Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Donald Duck & Co vil ikke lenger være ukeblad ifølge Dagens Næringsliv
Den nye DN.no-artikkelen om Johan H. Andresens Egmont-vikariat (som MikroMidas delte i
denne tråden) inneholder en potensielt forstyrrende opplysning: Donald Duck & Co skal kutte utgivelsestakten i løpet av året. Da jeg så på artikkelen i går skimmet jeg bare gjennom den, men
Facebook-siden til Øyvind Holens Donald-landet gjorde meg oppmerksom på denne detaljen. Jeg siterer fra det relevante avsnittet i artikkelen:
De siste par årene har ikke oppslagsoversiktene vært lystig lesing for Egmont. Donald-bladet har de siste fem årene mistet over 17.000 eksemplarer av det ukentlige opplaget, og skal i år kutte frekvensen.
Er dette virkelig slutten for en nesten 60 år lang tradisjon med DD&Co som ukeblad?
Comments
Får håpe en eventuell reduksjon i antall blader gjenspeiles i prisen på abonnementet!
"Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
Siterer Øyvind Holen i Facebookgruppa Serienett. "
¨
Men, øh... "i fjor"? Løssalgsstrategien ble endret fra 52 til 26 numre i butikk i 2014.