Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Pocketer i massevis

1323335373843

Comments

• edited August 2019
    RangerHelge skrev:
    Oppsummert: Etter min mening har norsk utgivelse av pocket 22 Mikke Mus for full Musikk ingen rammehistorie. Selv om det i tittelhistorien refereres til handling i første historie Det talende øye.

Men poenget mitt var nettopp at det IKKE er i tittelhistorien denne referansen blir gjort. Som det fremgår av kommentarene her, blir dette med bensinstasjonen ikke nevnt i selve "Mikke Mus for full musikk" (I TL 710-A), men derimot i den etterfølgende "prologen" skrevet og tegnet av andre serieskapere (I CWD 60-A). Denne sekvensen var ikke en del av "Mikke Mus for full musikk" da historien opprinnelig ble utgitt i Italia, og er åpenbart lagt til (både i de norske og italienske pocketutgavene) for å skape en sammenheng mellom denne og en annen historie som ikke fantes i utgangspunktet. Selv om ikke ALLE historiene i DP 22 er knyttet sammen av en rammehistorie, så er definitivt NOEN av dem knyttet sammen slik.
  • Noe sent ute her, men da fikk jeg omsider lest pocketen Mikke vs. Spøkelseskladden. Det var en pocket av ypperste kvalitet. Fikk noe av den samme følelsen som da jeg leste mye av PKNA første gang - en god balanse mellom action og et intelligent og spennende plot, med god lengde på historiene. Mer av dette, takk.
  • Donald Duck med Fargesmell nr. 3, «Gult er kult», er i salg denne uken. I denne serien er hver pocket viet 1 bestemt serieskaper, eller en duo. I dette nummeret er det Enrico Faccini.
    https://inducks.org/issue.php?c=no%2FDDMF+3

En av historiene er den tidligere ikke utgitte «Doktor Tikk-Takk», som han har skrevet sammen med Casty, og som er tegnet av Casty. Ser spennende ut.
    https://inducks.org/story.php?c=I+TL+2998-1

Ellers er det generelt mye valuta for pengene i denne serien, 372 sider til 109 kroner.
  • Hm... jaså, ja! Jeg har ikke kjøpt noen av de tidligere pocketene i Fargesmell-serien, men denne blir jeg nysgjerrig på. Casty og Enrico Faccini er ikke en kombinasjon jeg hadde sett for meg. Og generelt har jeg begynt å få litt sansen for den småsprøe humoren til Faccini etter hvert.

Hadde ellers ikke lagt merke til at alle pocketene i serien er viet spesifikke serieskapere (den forrige kommentaren din om dette gikk i glemmeboken). Synes godt dette kunne ha vært nevnt på baksiden av bøkene.

Forresten ser det ut til at "Gult er kult" er basert på denne italienske Speciale Disney-pocketen. Kanskje alle Fargesmell-pocketene har ekvivalenser der.

• SvKSvK
    edited August 2019
    Det har de. Det er hhv. nr. 73 (Pezzin/Cavazzano) og 72 (Silvia Ziche) i serien som tilsvarer norsk nr.1 og 2.
  • Andebys helter 3 blir mer PKNA. Tittelen: "Den nye Fantonald i aksjon!". Hadde egentlig håpet på mer uutgitt materiale. Vi får se hva nr. 4 bringer.

image
  • Siden denne serien er opptrykk av pocketer fra den tyske serien Lustiges Taschenbuch Premium, er det følgende serier som er aktuelle:
    PKNA
    Ultrahelter
    X Mickey
    Mickey Mystery Magazine
    Darkwing Duck

Ultrahelter er kun 1 pocket, og utgitt i Norge for ikke veldig lenge siden. Darkwing Duck tviler jeg litt på at de forsøker seg på å utgi i Norge, tror det vil bli tøft å solgt.
    Da gjenstår PKNA og de to Mikke-seriene. Hvis teorien stemmer, måtte det bli PKNA denne gang for ikke å få to Mikke-pocketer på rad. Men kan vi da kanskje håpe på enten X Mickey eller Mickey Mystery i nr. 4? La oss håpe det. X Mickey ble skandaløst behandlet da disse ble utgitt i Norge, masse klipping av historiene, og svært fragmentert utgitt hvor man verken fulgte kronologien eller ga ut en stor del av historiene.
  • edited August 2019
    Mickey Mouse Mystery Magazine hadde vært sensasjonelt å få på norsk. Selv om jeg aller helst skulle lest den i fancy blader i stil med de gamle norske Fantonald-bladene, slik seriene er beregnet på. I alle fall: ut fra den tyske oversikten ser det ut til at de to "Micky Mystery"-bøkene som har kommet ut der samler hele serien.
  • Det har vært en del utgivelser de siste to ukene, med en del interessant. Som tidligere nevnt pocket nr. 3 i Andebys Helter-serien med neste bolk av PKNA-histrorier. Knallbra innhold, men utgitt en eller flere ganger tidligere.

https://inducks.org/issue.php?c=no/AH%203

Ny temapocket i forrige uke, "De mistenkte". Enkelte halvinteressante ikke tidligere utgitt historier, men ikke noe mer.

https://inducks.org/issue.php?c=no/TP2019-09

Så kom det en lang Dobbel-Duck historie igjen i nyeste pocket. Gleder meg til å lese den, ser veldig interessant ut.

https://inducks.org/issue.php?c=no%2FDP++483

Liker at vi får lange historier igjen i pocketene, neste pocket (nr. 484) vil inneholde bl.a. denne:
    https://inducks.org/story.php?c=I+TL+3230-1&search=

Og til slutt, ny Halloween-pocket denne uken som har en del interessant, bl.a. en historie som både er en tidsmaskinen-historie og samtidig en av disse historiene hvor man kan velge alternativer videre i historien.

https://inducks.org/issue.php?c=no%2FDHP2019
  • Utrolig. :O Lurer nesten på om jeg skal kjøpe denne bare fordi det er så uvanlig å se Darkwing Duck-tegneserier utgitt på norsk.
  • Ser coveret ligger ute nå, og konkluderer derfor på at det blir følgende utgivelse:
    https://inducks.org/issue.php?c=de%2FLTBPR++5

Er enig i at dette er en overraskende utgivelse. Veldig overraskende, faktisk.

For øvrig ble jeg i dag oppringt av Egmont som hadde tilbud om gratis (måtte betale 99,- i porto) mottak av første bok i en ny serie, "Donald og Vitenskapene". Skal være 6 bøker i serien, vet ikke noe mer om det men både priser og sidetall hinter i retning av en ny serie a la Donalds Verdenshistorie, Donalds Jordomseiling etc. Får i hvert fall håpe at serien blir bedre enn sistnevnte, som fremstod som venstrehåndsarbeid full av slappe opptrykk. Vi får se.
  • Jeg tittet på Inducks-linken, SvK, og så vidt jeg kan se er innholdet en adaptasjon av første episode av TV-serien (Darkly Dawns The Duck), samt første story-arc i det nye amerikanske Darkwing Duck-bladet som startet i 2011. Sånn sett fungerer det sikkert bra også for lesere som ikke kjenner Darkwing fra før.
  • Forresten: med unntak av crossoveren "Sliminvasjonen" (Dangerous Currency) i DuckTales-pocket #2, ser det ut til at dette er første gang tegneserier med Darkwing Duck overhodet utgis i Norge. Dette til tross for at tegnefilmserien er dubbet til norsk.
  • OK, det er jo interessant, takk for info. At det knapt nok er utgitt noe før og skjer nå e jo ikke det første man hadde forventet da. Har alltid tenkt på Darkwing Duck som et 90-tallsfenomen, men som du er inne på satte man jo igang en ny tegneserie i 2011 også.
  • Man gjorde det, og Darkwing er jo også med i den nye DuckTales-serien som for tiden går på TV. (Selv om jeg ikke har sett så langt i den selv ennå.)
  • Kjøpte Darkwing Duck-pocketen i dag. Neste pocket i serien er annonsert til 14. februar, altså tre og en halv måned frem. Det er samtidig et bilde av Fantonald der. Det kan muligens tyde på at neste er en PKNA-pocket igjen, men vi får se.
  • edited November 2019
    SvK skrev:
    Neste pocket i serien er annonsert til 14. februar, altså tre og en halv måned frem. Det er samtidig et bilde av Fantonald der.
    Pokker, var det jeg ventet. :( Hadde vært bedre med en ny Mikke-pocket. Håper det blir Mikke neste volum etter der igjen i det minste.
  • Det ønsket ser det ut til at vi får oppfylt. Navnene på de to kommende pocketene ligger nå ute hos Egmontlitor. Neste er "Ny Fantonald", men etter det kommer "Mikke i storbyen". Så her er det bare å kjenne sin besøkelsestid.
  • "Mikke i storbyen"? Som i... storbyen Anderville? Betyr dette at vi faktisk får selveste MM - Mickey Mouse Mystery Magazine på norsk? :O

image
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?