Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley

1234689

Comments

• edited November -1

... og i dag kom boksen med volume 3 og 4 fra Adlibris. Minst like bra som den første boksen.

• edited November -1

Erikh skreiv:

... og i dag kom boksen med volume 3 og 4 fra Adlibris. Minst like bra som den første boksen.

Da får vi håpe at den snart også dukker opp hos Outland. Strengt tatt burde vel nettbokhandlene vært ilagt noen ukers eller en måneds salgskarantene for nye utgivelser for å verne om de fysiske bokhandlene, slik toll benyttes for å verne norske produsenter mot utenlandske konkurrenter.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Strengt tatt burde vel nettbokhandlene vært ilagt noen ukers eller en måneds salgskarantene for nye utgivelser for å verne om de fysiske bokhandlene, slik toll benyttes for å verne norske produsenter mot utenlandske konkurrenter.

Så du er for tollavgifter på bøker til norske forbrukere?

Trodde du var motstander av slike murer og avgifter:

Sigvald skreiv:

Jeg tror at AC, Laila, Benadikt, Niels og andre danske tollofre gir fullstendig blaffen i hvilket navn de forbannede tollerne bruker på de innkrevde pengene.

Men sympatien gjelder kanskje bare dansker som kjøper bøker ...

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Sigvald skreiv:

Strengt tatt burde vel nettbokhandlene vært ilagt noen ukers eller en måneds salgskarantene for nye utgivelser for å verne om de fysiske bokhandlene, slik toll benyttes for å verne norske produsenter mot utenlandske konkurrenter.

Så du er for tollavgifter på bøker til norske forbrukere?

Mitt utspill her har ingenting som helst med avgifter å gjøre, men med restriksjoner for når nye utgivelser skal kunne legges ut for salg i nettbokhandlere. Hvorfor skulle ikke vanlige fysiske bokhandlere kunne få samme vilkår som andre utsatte bransjer (les: landbruket)?

• edited November -1

Det er du som bringer inn avgifter inn i diskusjonen. Toll er en avgift/skatt.
    Sigvald skreiv:

..., slik toll benyttes for å verne norske produsenter mot utenlandske konkurrenter.

Skjønner ikke helt hva du vil fram til.
    I det ene øyeblikket snakker du om handel innenfor Norges grenser, men i neste linje snakker du om det utsatte landbruket, toll og utenlandske konkurrenter.

Er det forskjellsbehandling mellom norske nettbutikker og norske bokhandlere du snakker om og ønsker?
    Det er nok restriksjoner i bokhandlerbransjen fra før.
    Nettbutikkene har ikke lov til å gi mere enn 12,5 % rabatt på nye norske bøker.
    Prisen på utenlandske bøker kan ikke staten kontrollere. De er ikke med i Bokavtalen.
    Den eneste måten de kan gjøre noe med det er å begynne med merverdiavgift på bøker. Tror ikke det er noen som ønsker det. Da blir bøkene dine dyrere på Outland også.
    Hvis det er å hindre norske nettbutikker å selge bøker du ønsker, så vil det bare medføre at man kjøper flere bøker fra utenlandske nettbutikker som Amazon.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

[Hvorfor skulle ikke vanlige fysiske bokhandlere kunne få samme vilkår som andre utsatte bransjer (les: landbruket)?

Mener du statlige støtteordninger? :-)

• edited November -1

Urelatert til diskusjonen som pågår her, men en idé som plutselig falt meg inn... Hva med å døpe om denne tråden til "Walt Disney's Mickey Mouse by Floyd Gottfredson" eller "Walt Disney's Mickey Mouse - The Floyd Gottfredson Library"? Det ville liksom gi en litt mer dekkende tittel. Tråden begynte jo med å handle om bare den første boken, men har etterhvert gått over til å dekke hele bokserien. Dessuten ville det være fint å også se Floyd Gottfredsons navn som en del av trådtittelen, og ikke bare Walt Disneys.

(Når vi først er inne på emnet, kunne det kanskje også vært noe å fikse skriveleifen i "Donbald på julaften - anyone?". Men det er forsåvidt en mindre detalj.)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Sigvald skreiv:

Jeg tror at AC, Laila, Benadikt, Niels og andre danske tollofre ...

Jeg har ikke lagt mærke til dette indlæg før. Heldigvis har vi ikke told på bøger på Færoyene. (Derimod er tolden høj på næsten alle andre varer).
    Når jeg bestiller bøger fra norske Egmont, får jeg dem til samme pris som I betaler i Norge. De fleste andre norske forretninger tager en ret høj porto, og på post.no kan jeg konstatere, at portoen faktisk er ret høj. Så Egmont må have en særaftale med posten, eller hvad? I hvert fald, jeg kan bare rose norske Egmont for deres særdeles gode betjening.

(Meget off-topic, men jeg ved ikke hvor det oprindelige indlæg stod).

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Det var her. (Det er en offtopic-tråd så du må logge inn.)

Tilbake til topic:

Dere som har bestilt settene fra Amazon - Hva ble prisen for bøkene?
    For meg ser det ut som om det er dyrere å bestille fra Amazon.co.uk enn f.eks. adlibris.no (kr 254,- , fraktfritt).

• edited November -1

Bare som et apropos til innleggene om nettbokhandel: Jeg er veldig glad for å ha muligheten, siden det er dårlig med fysiske bokhandlere i Kolbu.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Benadikt skreiv:

Det var her. (Det er en offtopic-tråd så du må logge inn.)

Tilbake til topic:

For meg ser det ut som om det er dyrere å bestille fra Amazon.co.uk enn f.eks. adlibris.no (kr 254,- , fraktfritt).

Jeg bestiller fra Amazon.com og betalte 143,36 kroner inkl. frakt for bok nr. 4, "House of Seven Haunts". .

• edited November -1

Det er ca. 15 kroner rimeligere enn adlibris.no på enkeltbøkene.

• edited November -1

Erikh skreiv:

Bare som et apropos til innleggene om nettbokhandel: Jeg er veldig glad for å ha muligheten, siden det er dårlig med fysiske bokhandlere i Kolbu.

I tillegg er det lite trolig at du får kjøpt disse bøkene i Gjøvik.
    Antar at det er en bokhandel eller to der.
    Det er omtrent bare Pondus-bøkene som bokhandlere i "grissgrendte strøk" tar inn når det gjelder tegneserier.
    En engelskspråklig Mikke-bok skal du nok leite lenge etter.

Men din tilgang har vel ingenting å si så lenge boka kommer først til en tegneseriebokhandel i Stavanger ;)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Jeg har bestilt den fra Amazon UK for £25.20 og gratis porto. Det blir ca. 230kr. Altså ikke så veldig mye å spare. Boksen som kom i fjor fikk jeg for kun £20.76 (fortsatt gratis porto).

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Jeg har bestilt den fra Amazon UK for £25.20 og gratis porto. Det blir ca. 230kr. Altså ikke så veldig mye å spare. Boksen som kom i fjor fikk jeg for kun £20.76 (fortsatt gratis porto).

Hvilken selger er det?
    Jeg finner ingen som er så rimelige med "free delivery".
    Amazon

• edited November -1

Når det gjelder gratis porto fra Amazon så har jeg alltid stusset over at det står at du må handle for over £25 for å få gratis porto.
    I de ca. 2 årene de har hatt dette tilbudet til kunder utenfor UK, så har jeg alltid kunne velge gratis porto hvis summen er over £20. Og på varer med moms som f.eks. DVD/Blu-ray så gjelder £20 grensen før de trekker fra momsen (som er det siste de gjør før du trykker på bekreft bestilling), så jeg har fått gratis porto på bestillinger helt ned i £16.66.
    Sjelden noen annen filmbutikk i England er billigere når jeg får varene fra Amazon både moms- og portofritt.

Det rare er at jeg aldri har hørt noen andre påpeke at man får gratis porto alt ved £20, men jeg kan da umulig være den eneste som får dette? :)

• edited November -1

Hmm. Jeg betalte €27 for denne boksen hos Amazon. Altså mer enn £20, men fikk ikke gratis porto. Totalen kom på €27 + frakt €8.

202 kr ble trukket fra kontoen og boksen kom i posten i går. Uansett billig lesestoff! :)

• edited November -1

Diff skreiv:

Hmm. Jeg betalte €27 for denne boksen hos Amazon. Altså mer enn £20, men fikk ikke gratis porto. Totalen kom på €27 + frakt €8.

202 kr ble trukket fra kontoen og boksen kom i posten i går.

Hvordan klarer banken å få 35 Euro til å bli kr 202? (Det er ca. 255,-.)

Du har nok fått gratis frakt likevel ;)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Diff skreiv:

202 kr ble trukket fra kontoen og boksen kom i posten i går.

Hvordan klarer banken å få 35 Euro til å bli kr 202? (Det er ca. 255,-.)

Du har nok fått gratis frakt likevel ;)

Hmm. Der var det noe som ikke stemte ja..
    Jeg så på feil linje i nettbanken. Riktig var 255,5 kr. Fremdeles billig :)

• edited November -1

Diff skreiv:

202 kr ble trukket fra kontoen og boksen kom i posten i går. Uansett billig lesestoff! :)

Gratis porto gjelder kun fra Amazon UK. Jeg regner med at det ikke var der du bestilte fra siden du har betalt i euro?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?