er produktbeskrivelsen i sin helhet: Legg merke til at denne boken er skrevet i samarbeid av J. B. Kaufman og David Gerstein, to av de mest kunnskapsrike ekspertene på Mikke Mus overhodet, som begge har sine spesialfelt (henholdsvis animasjon og tegneserier, selv om kunnskapene deres så klart overlapper også). Etter alt jeg har hørt, har Gerstein og Kaufman kombinert krefter for å skrive en bok om Mikke Mus som virkelig lever opp til tittelen "The Ultimate History", med i mange tilfeller banebrytende research, informasjon og ikke minst bilder og illustrasjoner som aldri eller sjeldent har blitt sett før. Innholdsmessig er denne boken ekstremt fristende for meg. Det er prisen og størrelsen som gjør at jeg likevel nøler med å kjøpe den, samt håpet om at Taschen kanskje utgir en "billigutgave" litt senere i litt mindre omfang og en noe rimeligere pris.
https://www.adlibris.com/no/bok/walt-disneys-mickey-mouse-the-ultimate-history-9783836552844?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gerstein,+David+Walt+Disney's+Mickey+Mou&gclid=CjwKCAiAl7PgBRBWEiwAzFhmmmh7eviOnMoZpZT7KxuzSWTBNK_u8Ryz6Fd2ypg6UAKebBnSkrJICBoCw3EQAvD_BwE
Jeg kjøpte The Walt Disney Film Archives i fjor, og er veldig fornøyd med den, i hvert fall. Den kjøpte jeg fra bookdepository.com, og jeg ser de selger Mikke-boka for 1200,- inkl. frakt. Amazon UK selger den for 1250,- inkl. frakt.
Ja, jeg tror egentlig denne boken er verdt det. Det er likevel litt av en investering å gjøre i forhold til prisen. De eneste bøkene jeg har som var i nærheten av så dyre, er de to Little Nemo in Slumberland-samlingene i full avissidestørrelse som Sunday Press Books utga for en god del år siden.
Konklusjonen blir at denne MÅ kjøpes, pante flasker for å finansiere og starte med å trygle "PAT med venner" om å være snill med akkurat denne forsendelsen.