Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

A Christmas Carol

edited November 2009 in Donaldisme

Har nettopp sett den nye Disney-filmen A Christmas Carol med Jim Carrey, og synes den fortjener en anbefaling siktet til donaldister som ikke oker/har tid eller midler til å lese Charles Dickens' roman. Som kjent er Carl Barks' Skrue inspirert av Dickens Ebenezer Scrooge. Filmen er filmatisert tidligere som tegnefim og vises hver jul, noe som ikke burde være ukjent for nettsidens brukere.

Det er ingen barnefilm for de som måtte tro det, men et animasjonmessig framskritt for Disney-konsernet og filmindustrien ellers. Særlig anbefales filmen i digital 3D, da denne teknikken i de siste årene har blitt forbedret.

Comments

• edited November -1

Snakker Jim Carrey med britisk aksent i filmen?

• edited November -1

Jaja, Carrey klarer det meste. Det er vel fra Skottland, så han snakker med "østlandsk" R.

• edited November -1

Skal definetivt se filmen på kino, men er litt usikker på om min lillesøster på 10 takler den da hun er litt lettskremt av seg :P
    Har bestandig hatt sansen for denne historien, og gleder meg til julaften da versjonen med Onkel Skrue vises på tv.

• edited November -1

Ugh, har du sett en dubbet versjon??
    Nei, A Xmas Carol foregår ikke i Skottland, men i London!

• edited November -1

Sånn var det vel ja. Jeg så selvsagt med eng. tale og norsk tekst.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?