Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley

1235789

Comments

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Walt Disney’s Mickey Mouse vols. 1-2, by Floyd Gottfredson, edited by David Gerstein and Gary Groth (Fantagraphics) er nominert for 2012 Eisner Award i klassen Best Archival Collection/Project - Strips

Kan ikke se at det har blitt opplyst, men denne vant klassen sin også.

• edited November -1

Hedberg skreiv:

Samlede vols. 3-4 synes nå klar for pre-order.

En Amerikansk postorder firma

Den Engelske Pendant

Finnes også hos et annen postordrefirma til lavere pris enn begge disse to, pluss gratis frakt internasjonalt

• edited November -1

Nå ser det ut som om det er litt rot i linkene. Den amerikanske linker til boksen med vol. 3-4, mens de engelske kun linker til vol. 3. :)
    Ser ut som boksen vil koste £25.20 hos Amazon UK hvertfall. (Og gratis frakt)

• edited November -1

Yup. And the actual English link to the box with 3-4 is here.

• edited November -1

AndersHu skreiv:

Neste bok 20 Mai 2013:
    Walt Disney's Mickey Mouse: Color Sundays Vol. 1 "Call Of The Wild"

Gleder meg allerede! Ser ut som de velger å utgi søndagssidene i farger, var litt spent på det. Dimmensjonene på boka er ikke oppgitt, men ut fra bildet ser det ut som boka vil ha samme format som bøkene med dagsstriper. I bøkene med dagsstriper er det 3 stiper pr. side, og disse er allerede skalert ned i forhold til hvordan de framstod orginalt i avisene. De første søndagssidene er på 4 striper pr. side, så det betyr at disse må skaleres ned enda mer for å få plass i bøkene. Tok en titt i Mickey Mouse in Color der dette er gjort. Denne boka har omtrent samme format som Fantagraphics sine, litt større. 4 striper pr. side lar seg lese, men skulle ønske bøkene hadde et litt større format.

Boksen med bok nr.3 og 4 har utgivelsesdato 15.november. Men i min amazon-konto er den markert som "Shipped on October 28, 2012". Så håper den dukker opp i posten snart. Hoppet over bok 3 for å kjøpe boksen, så det blir mye bra lesestoff framover :)

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Dimmensjonene på boka er ikke oppgitt, men ut fra bildet ser det ut som boka vil ha samme format som bøkene med dagsstriper.

Samme format er planen ifølge dette foruminnlegget. Et annen innlegg på DCF sier også det kun blir to bøker med søndagssider i denne serien (F.G. lagde ikke flere), og begge disse kommer neste år. Disse vil også bli tilgjengelig som en boks, slik som bøkene som hittil er utgitt. Og utgivelser med dagsstriper fortsetter igjen i 2014.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

... Tok en titt i Mickey Mouse in Color der dette er gjort. Denne boka har omtrent samme format som Fantagraphics sine ...

Den udgave af Mickey Mouse in Color, som du linker til, måler 429 × 324 mm og er omkring DOBBELT så stor som bøgerne fra Fantagraphics!
    Men bogen kom senere i en billigudgave, der måler 290 × 237 mm eller kun lidt mere end Pantagraphics' bøger på 268 × 228 mm. Denne bog kan du også finde på COA under titlen Mickey Mouse in Color nr. 2.
    Du kan se mere om de to udgaver, bl.a. forskellen mellem dem, på ComicWiki.

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Frank Aa skreiv:

... Tok en titt i Mickey Mouse in Color der dette er gjort. Denne boka har omtrent samme format som Fantagraphics sine ...

Den udgave af Mickey Mouse in Color, som du linker til, måler 429 × 324 mm og er omkring DOBBELT så stor som bøgerne fra Fantagraphics!
    Men bogen kom senere i en billigudgave, der måler 290 × 237 mm eller kun lidt mere end Fantagraphics' bøger på 268 × 228 mm. Denne bog kan du også finde på COA under titlen Mickey Mouse in Color nr. 2.
    Du kan se mere om de to udgaver, bl.a. forskellen mellem dem, på ComicWiki.

Takk for infoen, var ikke klar over forskjellen i størrelse på disse to bøkene! Jeg har billigutgaven og vurderte tidligere at det ikke var verdt pegene å få tak i den andre kun for noen ekstra sider...

Har sett deluxe-utgaven gå for høye summer på eBay.

• edited November -1

Boksen med bok 3 og 4 er nå bestillingsklar fra Adlibris´ nettbutikk her hjemme.

• edited November -1

Lars Martin skreiv:

Boksen med bok 3 og 4 er nå bestillingsklar fra Adlibris´ nettbutikk her hjemme.

Det ser slik ut

Dette harmonerer imidlertid dårlig med den meldingen jeg fikk fra Outland i Stavanger, 29. oktober, om at boksen med bok #3 og #4 er enda ikke utgitt fra leverandør. Bøkene kan imidlertid bestilles hver for seg. Kanskje David eller Olaf kan forklare dette?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kanskje David eller Olaf kan forklare dette?

Veit ikke hva Olaf har med dette å gjøre ...

Outland sitter vel med gammel info om utgivelsedato 15. november. Slik det er informert om her. (Men da er det merkelig at den er "In stock".)
    Men settet ble utgitt 11. oktober står det her.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Veit ikke hva Olaf har med dette å gjøre...

Jeg antar at han selv samler på disse boksene og dermed har betydelig egeninteresse i denne saken. Med erfaring fra egen nettbutikk vet han nok også alt om hvordan disse boksene leveres til det norske markedet. Slik kan Olaf bidra til å avklare om forvirringen rundt utgivelsen av denne boksen skyldes utgiver eller aktører i det norske markedet. Og til sist har Olaf rimeligvis interesse av at AOLs lesere skal ha tilgang til tilstrekkelig informasjon om hva som foregår rundt denne utgivelsen - for å unngå spekulasjoner og unødig frustrasjon i forumet.

Outland sitter vel med gammel info om utgivelsedato 15. november. Slik det er informert om her. (Men da er det merkelig at den er "In stock".)
    Men settet ble utgitt 11. oktober står det her.

11. Oktober var da vitterlig den datoen som ble oppgitt av Outland da jeg bestilte boksen for flere måneder siden. Og hvorfor ble det på forhånd operert med ulike releasedatoer (11.10 og 15.11?)? Og hvor mye verdt er egentlig disse releasedatoene? Vi husker jo at det tok over en uke etter releasedato før "Donald-landet" var tilgjengelig i bokhandelen i Amfi Madla.

• edited November -1

Jeg har hatt denne på såkalt overvåkning fra Adlibris lenge. For et par dager siden kom medling om at den var klar for levering, men da jeg bestilte fikk jeg beskjed om at bøkene var utsolgt. I dag prøvde jeg igjen, og nå gikk bestillingen gjennom. Det blir spennende om pakken kommer som lovet i løpet av 2 til 5 virkedager.

• edited November -1

Det er rart at det står den er in stock på Amazon.com. Jeg har bestilt min fra Amazon UK og der fikk jeg beskjed for noen uker siden at boksen var utsatt og at de ikke engang vet ny releasedato.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Det er rart at det står den er in stock på Amazon.com. Jeg har bestilt min fra Amazon UK og der fikk jeg beskjed for noen uker siden at boksen var utsatt og at de ikke engang vet ny releasedato.

Fra Outland har jeg dag fått vite at boksen kan bestilles, men at leveransene fra USA for tiden er forsinket p.g.a. stormen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg antar at han selv samler på disse boksene og dermed har betydelig egeninteresse i denne saken.

Olaf kan sikkert svare for seg selv.
    Men på generelt grunnlag så kan jeg ikke se at noen har betydelig egeninteresse i dette.

Sigvald skreiv:

Slik kan Olaf bidra til å avklare om forvirringen rundt utgivelsen av denne boksen skyldes utgiver eller aktører i det norske markedet.

Ja, for forhold rundt utgivelser fra forskjellige forlag er selvfølgelig helt identiske fra utgivelse til utgivelse.
    Og personer som tidligere har drevet nettbutikk sitter selvfølgelig med innsideinformasjon om boksene fra Fantagraphics.

Sigvald skreiv:

.. - for å unngå spekulasjoner unødig frustrasjon i forumet.

Tja, litt spekulasjon er vel greit, men det er ikke så mange frustrerte her, er det vel?
    Det er kun snakk om et par uker fra eller til.

Sigvald skreiv:

Vi husker jo at det tok over en uke etter releasedato før "Donald-landet" var tilgjengelig i bokhandelen i Amfi Madla.

Tror du overdriver bruken av ordet "vi" her.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg antar at han selv samler på disse boksene og dermed har betydelig egeninteresse i denne saken.

Feil.

Med erfaring fra egen nettbutikk vet han nok også alt om hvordan disse boksene leveres til det norske markedet.

Feil.

Og til sist har Olaf rimeligvis interesse av at AOLs lesere skal ha tilgang til tilstrekkelig informasjon om hva som foregår rundt denne utgivelsen - for å unngå spekulasjoner og unødig frustrasjon i forumet.

Feil. Eg har skjønt for mange år sidan at same kva eg gjer vil det alltid vera spekulasjonar og unødig frustrasjon i forumet.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Feil.

Hva, samler du ikke på disse fantastiske bøkene?? :O

• edited November -1

Nei.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?