Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley

2456789

Comments

• edited November -1

Boksen som kommer i oktober har nå blitt enda billigere. £20.76 (ca. 186kr) hos Amazon.co.uk akkurat nå. Fortsatt gratis porto. :)

• edited November -1

Her er enda en strålende positiv anmeldelse av boken, av tegneserie- og animasjonsforfatteren Mark Evanier. Han trekker frem noen interessante poenger og anekdoter i forbindelse med Gottfredson-seriene... blant annet den gangen på 80-tallet da Disney nesten laget en tegnefilmserie for TV basert på Gottfredsons Mikke Mus.

• edited November -1

Fikk boka i posten på onsdag. Har ikke hatt tid til å lese i den før i kveld, men nå har jeg snart sittet opp halve natta og lest :) Det er ikke så lett å legge den fra seg når man først har startet.

Vil absolutt anbefale å kjøpe denne boka! Den inneholder også "Lost on a Desert Island" selv om Gottfredson ikke jobbet med denne, så her kan vi følge dagsstripene med Mikke helt fra starten. I tillegg til tegneseriene har boka også en rekke interessante artikler og andre rarieteter.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Vil absolutt anbefale å kjøpe denne boka! Den inneholder også "Lost on a Desert Island" selv om Gottfredson ikke jobbet med denne, så her kan vi følge dagsstripene med Mikke helt fra starten.

Er "Lost on a Desert Island" fullstendig og usensurert?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Så vidt jeg kan finne ut er svaret "ja" til begge deler. Vi får til og med presentert tre ekstra striper som italienerne lagde for å putte inn i historia.

Alle striper er trykt i det formatet de ble laget i også, uten ombrekkinger som i "The Uncensored Mouse"-bladet.

• edited November -1

Boken er meget bra og anbefales på det sterkeste!

• edited November -1

Fint å høre bekreftelser på at boken er perfekt og fantastisk, selv om jeg ærlig talt ikke hadde ventet meg noe annet. ;) Tenker jeg kjøper den i USA når jeg er der i sommer... det blir liksom enda mer autentisk å kunne holde i den i en butikk:)

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Fint å høre bekreftelser på at boken er perfekt og fantastisk, selv om jeg ærlig talt ikke hadde ventet meg noe annet. ;) Tenker jeg kjøper den i USA når jeg er der i sommer... det blir liksom enda mer autentisk å kunne holde i den i en butikk:)

Lykke til - det trenger du virkelig dersom du skal ha håp om å finne seriøse Disney-tegneserier i amerikanske bokhandler/seriebutikker.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mesterius skreiv:

Lykke til - det trenger du virkelig dersom du skal ha håp om å finne seriøse Disney-tegneserier i amerikanske bokhandler/seriebutikker.

Tja, Barnes & Noble pleier da å ta inn Fantagraphics-utgivelser så vidt jeg husker?

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Tja, Barnes & Noble pleier da å ta inn Fantagraphics-utgivelser så vidt jeg husker?

Det bør de ikke gjøre i dette tilfellet, uten at de også begynner å ta inn utgivelser fra Boom Kids! Diskriminering/sensur av enkeltutgivere hører ikke hjemme i et angivelsig fritt marked som i USA.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Diskriminering/sensur av enkeltutgivere hører ikke hjemme i et angivelsig fritt marked som i USA.

Dette er vel en selvmotsigelse? At markedet er fritt betyr jo at de har lov til å gjøre akkurat som de vil.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mesterius skreiv:

Det bør de ikke gjøre i dette tilfellet, uten at de også begynner å ta inn utgivelser fra Boom Kids! Diskriminering/sensur av enkeltutgivere hører ikke hjemme i et angivelsig fritt marked som i USA.

Hva var det du sa om at de ikke tar inn utgivelser fra Boom Kids? Og forøvrig helt enig med Tommy, dette er en ganske forvirrende selvmotsigelse...

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Hva var det du sa om at de ikke tar inn utgivelser fra Boom Kids? Og forøvrig helt enig med Tommy, dette er en ganske forvirrende selvmotsigelse...

Jeg snakker ikke om nymotens nettbutikker, men om tradisjonelle fysiske forretninger i USAs byer - jeg har vært i en diger slik i Chicago.

Fritt marked betyr blant annet lik markedsadgang fra alle aktører.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Boksen som kommer i oktober har nå blitt enda billigere. £20.76 (ca. 186kr) hos Amazon.co.uk akkurat nå. Fortsatt gratis porto. :)

Beklager hvis dette har vært oppe før, men denne boksen inneholder to bøker, og det vil i fremtiden fortsette å komme bokser med to og to bøker ? og alt vil være usensurert ? og serien vil bli komplett ?

Litt slik som disse lekre boksene med kronologiske Peanuts utgivelser som er å få kjøpt for tiden.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mesterius skreiv:

Jeg snakker ikke om nymotens nettbutikker, men om tradisjonelle fysiske forretninger i USAs byer - jeg har vært i en diger slik i Chicago.

Fritt marked betyr blant annet lik markedsadgang fra alle aktører.

Hmmm, interessant... jeg skal holde øynene åpne på Barnes & Noble i Georgia og se om det er tilfelle der også.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Chrisron skreiv:

Beklager hvis dette har vært oppe før, men denne boksen inneholder to bøker, og det vil i fremtiden fortsette å komme bokser med to og to bøker ? og alt vil være usensurert ? og serien vil bli komplett ?

Litt slik som disse lekre boksene med kronologiske Peanuts utgivelser som er å få kjøpt for tiden.

Én bok i halvåret, årets to bøker samles i en boks på høsten. Derfor må vi som helst vil ha boksene smøre oss med tålmodighet og vente til oktober før vi kan begynne å investere i denne serien.

• edited November -1

Nestor B. skreiv:

MikroMidas skreiv:

Chrisron skreiv:

Én bok i halvåret, årets to bøker samles i en boks på høsten. Derfor må vi som helst vil ha boksene smøre oss med tålmodighet og vente til oktober før vi kan begynne å investere i denne serien.

Hva er den store appellen med bokser, egentlig? Er det bare det at de gir bøkene en anelse bedre beskyttelse enn om de settes rett i bokhylla? Eller har det også å gjøre med boksens utseende (som i Mikkes tilfelle ser ut til å være en sammenslåing av forsidene på de to første bøkene)? Jeg vet ikke, men erfaringen min med bokser så langt er rett og slett at de gjør det vanskeligere å ta bøkene ut av hylla. Jeg har pleid å bare pakke vekk boksene selv.

• edited November -1

Bokser kan være så mangt og ikke nødvendigvis være til berikelse for bokhyllen, det er sant. Mitt utgangspunkt i dette tilfellet er Knøttene-samlingen der boksene i seg selv er små designobjekter med delikate illustrasjoner fra avisstripene. De første bøkene kjøpte jeg en gang i halvåret uten boks, men fra bok 5&6 gikk jeg over til å kjøpe dem årlig med boksen. Det tar seg såpass mye bedre ut i bokhyllen at jeg har vurdert å anskaffe meg bok 1-4 med boksene i tillegg.

Det er denne erfaringen som gjøre at jeg vil vente til høsten med å kjøpe de to første Mikke Mus-bøkene sammen. Og rent samlermessig så er ikke denne serien komplett uten at også boksene er med. For dem som bryr seg om slikt.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Sigvald skreiv:

Så vidt jeg kan finne ut er svaret "ja" til begge deler. Vi får til og med presentert tre ekstra striper som italienerne lagde for å putte inn i historia.

Alle striper er trykt i det formatet de ble laget i også, uten ombrekkinger som i "The Uncensored Mouse"-bladet.

Dette høres flottut! Hvordan er det forresten med fargeleggingen? Er det tradisjonell slik den har vært i eldre tilretteleggeleser i amerikanske serieblader? Eller er den politisk korrekt? David Gerstein og hans meningsfeller har i hvert fall tidligere ivret for at moderne fargelegging bør "gjenspeile dagens multikulturelle situasjon" selv om seriene er ment å foregå på 1950-tallet - eller som i dette tilfellet på 1930-tallet.

• edited November -1

Original svart-kvitt, ser det ut som.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?