Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley
Comments
Boksen som kommer i oktober har nå blitt enda billigere. £20.76 (ca. 186kr) hos Amazon.co.uk akkurat nå. Fortsatt gratis porto. :)
Her er enda en strålende positiv anmeldelse av boken, av tegneserie- og animasjonsforfatteren Mark Evanier. Han trekker frem noen interessante poenger og anekdoter i forbindelse med Gottfredson-seriene... blant annet den gangen på 80-tallet da Disney nesten laget en tegnefilmserie for TV basert på Gottfredsons Mikke Mus.
Fikk boka i posten på onsdag. Har ikke hatt tid til å lese i den før i kveld, men nå har jeg snart sittet opp halve natta og lest :) Det er ikke så lett å legge den fra seg når man først har startet.
Vil absolutt anbefale å kjøpe denne boka! Den inneholder også "Lost on a Desert Island" selv om Gottfredson ikke jobbet med denne, så her kan vi følge dagsstripene med Mikke helt fra starten. I tillegg til tegneseriene har boka også en rekke interessante artikler og andre rarieteter.
Frank Aa skreiv:
Er "Lost on a Desert Island" fullstendig og usensurert?
Sigvald skreiv:
Så vidt jeg kan finne ut er svaret "ja" til begge deler. Vi får til og med presentert tre ekstra striper som italienerne lagde for å putte inn i historia.
Alle striper er trykt i det formatet de ble laget i også, uten ombrekkinger som i "The Uncensored Mouse"-bladet.
Boken er meget bra og anbefales på det sterkeste!
Fint å høre bekreftelser på at boken er perfekt og fantastisk, selv om jeg ærlig talt ikke hadde ventet meg noe annet. ;) Tenker jeg kjøper den i USA når jeg er der i sommer... det blir liksom enda mer autentisk å kunne holde i den i en butikk:)
Mesterius skreiv:
Lykke til - det trenger du virkelig dersom du skal ha håp om å finne seriøse Disney-tegneserier i amerikanske bokhandler/seriebutikker.
Sigvald skreiv:
Tja, Barnes & Noble pleier da å ta inn Fantagraphics-utgivelser så vidt jeg husker?
Mesterius skreiv:
Det bør de ikke gjøre i dette tilfellet, uten at de også begynner å ta inn utgivelser fra Boom Kids! Diskriminering/sensur av enkeltutgivere hører ikke hjemme i et angivelsig fritt marked som i USA.
Sigvald skreiv:
Dette er vel en selvmotsigelse? At markedet er fritt betyr jo at de har lov til å gjøre akkurat som de vil.
Sigvald skreiv:
Hva var det du sa om at de ikke tar inn utgivelser fra Boom Kids? Og forøvrig helt enig med Tommy, dette er en ganske forvirrende selvmotsigelse...
Mesterius skreiv:
Jeg snakker ikke om nymotens nettbutikker, men om tradisjonelle fysiske forretninger i USAs byer - jeg har vært i en diger slik i Chicago.
Fritt marked betyr blant annet lik markedsadgang fra alle aktører.
Chrisron skreiv:
Beklager hvis dette har vært oppe før, men denne boksen inneholder to bøker, og det vil i fremtiden fortsette å komme bokser med to og to bøker ? og alt vil være usensurert ? og serien vil bli komplett ?
Litt slik som disse lekre boksene med kronologiske Peanuts utgivelser som er å få kjøpt for tiden.
Sigvald skreiv:
Hmmm, interessant... jeg skal holde øynene åpne på Barnes & Noble i Georgia og se om det er tilfelle der også.
MikroMidas skreiv:
Én bok i halvåret, årets to bøker samles i en boks på høsten. Derfor må vi som helst vil ha boksene smøre oss med tålmodighet og vente til oktober før vi kan begynne å investere i denne serien.
Nestor B. skreiv:
Hva er den store appellen med bokser, egentlig? Er det bare det at de gir bøkene en anelse bedre beskyttelse enn om de settes rett i bokhylla? Eller har det også å gjøre med boksens utseende (som i Mikkes tilfelle ser ut til å være en sammenslåing av forsidene på de to første bøkene)? Jeg vet ikke, men erfaringen min med bokser så langt er rett og slett at de gjør det vanskeligere å ta bøkene ut av hylla. Jeg har pleid å bare pakke vekk boksene selv.
Bokser kan være så mangt og ikke nødvendigvis være til berikelse for bokhyllen, det er sant. Mitt utgangspunkt i dette tilfellet er Knøttene-samlingen der boksene i seg selv er små designobjekter med delikate illustrasjoner fra avisstripene. De første bøkene kjøpte jeg en gang i halvåret uten boks, men fra bok 5&6 gikk jeg over til å kjøpe dem årlig med boksen. Det tar seg såpass mye bedre ut i bokhyllen at jeg har vurdert å anskaffe meg bok 1-4 med boksene i tillegg.
Det er denne erfaringen som gjøre at jeg vil vente til høsten med å kjøpe de to første Mikke Mus-bøkene sammen. Og rent samlermessig så er ikke denne serien komplett uten at også boksene er med. For dem som bryr seg om slikt.
Frank Aa skreiv:
Dette høres flottut! Hvordan er det forresten med fargeleggingen? Er det tradisjonell slik den har vært i eldre tilretteleggeleser i amerikanske serieblader? Eller er den politisk korrekt? David Gerstein og hans meningsfeller har i hvert fall tidligere ivret for at moderne fargelegging bør "gjenspeile dagens multikulturelle situasjon" selv om seriene er ment å foregå på 1950-tallet - eller som i dette tilfellet på 1930-tallet.
Original svart-kvitt, ser det ut som.