Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Pocketer i massevis

1343537394043

Comments

• edited March 2020
    I dag kjøpte jeg endelig første Andepocket, med fokus på Birgitte og Skrue. Ikke overraskende har noen historier vært publisert før.

Tilbake i januar forhåndsbestilte jeg denne tittelen hos De Norske Bokklubbene. Det er vel noen uker siden den kom i løssalg uten at jeg fikk den , og jeg sjekket til slutt lagerstatus hos Bokklubbene, og den stod oppført som "Ikke i salg". Kontaktet Kundeservice og fikk heldigvis raskt svar at varen ikke var tilgjengelig. Litt flaks at en av dagligvarebutikkene i nærheten fremdeles hadde den inne. Men jeg ville likt å vite hvorfor Bokklubbene ikke fikk den uten at jeg tror jeg finner svar.
  • I likhet med mange av de andre nye pocketutgivelsene er også Andepocket en norsk utgave av en tysk pocketserie, i dette tilfellet "Lustiges Taschenbuch Enten-Edition". Bare at den pocketen vi har fått, tilsvarer nr. 65 i Tyskland som der er siste utgave.
  • Hva er den nøyaktige tittelen på denne pocketen? Fikk lyst til å sjekke om andre nettbokhandler har den, men klarer ikke å finne den på Minetegneserier engang.
  • SvKSvK
    edited March 2020
    Forresten en ny pocket i salg i dag, Påsketrøbbel, med kun nye historier.
  • SvKSvK
    edited March 2020
    Tidligere i tråden er det nevnt en fremtidig utgivelse i år, "Dolly Spy Power". Antar at det vil være tilsvarende tyske utgivelse:
    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/816do4VVz5L._AC_SL1500_.jpg

På Egmontlitor er den benevnt som en serie, men antar at det er en enkeltpocket.

Da jeg så dette, gjorde jeg meg nok en gang mine tanker angående utgivelser som kommer i Norge. Ta f.eks. denne tyske serien, som foreløpig er på tre bøker. Den første boken i serien har vi også fått i Norge, den kom i fjor:
    https://inducks.org/issue.php?c=no%2FUDD+1#b

Men så hopper man tilsynelatende over den andre boken i serien, som for meg virker som den klart mest spennende (edit: ser at den også er utgitt i USA, så kan i hvert fall leses på engelsk):
    https://inducks.org/issue.php?c=de%2FLTBPRP+2

Det er fint at de gir ut det de gjør, for all del, men skulle ønske noe mer variasjon og at de noe mer voksne/intelligente utgivelsene fikk mer plass. Mikke vs. Spøkelseskladden i fjor var et hederlig unntak i så måte, vi fikk også en Mikke-pocket i fjor sommer.

• Har lest de amerikanske bøkene."Missing Memories" var kanskje ikke så kjempespennende akkurat, men likte den mye bedre enn "Young Donald". Jeg synes også det er synd at de ikke tør å satse mer på Mikke-utgivelser her i landet.
  • I følge minetegneserier.no kommer det en ny Andebys Helter uke 24:
    http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6:0:VIEW::6:P6_UTGIVELSER_ID,P6_CS:131356,F7AA5D32DF5A67F5

Foreløpig ser det ut til å være en Donald Duck-tittel. Jeg kan ikke finne den på egmontlitor. I overkant mange pocketutgivelser synes planlagt i år, blant annet en serie som kalles Carl Barks Utvalgte, som jeg ikke klarer finne så mye info om. Lenke til pocketutgivelser som er ført opp på egmontlitor.no, også en del som allerede er utgitt:

http://www.egmontlitor.no/donald-pocket-2/?sort=title
  • Interessant, men hva er det som sier deg at den nye Andebys helter-pocketen "foreløpig ser ut til å være en Donald Duck-tittel"? Alle bøkene heter jo "Donald Duck - Andebys helter" som hovedtittel.
  • Du har rett, Mesterius. Da blir det spennende å se hvem boken har fokus på.
  • SvKSvK
    edited April 2020
    For meg ser dette ut til å være den samme Mikke-pocketen som vi har antatt er kansellert. Det var vel i juni den skulle komme ut. Ser også at det er lagt inn en nr. 1 for 2020 i februar som er helt feil registrert. Så vet ikke om jeg ville ha festet for mye lit til dette....

Egmontlitor gir gode indikasjoner, men av uvisse årsaker er det ikke alle pocketer som er med der. Påskepocketen, f.eks.
  • SvK skrev:
    For meg ser dette ut til å være den samme Mikke-pocketen som vi har antatt er kansellert. Det var vel i juni den skulle komme ut. Ser også at det er lagt inn en nr. 1 for 2020 i februar som er helt feil registrert. Så vet ikke om jeg ville ha festet for mye lit til dette....
    Tenker du at Mine Tegneserier bare ikke har fått med seg at "Mikke i storbyen" ble fjernet fra nettbokhandler og egmontlitor.no for et par måneder siden?
  • Det har vært en Andeby Helter utgivelse i år: Den nye Fantonald holder vakt. Jeg fikk den tilsendt i februar fra Bokklubbene. Jeg pleier ukentlig sjekke minetegneserier.no for utgivelser en del uker fremover, og jeg kan ikke huske ha lagt merke til Andebys Helter utgivelse uke 24 tidligere. Men hukommelsen min var bedre før:-)

Det hender at minetegneserier.no har feiloppføringer, kan jo ikke utelukke det. De har Frode Øverlis Frida og Jakten på nesehårene ført opp neste uke mens jeg har lest at den er utsatt til august.

Egmontlitor: Enkelte utgivelser mangler der, men hvis alt som er ført opp som å komme i 2020 virkelig blir utgitt, blir det i meste laget, selv for en samler som meg. Får lest en del pocketbøker, men føler nå at jeg er mer samler enn leser:-)
  • edited April 2020
    RangerHelge: Den feiloppførte Andebys Helter nr. 1 2020 som SvK snakker om er den som har tittelen "Kjærlighet". Det er åpenbart en forveksling med Andepocketen "Kjærlighet". Så da kan det jo godt hende at Andebys helter nr. 2 2020 er en forveksling med denne Andepocketen som kommer i juni.

Minetegneserier har også den danske utgaven av Asterix nr. 38 ført opp denne uken, selv om den har blitt utsatt til august.
  • Ser på Donalds facebookside at Donald pocket nå kommer i XXL. Nesten like stor som bladet. Noen som har sett den?
  • Ja, jeg så Donald Pocket nr. 491"Ønsk-o-mat" i 2 størrelser da jeg handlet mat i dag.
    Det ser ut som prisen er den samme uansett hvilken størrelse du velger.

image
  • Stilte akkurat spørsmål på Donalds FB-side om abonnenter kan velge format på Donald pocket. Usikker om jeg vil ha større format siden det vil se merkelig ut i bokhylla.
  • Andebys helter: Takk for info om en sammenblanding jeg ikke kjente til.

I tillegg til SIA har Egmontlitor.no ført opp Bestemor Duck 80 år og Lykketiøringen som Andepocket som skal komme ut i år. Etter hva jeg husker har Bestemor Duck fødselsdag 11 august, noe som gjør det nærliggende å tro at utgivelsen vil komme i august.
  • Merkelig (og overraskende) idé. Jeg trodde hele poenget med Donald Pocket var at den skulle være i pocketstørrelse.

Det er jo en fin tanke å kunne lese tegningene i større format, da. Men nå pleier jo trykkvaliteten i DP å være litt ymse, så jeg er usikker på hvor mye det er å hente i større gjengivelse.
  • Litt usikker om serien ennå utgis, men for noen år siden ble det utgitt Kalle Anka Gigant pocket, i vanlig bladformat og med flere sider enn vanlige Donald pocket. Kanskje norske Egmont fikk ideen derfra?
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?