Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley

1246789

Comments

• edited November -1

På INDUCKS står allerede published by Horst Schröder. Jeg mener ikke det stod for et par år siden.

• edited November -1

Alt kommer for en dag....

• edited November -1

Denne bokserien har også ganske proff innbinding, og temmelig bra trykkvalitet. Jeg har sjekket og her er alt Gotfredsson ga ut til og med 1955. Men serien mangler selvsagt alt redaksjonelt stoff som det nye settet har. Igjen - vet noen hvor mange volum en har tenkt å utgi av den nye utgaven?

• edited November -1

Dette har vel, som 1800 antyder, vært en kjent "hemmelighet" i uminnelige tider:-)

Jeg vet ikke hvor mange volum som er planlagt utgitt i den nye serien, men jeg håper jo selvsagt at den vil omfatte hele Gotfredssons Mikke-produksjon ...

• edited November -1

Erikh skreiv:

Jeg har også fått volum 1 og 2 i samleboks fra Amazon, 201 kr. inkl. porto og uten noen norske avgifter! Er det noen som vet hvor mange bind man har planlagt? Jeg har et tilsvarende innbundet sett som Horst Schröder utga for mange år siden, og lurer på om jeg skal selge det. Der er alle sidene tom 1956 mener jeg å huske

Her er et sitat fra et intervju med David Gerstein om antall bøker (intervjuet i sin helhet kan sees på denne linken):

Westfield: How many volumes is this series planned for and what can people look forward to in upcoming volumes?

Gerstein: There are enough Gottfredson daily strips to make thirteen volumes; of course, sales will determine how long they go on. We’re hoping for a bunch of excited new readers and longtime fans to keep us going; if the success of the recent video game Disney Epic Mickey has told us anything, it’s that there’s a serious teen and young adult audience ready to eat up dynamic, smart Mickey adventures. He’s not just for kids!

13 bøker ser altså ut til å være svaret! Nå antar jeg at David mente at 13 bøker vil være nok til å dekke dagsstripene frem til 1955, da Gottfredson sluttet med lange spenningsserier (det er vel heller tvilsomt om vitsestripene fra 1950- til 1970-tallet vil selge like bra, uansett hvor godt tegnet de måtte være). Og så kommer jo et spørsmål utenom dagsstripene: Vil vi i tillegg få en bokserie som samler Floyds søndagsstriper - selvsagt i farger - komplett og kronologisk? Og hvor mange bøker vil søndagsstripene i så fall fylle?

• edited November -1

Har fått mesterverket i hus, og dette er en serie som bør fullføres. Har bare bladd i bøkene foreløpig, men de skal leses fra perm til perm i helga. Ekstramateriallet ser jo bare helt snaisent ut og reprokvaliteten på denne utgivelsen er mye bedre enn dette tidligere settet der diskuteres.

Utgivelsen av søndagsstripene tar jeg som selvfølge etter disse 13 bøkene.

• edited November -1
  • edited November -1

En Gottfredson-samling startet akkurat i Frankrike også. Ifølge websiden for bind 1 skal serien bli på 12 bind og kronologisk presentere stripene fra 1936 til 1955. Altså høres det ikke ut som serien blir en komplett samling. I motsetning til Fantagraphics sine bøker ser det ut som disse blir i farger.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

En Gottfredson-samling startet akkurat i Frankrike også. Ifølge websiden for bind 1 skal serien bli på 12 bind og kronologisk presentere stripene fra 1936 til 1955. Altså høres det ikke ut som serien blir en komplett samling. I motsetning til Fantagraphics sine bøker ser det ut som disse blir i farger.

Nå er det vel også et åpent spørsmål om Fantagraphics' samling blir komplett - 13 bøker med dagsstriper var vel den annonserte planen, og det skulle jo dekke frem til ca. 1955. Ganske logisk, synes jeg. Det var jo på det tidspunktet Mikke Mus-dagsstripene skiftet fra eventyrlige spenningsserier til en-vits-om-dagen-formatet. Og til tross for Gottfredsons flotte tegninger... helt alvorlig, hvor mange lesere trenger egentlig 15 bøker ekstra som består utelukkende av disse vitsestripene?

• edited November -1

Kan vi ha et håp om at Egmont også prøver seg på denne bokserien, etter at de erferdige med Don Rosas samlede? Jeg har avventet litt kjøp av de amerikanske bøkene i håp om at vi får norske versjoner.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Kan vi ha et håp om at Egmont også prøver seg på denne bokserien, etter at de erferdige med Don Rosas samlede? Jeg har avventet litt kjøp av de amerikanske bøkene i håp om at vi får norske versjoner.

Hva?? Foretrekker du virkelig norske bøker med maskintekst i boblene fremfor de håndtekstede seriene på originalspråket - med all sin sjarmerende, amerikanske 30-talls-dialekt intakt? ;)

• edited November -1

Jeg foretrekker å støtte norske forlag. Hvis alle skulle kjøpe bøker fra utlandet ville det ikke vært mye som ble utgitt her hjemme lenger. Og det ville jo vært litt trist om tegneserier forsvant totalt fra markedet i Norge.

Samtidig støtter jeg norsk. Nå er det vel ikke en like stor fare for at norsk skal dø ut (selv om det finnes dem som mener at norsk er et døende språk og vil være borte om noen hundre år), men jeg føler meg mer "hjemme" når jeg får lese førstespråket mitt (norsk) i stedet for andrespråket (engelsk), selv om jeg ikke har noe som helst problem med å lese engelsk heller.

• edited November -1

Nå er den endelig på vei!
    "Expected arrival on Dec. 12"
    :)

• edited November -1

Ha ha - den kom den 9. december - nå ska de begge to studeres i fred og ro...

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Så pent ut i farger også, hadde helst foretrukket det. Men med fransk tekst og i kjempeformat er det nok uaktuelt.. Disse blir jo STØRRE enn de hvite kjempebøkene fra 70-tallet.

• edited November -1

Walt Disney’s Mickey Mouse vols. 1-2, by Floyd Gottfredson, edited by David Gerstein and Gary Groth (Fantagraphics) er nominert for 2012 Eisner Award i klassen Best Archival Collection/Project - Strips

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Walt Disney’s Mickey Mouse vols. 1-2, by Floyd Gottfredson, edited by David Gerstein and Gary Groth (Fantagraphics) er nominert for 2012 Eisner Award i klassen Best Archival Collection/Project - Strips

Vel fortjent. :)

• edited November -1

Samlede vols. 3-4 synes nå klar for pre-order.

En Amerikansk postorder firma

Den Engelske Pendant

• edited November -1

For dem som foretrekker å handle fra Norge, så er bind 3 kommet til Capris/Adlibris.

Bind 3

• edited November -1

Lars Martin skreiv:

For dem som foretrekker å handle fra Norge, så er bind 3 kommet til Capris/Adlibris.

Bind 3

Observerte den også på Outland i Oslo.

19 siders smakebit og video/bilder kan sjekkes ut på Fantagraphics sine sider.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?