Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Skrues Liv - 25 år!

edited October 2017 in Donaldisme
I dag, 20. oktober 2017, er det nøyaktig 25 år siden de to første episodene av Don Rosas serie The Life and Times of $crooge McDuck utkom på norsk i et bilag til DD&Co 43/1992:
https://inducks.org/issue.php?c=no/DD1992B43#c
image
Jeg kjøpte det bladet den dagen, og har elsket serien helt siden da. Ser dere andre på denne serien med like stor glede?

Comments

• Stilig, og så er det jo 20 år siden den første samleboka kom i butikkene, selv om jeg ikke vet nøyaktig publiseringsdato for den. Den boka har jeg satt stor pris på, og Dons kommentarer til hvert kapittel har gitt meg en bedre forståelse av serien.

Men det er jo en serie som har fått mye oppmerksomhet, og som jeg av den grunn kanskje tar litt for gitt. Jeg glemmer hvor fantastisk denne serien egentlig er, hvor spesielt det er med en så utførlig og realistisk biografi om en Disney-figur.

Jeg biter også merke i nye ting hver gang jeg leser serien. Sist ideen om at denne figuren som vi kjenner så godt, var rukket å bli myteomspunnet i 1947. Møtet mellom den moderne Donald og gamle Skrue i kapittel 12 er kanskje favoritten min. Det er en fin dynamikk mellom de to som jeg savner litt i resten av serien.
  • Lenge siden jeg har lest den, må kanskje ta en jubileumslesing.... Ser tilbake på utgivelsen med stor glede. Jeg gledet meg som en unge til hvert nye del.
    Når det er sagt, så synes jeg Don Rosas historier ble litt mindre sprudlende etter Skrues liv. De fleste B-delene når etter min mening ikke opp til de opprinnelige tolv delene.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?