Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Syrefrie plastlommer

edited February 2010 in Donaldisme

Jeg er på jakt etter et sted der jeg kan få kjøpt en ca. 1000 syrefrie plastlommer til å ha DD & Co i. Noen som vet om noen butikker?

Comments

• edited November -1

Prøv Seriebutikken i Sarpsborg

http://www.seriebutikken.no/

• edited November -1

Liit nærmere deg : Tronsmo og Outland i Oslo.

• edited November -1

Hvordan vil dere anbefale å oppbevare desse plastlommene ?

Spesialesker som feks. selges på www.seriebutikken.no eller i en spesiell type permer ?

• edited November -1

Takk for tipsene. Synes ikke det er noe problem å evt. handle fra Sarpsborg, men jeg tjener vel noen portopenger ved hente selv i Oslo.

• edited November -1

Men må lommene være syrefrie? Hva er konsekvensene for å bruke de med syre/vanlig plast?

• edited November -1

Hvis jeg har forstått det rett vil papiert råtne raskere i vanlig plast enn i syrefri plast, men er ikke helt sikker.

• edited November -1

JoAre skreiv:

Hvis jeg har forstått det rett vil papiert råtne raskere i vanlig plast enn i syrefri plast, men er ikke helt sikker.

Råtne... Huff, det var et voldsomt ord. La oss heller bruke "bryter ned", ellers blir jo folk redd.

• edited November -1

Du skal ikke se bort i fra at papiret overlever både deg og meg. Syrefritt eller ei ;-)

• edited November -1

Papiret råtner jo bort til slutt, uansett hva vi gjør, men rett behandling kan utsette prossesen.
    Men tror nok at papiret overlever en stund i vanlige plastlommer også, men jeg vil anbefale deg å oppbevare gamle blader i syrefrie lommer da.
    Selv oppbevarer jeg alle bladene mine i syrefrie lommer.

• edited November -1

Jeg har hørt at det som skjer ved oppbevaring i dårlig plast er at man får en slik kvalm gulfarge som limet på enkelte prislapper setter fra seg -- bare på hele bladet, noe som er enda verre enn normal gulning. Det er selvsagt snakk om en prosess som er lengre enn min levetid hittil, så jeg vet ikke om det er sant, men en del av poenget med samling er jo å bevare bevaringsverdige ting til neste generasjon. Og da bør man kanskje være føre var.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?