Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Pocketer i massevis

13839414344

Comments

• La merke til at det på nyeste Donald Pocket Nr 494 på ryggen står «252 glade sider!», men har ikke Donald Pocket alltid vært 256 sider?

Sidetallet i pocketen er forøvrig 254 nummererte sider + to blanke helt bakerst.

Synes også at Pocket 493 (pocketen før) er en av de beste pocketen jeg har lest på en stund. Bra historier, som i «gamle dager», selv om historien som binder alt sammen ikke er den mest givende er det noe litt nostalgisk med en slik rammefortelling.
  • Er vel bare en annen måte å telle på, for ser ikke ut til at sidetallet har endret seg. Antall sider som faktisk har historier er 252.
  • Godt mulig, så på noen andre pocketer jeg hadde liggende på hytta også og det står enten 252, 254 eller 256 sider med historier bak på alle, men alle har like mange sider og alle har like mange nummererte sider (254) og to blanke/oversikten over tidligere utgitte pockets. Virker som de bare ikke er konsekvente når de teller og reklamerer med sideantallet.
  • Det var en periode hvor Donald Pocket hadde 264 sider også. Da husker jeg at de reklamerte med at alle bøkene hadde dette antallet sider. De gjorde et noe desperat forsøk på å leve opp til denne påstanden ved å legge til noen Taliaferro-striper i nye utgaver av gamle bøker.
    Og så har vi selvsagt de 2 dobbeltutgavene på 512 sider. Men for det meste har det vært 256 sider i hver bok.
  • Den første av pocketserien Carl Barks Utvalgte er nå tilgjengelig å bestille fra serie.no. Har foreløpig ikke funnet den i andre (nett)butikker. Serie.no har grense på 400 kr før man får fri frakt, og akkurat nå er det ikke aktuelt for meg å bestille derfra.

Pocketserien er en slags introduksjon av Carl Barks til nye lesere, men appelerer vel også til samlere som meg. Litt usikker på hvordan historiene vil se ut layoutmessig i så lite format.

Lenke til omtale:
    https://serie.no/produkt/donald-duck-carl-barks-utvalgte-pocket-heldige-donald
  • Har endelig fått kjøpt den siste av feriepocketene. Rema Godvik i Bergen har ennå igjen alle seks titler.
  • Så på Carl Barks-pocketen på Narvesen i dag. Trykkvaliteten er varierende -- noen av historiene ser helt forferdelige ut, mens andre er ok (dog ikke optimale). Formatet er nesten like lite som en vanlig Donald Pocket, og passer rett og slett ikke til Barks. Det blir for smått. Lurer litt på hva som var tankegangen med denne serien. Føler de ikke at Barks får nok eksposisjon i alle utgivelsene i vanlig format?
  • Det nærmer seg nr 500 for vanlig Donald pocket. På Egmontlitor.no er det ført opp fire titler som skal markere jubileet: spesialutgave av Donald pocket nr 100, 200, 300 og 400. Dessverre er det foreløpig ikke lagt ut hva spesialutgave vil inneholde og heller ikke prisnivå.
  • I forbindelse med at Bestemor Duck er 80 år i dag, ville jeg kanskje trodd at andepocketen med hennes navn utgis denne uken. Det er jo mulig Egmont holder kortene tett inntil kroppen denne gangen og at pocketen utgis fredag. Samtidig er det relativt få uker siden forrige andepocket, Hemmelige agenter, kom ut. Litt synd hvis pocketen ikke utgis uken for karakterens jubileum.
  • På bokklubbene.no ser det ut til at Bestemor Duck pocketen kommer 11. september. Søk der på Walt Disney norske utgivelser får skremmende mye tilslag på titler som er på vei: Tre bøker til av Carl Barks utvalgte, to Andepocket, to Fargesmell-titler, 4 Duckifiserte Klassikere og første Spookyzone. Og selvfølgelig temapocketer ut året. Veldig usikker om Duckifiserte Klassikere er pocketutgave av Donalds litterære verdenshistorie, men første kryss-sjekk får meg til å tro at det er to forskjellige serier.

For interesserte er lenken til søket jeg pleier bruke:
    https://www.bokklubben.no/enkeltSok.do?sok=walt+disney&fasetter=spraak^Norsk&order=DESC&side=0&antall=72&rom=AK&sortering=utgittdato&retning=DESC
  • SvKSvK
    edited August 2020
    Takk. Spookyzone er nok kun en enkeltutgivelse. Kan også legge til Donalds kokebok som stod på listen, det er en pocketutgivelse.

Når det gjelder Duckifiserte Klassikere, så er det garantert ikke en pocketutgave av Donalds Litteraturhistorie, for dette ble jo utgitt i fjor. Coveret til første bind er også helt annerledes. Den kommer i neste uke, så vi får se innholdet da.

Antar at det og er utgivelser som ikke står på listen, btw., som Halloweenpocket og Donald Ducks julehistorier.
  • Donald Duck & Cos offisielle Facebook-side meldte nettopp at de vil prøve med et litt større format til neste bok i Carl Barks-pocketserien. Så det virker som flere har vært misfornøyd med størrelsen (og trykkvaliteten).

https://www.facebook.com/donald.no/posts/10158887168140625?comment_id=10158900917220625&reply_comment_id=10158929151545625
    Hei dere! Vi er helt enige i at både trykkekvaliteten og formatet ikke ble godt nok i denne første utgaven i serien. Det beklager vi! Tanken var å introdusere Carl Barks til en ny generasjon lesere. Det kommer vi fortsatt til å forsøke på, men i et litt større format til neste utgave. Håper at dere blir med oss videre. Bok nummer to i serien kommer for øvrig 18. september og heter "Toner fra Andeby"
  • Tre nye pocketer i handelen i dag. Foruten Donald Pocket 495, har vi Spookyzone samt nr. 1 Duckifiserte Klassikere. Sistnevnte er en ny utgivelse med blanding av tidligere utgitte historier, og historier som ikke tidligere er publisert i Norge. Størrelse og papirkvalitet som en Donald Pocket, med 300 sider.
  • Ser ut som i hvert fall Platekompaniet har bommet på prisen til Spookyzone og satt den til 130 mens den på minetegneserier.no er priset til 99. Ett bilde av den på Egmonts fb-side har også 99 kr på forsiden.
  • edited September 2020
    Jeg har hatt kontakt med Egmont i Serienett-gruppen på Facebook, og gjenutgivelse av Donald pocket 100, 200, 300 og 400 er rett og slett ren gjenutgivelse for å markere at nr 500 snart kommer. Med ekstramateriale hadde jeg vurdert kjøpe dem, men nå er det lite aktuelt siden jeg har originalutgivelsen av dem. Mangler ennå noen pocket som originalt ble utgitt mellom 1988 og 1995, men regner det som lite sannsynlig at de kommer i ny utgave. Det var en periode Egmont gav ut igjen gamle Donald pocketer, men vil tippe det minst er fem år siden de sluttet med det.

Kort oppdatering: Egmont sysler med planer om en samleboks med pocket nr 100, 200, 300, 400 og 500.
  • Kommer nok heller ikke til å kjøpe denne.
    Har alle Disney-pocket utgitt i Norge, men ikke alle opplag eller bokhandelsutgaver av hver bok. Tar for mye plass som det er :bz
  • Den eneste boka jeg går å venter på å få i nytt opplag er nr.362 med redusert innhold, slik at jeg slipper å irritere meg hver gang jeg ser samlinga i bokhylla :)
  • RangerHelge skrev:
    Ser ut som i hvert fall Platekompaniet har bommet på prisen til Spookyzone og satt den til 130 mens den på minetegneserier.no er priset til 99. Ett bilde av den på Egmonts fb-side har også 99 kr på forsiden.
    Er ikke så sikker på at de har "bommet på prisen". Bokhandelutgaver og kioskutgaver av Egmonts utgivelser har ofte litt forskjellig pris.
  • Jeg betalte 99 kr for Spookyzone på Narvesen i går. Vanligvis opererer Platekompaniet noe under standard pris på tegneserier. Sannsynligvis har Platekompaniet, Bokklubbene og andre en bokhandelutgave som er priset høyere. Tror de indikerer at de er 15 til 20 kr under vanlig pris for Spookyzone.
  • Ja, bokhandlerne har selvsagt en bokhandelutgave, dvs. uten BC-info og pris trykket på coveret. Men ellers skal de være identiske. Enig i at prisforskjellen er noe høy, men det er ikke første gang jeg har sett avvik i prisen mellom kioskutgaver og bokhandelutgaver.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?