Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald Duck & Co 2016

Starter året med å spørre om det er flere abonnenter som enda ikke har fått årskalenderen for 2016?
«13

Comments

• edited January 2016
    Har du fått blad nr.2 da, eller "uke 2" som det er merket?

Kalenderen fulgte med blad nr.2. Jeg fikk det i posten torsdag forrige uke, både blad og kalender i samme plastomslag. Har abonnement uten vedlegg, men årskalender og adventskalender kommer da også, men ikke alle andre plastleker.

(selv uten plastleker har 75% av bladene jeg mottar synlige skader - 10% er "herpet" av postgangen)
  • Har fått både nr. 2 og 3, men alt jeg har fått med er plastleker. Ser ut som det må ha skjedd en feil. Mulig kun de som abonnerer uten leke har fått årskalenderen?
    Onkel Skrue: De har brukt mine penger til å kjøpe ting til å robbe med med!
  • Kalenderen er sendt ut til abonnentene. Jeg har fått min.
  • edited January 2016
    I DD&Co #3 er det en håndballhistorie av vår egen Tommy Kvarsvik. Spørsmålet er om denne historien er på grensen til å være mannssjåvinistisk? I hvert fall er det meget underlig at Tommy prioriterer å skrive om herrehåndball, når det er kvinnehåndball som teller i Norge (og i Nederland, der hans arbeidsgiver holder til). Så du ikke damenes VM-finale, Tommy? Erlend Mamelund som Tommy refererer til er vel i håndballsammenheng en nobody sammenliknet med meritterte håndballjenter som Camilla Herrem, Tonje Nøstvold, Heidi Løke og de andre? Når får vi en historie i DD&Co som hyller disse?
  • 1) Du mener jeg er en mannsjåvinist? Selv om jeg skulle ha skrevet en historie som handler om herrehåndball (fordi EM i håndball for herrer starter nå) og ikke kvinnehåndball, syns jeg dette er et utrolig tåpelig argument, og ganske frekt skrevet.
    2) Jeg har ikke skrevet noen håndballhistorie. Hvis du mener historien jeg har skrevet i nr. 3 handler om håndball, vil jeg anbefale sterkere brilleglass.
  • edited January 2016
    Unnskyld, Tommy!
    Historiene i bladet er dessverre ikke registrert i Mine Tegneserier, jeg måtte derfor ta det fra hukommelsen siden jeg ikke hadde tilgang til bladet da jeg skrev min kommentar. Jeg ser nå at du har skrevet historien før denne og at det er Maya Åstrup som har skrevet den aktuelle historien.

Uansett, dette endrer egentlig ikke så mye av essensen i min kritikk av denne historien. Jeg antar at Maya er dansk da Åstrup høres dansk ut (jeg har desverre ikke tilgang til INDUCKS/COA her hjemme så jeg får ikke skjekket det). Slik sett burde hun selvsagt ha fokusert på damenes VM som ble spilt i Danmark i desember, ikke herrenes EM som nå spilles i Polen. Kan ikke du og/eller Olaf ta utfordringen og skrive en damehåndball-historie i anledning sommerens OL eller EM for kvinner i Sverige i desember i år?
  • Donald-bladets bruk av parodinavn fortestter å få medieomtale:
    Sagosen har blitt Donald-stjerne
  • edited January 2016
    Sigvald:

Eg kan ikkje uttale meg om korleis det fungerer i Nederland, men i Egmont er det iallfall ikkje slik at det er slik at kvar enkelt forfattar står fritt fram til å skrive historier som omhandlar "store anledningar" av typen idrettsarrangement. Hadde det vore det, kunne Egmont fort ha endt opp med tjue historier der Donald drar til OL i Brasil, femten historier der Donald drar til Eurovision Song Contest i Sverige, og ikkje ei einaste julehistorie. Temahistorier som omhandler dagsaktuelle ting er det stort sett Egmont som bestemmer seg for at dei er interesserte i, og deretter (går eg ut frå) går dei rett til den forfattaren dei der og då føler er best egna til å skrive akkurat den historia og får den personen til å skrive historia. Det betyr ikkje at eg ikkje har moglegheit til å skrive historier som handlar t.d. om damehåndball, men eg har ikkje moglegheit til å skrive ei historie som handlar om eit konkret meisterskap. Dei historiene lagast kun på spesialbestilling frå Egmont - og det er sjølvsagt òg Egmont som bestemmer kva hendingar dei ønskjer å markere.

Når det er sagt prøver eg personleg å styre unna å skrive historier som handlar om idrett, då det er eit tema eg veit frykteleg lite om.

Når det er sagt synest eg det er hyggeleg å sjå at du er opptatt av likestilling i Donald. På det området (som eg skal innrømme at eg veit litt meir om enn håndball) prøver eg sjølvsagt å gjera så godt eg kan (men i konteksten Disney-teikneseriar er det openbart begrensa kva ein får til).

Og Maya er dansk, ja.
  • Hvordan er det mulig å ha tilgang til kvakk.no "her hjemme", men ikke coa.inducks.org?
  • edited January 2016
    Jeg tror at forklaringen er at INDUCKS/COA har en strengere sikkerhetsinnstilling. feilmeldingen lyder i hvert fall som følger:
    You attempted to reach coa.inducks.org, but the server presented an invalid certificate. You cannot proceed because the website operator has requested heightened security for this domain.
    Jeg har varslet Harry Fluks, men innstillingen er foreløpig ikke reversert. Er det andre her som har det samme problemet?
  • Sjekk at tid og tidssone er riktig på pcen din. Hvis maskinen ikke viser korrekt sanntid, kan du få denne feilen på enkelte websider.
  • Takk for tipset! Innstillingene mine er imidlertid korrekte. Jeg får stadig samme feilmelding. Når jeg klikker på "Help me understand" får jeg opp følgende feilmelding:
    When you connect to a secure website, the server hosting that site presents your browser with something called a "certificate" to verify its identity. This certificate contains identity information, such as the address of the website, which is verified by a third party that your computer trusts. By checking that the address in the certificate matches the address of the website, it is possible to verify that you are securely communicating with the website you intended, and not a third party (such as an attacker on your network).

You cannot visit coa.inducks.org right now because the website sent scrambled credentials that Opera cannot process. Network errors and attacks are usually temporary, so this page will probably work later.
  • Prøv en annen nettleser.
  • Jeg synes historien Verdig Vinner virker kjent. Husker noen om den eller en liknende historie har vært publisert tidligere? Nå tenker jeg ikke på originalhistorien Jul i Pengelens .
  • Sigvald: prøve å resette browseren din.
  • Det er forøvrig verdt å nevne at i år er det oddetallsnumrene som havner i butikken.
  • DD&Co nr.4/2016 har en historie og forside med dinosaurer. Regner med vi fikk denne akkurat nå siden "Den gode dinosaur" hadde norgespremiere nå på fredag. I Danmark hadde filmen permiere 7.januar og de fikk historia og forsiden i Anders And & Co nr.1/2016 istedet.

Historia er også løst inspirert av filmen (eller antageligvis inspirert av plot/trailer og ikke den ferdige filmen) Vi har dinosaurer som dyrker jord, og en dinounge som forsvinner hjemmenfra ved å falle i elva i begge.

Synes dette var et svært dårlig forsøk på å lage et event-blad i forbindelse med filmen. Blad nr.4 er jo også kun for abonnenter, så det drar ikke nytte av filmen til å selge mer engang. Og historia som er laget for anledningen er kjip og kjedelig etter min mening. Savner tiden da vi brukte å få tegneseriversjonen av Disney-filmene som vedlegg til Donald-bladet. Dette har de sluttet med for lenge siden, men disse tegneserieversjonene lages fortsatt. Tegneserieversjonen av "Den gode dinosaur" er til og med allerede laget og publisert, leste den nylig i en "Fun Book" utgitt av Joe Books.
  • Jeg har nå reinstallert Opera på min hjemme-PC. Problemet vedvarer. COA virker imidlertid i Firefox. På jobb-PCen virker det også i Opera.
  • Synes allerede strekkoden er alt for stor og skjemmende på forsiden av Donald-bladet, de kunne heller hatt den på baksiden som på Donald-pocketene synes jeg. Men på forsiden av DD&Co nr.9/2016 har de nå også begynt å ha CE merkingen for leketøysvedlegget, altså enda styggere forside. Tidligere har dette vært på embalasjen til plastsøpplet og ikke på selve bladet.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?