Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Upublisert Barks-historie?

edited December 2010 in Donaldisme

Under research til NM fant jeg denne historien. Det er jo en Disney-tegneserie, men hvorfor er den bare publisert i Brasil? Er det en slags uoffisiell historie, litt som sånn denne Don Rosa-historien?

Comments

• edited November -1

Christer skreiv:

Det er jo en Disney-tegneserie, men hvorfor er den bare publisert i Brasil?

Det er ei av mange nyteikna Barks-historier som er tilpassa Brasil ved at Donald og nevøane er bytte ut med José Carioca og nevøane.

• edited November -1

Det er annen tegners versjon av en Barks-historie. Dette forekom fra tid til annen i Sør-Amerika.

Men det finnes også upubliserte historier signert Carl Barks - i det minste manuskripter.

• edited November -1

Det er da åpenbart at dette bare er en av Barks' Donaldhistorier som har blitt tegnet om for det brasilske markedet.

...som andre fikk sagt rett før meg. Bortsett fra at jeg vil si (etter å ha sett på førstesidene i de to historiene) at den ikke har blitt NYtegnet, bare OMtegnet.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Det er ei av mange nyteikna Barks-historier som er tilpassa Brasil ved at Donald og nevøane er bytte ut med José Carioca og nevøane.

Ja, merkelig nok, i og med at Donald og nevøene vel ikke er helt ukjente i Brasil, de heller.

• edited November -1

1800 skreiv:

Det er annen tegners versjon av en Barks-historie. Dette forekom fra tid til annen i Sør-Amerika.

Nettopp! Det er en Brasiliansk versjon av denne Barks-historien.

• edited November -1

Andrebyboer skreiv:

Det er da åpenbart at dette bare er en av Barks' Donaldhistorier som har blitt tegnet om for det brasilske markedet.

...som andre fikk sagt rett før meg. Bortsett fra at jeg vil si (etter å ha sett på førstesidene i de to historiene) at den ikke har blitt NYtegnet, bare OMtegnet.

Ja, jeg ser dette nå. Det er faktisk så primitivt at Ole, Dole og Doffen bare har blitt fargelagt grønt.

• edited November -1

Legg merke til at det bare er to nevøer. De heter her Zico og Zeca. Om dem skriver Inducks: Zico & Zeca have been created to substitute Jose's nephews for Donald's or Mickey's nephews in counterfeited American stories of the 60s.

• edited November -1

Audun skreiv:

Legg merke til at det bare er to nevøer. De heter her Zico og Zeca. Om dem skriver Inducks: Zico & Zeca have been created to substitute Jose's nephews for Donald's or Mickey's nephews in counterfeited American stories of the 60s.

Merk at de også opptrer i mange originale brasilianske fortellinger.

• ACAC
    edited November -1

Det finns en hel inducks-side om brasilianske remakes - heraf er mange Barks-serier med Donald og nevøerne der er lavet om til Jose og nevøerne. http://coa.inducks.org/subseries.php?c=Brazilian+remakes

Har skaffet mig et enkelt brasiliansk lommehæfte (tykt) pga. dette, og ville gerne have flere. ifølge coa hører disse faktisk med i en komplet Barks-samling :-D

• edited November -1

For en sær serie. Sjekk Joses kjæreste, Rosinha. Ser ut som om denne papegøyen er på deit med Snøhvit.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?