Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Dagens 5 beste tegnere

edited November 2011 in Donaldisme

Tenkte det ville være gøy å se hvilke av de fortsatt produserende tegnerne folk liker best i forhold til hvordan de tegner pr. dags dato.

Her er min topp 5-liste:
1. Marco Rota
2. Rodrigues
3. Ferioli
4. Arild Midthun
5. Carlos Mota

Hva mener dere?

Comments

• edited November -1

Heh, merker at jeg har mange flere favoritter blant Disney-tegnerne som IKKE produserer lenger. :P Det tok faktisk litt tid å komme på hele fem nåværende tegnere som jeg liker ganske godt. Men her er listen jeg (relativt spontant) kom frem til (kanskje jeg forandrer/oppdaterer den senere, hvis jeg kommer på flere):

1. Giorgio Cavazzano
    2. Flemming Andersen
    3. Casty
    4. Ferioli
    5. Massimo De Vita

Et forslag, forresten: Hva med å utvide kåringen til også å inkludere manusforfattere? Sånn at listene vi lager går ut på å kåre "Dagens 5 beste serieskapere", både innenfor manus og tegninger? Synes på en måte det blir mer rettferdig å inkludere manusdelen, spesielt med tanke på de serieskaperne som både skriver og tegner selv. Og generelt har jo et godt manus utrolig mye å si for hvordan vi opplever en tegner.

• edited November -1

Føler det blir rart å sammenligne rene tegnere og rene manusforfattere, men derimot én liste for rene manusforfattere, og en annen for komplette serieskapere kunne vært interessant.

• edited November -1

Sliter med rekkefølgen her. Førsteplassen er grei, resten setter jeg opp alfabetisk:

1 (Massimo) Fecchi
    * Giorgio Cavazzano
    * (Cèsar) Ferioli
    * Mau Heymans
    * Marco Rota

• edited November -1

Tror det blir sånn:

1. Daan Jippes
    2. Marco Rota
    3. Mau/Bas Heymans
    4. Cèsar Ferioli
    5. Masimmo De Vita

• edited November -1

I Midthuns anden Hall of Fame-bog citeres han for:
    Hall of Fame - Arild Midthun 2, side 178 skreiv:

... Jeg leser stoff om og av Daan Jippes. Du vet, blandt Disney-tegnerne finnes der en hel del som er i verdensklasse, og over dem har du Daan Jippes...

Og mine favorittegnere blandt aktive Disney-tegnere er samme Jippes ... og Midthun!

• edited November -1

1. Don Rosa
    2. Vicar
    3. Arild Mithun
    4. Marco Rota
    5. Daan Jippes

• edited November -1

Chrisneitoffer skreiv:

1. Don Rosa
    2. Vicar
    3. Arild Mithun
    4. Marco Rota
    5. Daan Jippes

Det var nok en eller flere der som ikke lenger tegner ...

• edited November -1

Det er lenge siden vi har sett noe nytt fra Vicar. Har han gitt seg?

• edited November -1

De 5 beste ifølge meg:

1. Arild Mithun
    2. Marco Rota
    3. Vet ikke.
    4. Pass
    5. Ferioli
    Doffen skreiv:

Chrisneitoffer skreiv:

1. Don Rosa
    2. Vicar
    3. Arild Mithun
    4. Marco Rota
    5. Daan Jippes

Det var nok en eller flere der som ikke lenger tegner ...

Å ja! Leste ikke innlegget. Så bare på tittelen, så føyk den skråninggreia helt ned på kommentarfelltet, så jeg trodde at man bare skulle skrive de 5 beste. Gadd heller ikke å skrulle opp til toppen av innlegget. Jeg er lat. :P

• edited November -1

bingo skreiv:

Det er lenge siden vi har sett noe nytt fra Vicar. Har han gitt seg?

Vi fikk jo Olaf sin "Robbet av Hakkespettboken" tidligere i år, men der så vi at det er godt han har overlatt tusjinga til andre de siste årene.

Ellers ser denne lista spennende ut

• edited November -1

Ja, spennende liste. Håper vi får se noe av det her i Norge.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?