Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Donald Duck 70 år - boken
Boken DD 70 år 1948-2018 ble utgitt i uke 47 i følge Mine Tegneserier. Den skal ha vært til salgs i butikken på Skøyen. Men har noen sett den for salg andre steder? Vil den komme?
Comments
Boken "Donald Duck & Co 1948-2018" (undertittel: "70 år med Donald Duck & Co") HAR vært til salgs i Donald-butikken på Skøyen i flere uker. Det har blitt tydelig dokumentert av Donalds offisielle Facebook-sider, og har blitt nevnt flere ganger her på forumet i tråden om popup-butikken, tidligst den 16. november. JoAre har også postet flere bilder (inkludert innholdsfortegnelse) av sitt eksemplar av boken som han kjøpte i butikken.
Nå nevnte de på FB i går at popup-butikken stenger 5. desember. Så det skulle ikke forundre meg om denne jubileumsboken kommer i vanlig salg veldig kort tid etter det. ;) Jeg kan i hvert fall ikke tenke meg at den ikke kommer. Du trykker ikke en såpass påkostet bok bare for å selge den i én by i en liten butikk som har åpent i mindre enn en måned.
Litt merkelig forresten at "Utgitt dato" på minetegneserier.no står oppført som 24. november 2018. Det tror jeg ikke kan stemme uansett, for Donald Duck & Cos Facebook-side hadde foto av boken som et av sine "nye produkter" i en post fra 16. november 2018. Og JoAre var jo innom butikken og kjøpte boken innen 22. november eller tidligere.
JoAre skrev: Jo, men som sagt, det gir jo veldig mening at boken bare er tilgjengelig på Skøyen-butikken frem til den skal stenge. Et av de store salgsargumentene for den butikken er jo at noen av varene den tilbyr er eksklusive. Og den stenger allerede i morgen, så da tror jeg nok boken blir tilgjengelig for folk flest veldig fort etterpå.
Forøvrig: er ikke dette egentlig perfekt timing for å lansere boken i vanlig salg, med tanke på at 70-årsjubileet for DD&Co er nettopp i desember?
Hvis det virkelig bare VAR til Skøyen-butikken, kan det jo ende opp med å bli en av de sjeldneste Donald-utgivelsene gjennom tidene. :P
"Hei,
Den blir lagt ut på serie.no!"
Heldigvis, i hvert fall for undertegnede....
Forresten... ganske komisk at de faktisk kaller boken "DONALD DUCK 70 ÅR JUBILEUMSBOK POP UP" på produktsiden, uten noen videre forklaring. Folk som ikke vet at denne boken først kom i salg i popup-butikken på Skøyen, kan jo bli ledet til å tro at dette er en poppopp-bok eller lignende.