Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Ny bokserie om Carl Barks

edited November 2009 in Donaldisme

Fikk melding i posten i dag om at abonnenter på DD & Co nå kan abonere på et nytt abonnoment på seks bøker om Carl Barks' verker. Den første boken i serien ser ut til å inneholde en meget fyldig indeksering av alt Carl Barks har gjort.

Denne bokserien skal tette hullene som CBs samlede verker ikke fylte, i tillegg til mye mye mer. Serien har et begrenset opplag på 1500 eksemplarer. Mange som skal bestille/allerede har bestilt?

«13

Comments

• edited November -1

Jupp, for lenge siden

• edited November -1

Det er da spændende at de nu skriver 7 bøger, der er kun annonceret 6 bøger tidligere. Måske vil malerierne alligevel fylde 2 bøger?

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Det er da spændende at de nu skriver 7 bøger, der er kun annonceret 6 bøger tidligere. Måske vil malerierne alligevel fylde 2 bøger?

Hvor har du lest at det blir 7 bøker?

• edited November -1

Onkel Walt skreiv:

Benadikt skreiv:

Hvor har du lest at det blir 7 bøker?

Kanskje i denne tråden, og kanskje i første innlegg i denne tråden? :-)

• edited November -1

Obs, skrev feil i 1. innlegg.

• edited November -1

Abbor skreiv:

Jupp, for lenge siden

Hehe, hvor fort får du posten, da jeg fikk den også idag..

• edited November -1

Eg fekk den òg for ganske lang tid sidan. Ser ut som om dei første som har fått dette brevet fekk det i juni.

Hadde det vore mogleg å kjøpe bøkene enkeltvis kan det hende at eg hadde kjøpt eit par. Men å kjøpe alle seks? Nei takk.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Hadde det vore mogleg å kjøpe bøkene enkeltvis kan det hende at eg hadde kjøpt eit par. Men å kjøpe alle seks? Nei takk.

Nei det blir vel vanskelig når du i tillegg er så opptatt av å være oppdatert på allverdens moderne non-Disney serier.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Nei det blir vel vanskelig når du i tillegg er så opptatt av å være oppdatert på allverdens moderne non-Disney serier.

Ja, det koster å ha et bredt utsyn mot verden. Noe billigere å være snever.

• edited November -1

Jeg fikk også dette brevet i går til tross for at jeg er abonnement og nylig har mottatt indekset. Som det står i brevet; "Vi vet at du eier en omfattende tegneseriesamling med blant annet Årgangsbøkene og Carl Barks Samlede Verk". Jaså, så det vet de - men at jeg allerede abbonerer på Carl Barks' tilleggsbøker, se det har de ikke fått med seg.

Det mest interessante med dette tilbudet var imidlertid lokketilbudet:
    "Bestill i dag og vinn et komplett sett av Carl Barks Samlede Verk [...] Det er meget gode vinnersjanser da vi sender ut dette tilbudet til kun et fåtall av våre beste kunder."

Så skal man da bestille et abonnement på en bokserie man allerede abonnerer på - for å få sjansen til å vinne en bokserie man allerede eier? Sannelig om jeg vet. Det er snakk om store verdier om man virkelig skulle vinne , men allikevel... :-)

• edited November -1

Det sto også at de som allerede har bestilt automatisk er med i trekningen, så du trenger ikke å gjøre noe.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Eh? Eg er overhovudet ikkje oppdatert på allverdas moderne non-Disney-seriar. Eg kjøper omtrent ikkje non-Disney-seriar.

Og det du må hugsa, Sigvald, er at eg er på eit heilt anna stadium i livet enn du er. Eg er akkurat ferdig med studiene og har difor naturleg nok ikkje like god råd som du har. Om du har råd til å kjøpe alt du har lyst på, bra for deg, men du er nokre år eldre enn meg og har vore uteksaminert litt lenger enn eg har.

Men grunnen til at eg ikkje er interessert i denne tilleggsserien er at enkelte av bøkene er fullstendig uinteressante for meg, og heilt uavhengig av om ein klarer å grave fram pengane eller ikkje synest eg at det er komplett galskap å betale 700 kroner pr bok for bøker ein ikkje har lyst på.

Det har ingenting å gjera med «allverdens moderne non-Disney serier». Det er ikkje direkte «vanskelig» for meg å kjøpe alle seks bøkene, hadde eg hatt lyst til det hadde eg sikkert klart å grave fram pengane (eg sat jo lenge og var av den oppfatninga at eg ikkje hadde råd til CBSV òg). Men her er det snakk om bøker som eg ikkje er interessert i, og då synest eg berre at det verkar openbart at eg lar vera å kjøpe dei.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

moderne non-Disney serier.

Hvilke serier er det her snakk om? Finnes det non-Disney-serier utgitt etter Tempos død som ikke kvalifisererer til kvalitetsstempelet "harry og nymotens", men istedet må nøye seg med å bli omtalt med den mer diffuse ordlyden "moderne"?

• edited November -1

Eh, Pertwillaby Papers?

• edited November -1

Orlel skreiv:

Abbor skreiv:

Jupp, for lenge siden

Hehe, hvor fort får du posten, da jeg fikk den også idag..

Vi fikk tilbudet rett etter siste bok i CBSV

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

moderne non-Disney serier.

Hvilke serier er det her snakk om? Finnes det non-Disney-serier utgitt etter Tempos død som ikke kvalifisererer til kvalitetsstempelet "harry og nymotens", men istedet må nøye seg med å bli omtalt med den mer diffuse ordlyden "moderne"?

Eh, jeg er ikke helt sikker på spørsmålet. For meg er "moderne" noe negativt, men "harry" er jeg helt for.
    Det har da kommet masse flotte ikke-Disney-serier i år. Her er det bare å åpne lommeboka (som vi sa i gamle dager, nå heter det vel å dra kortet?) Jeg bare nevner noen:

Monsieur Jean
    Bone 3
    Valhall 15 (riktignok ikke kommet ennå, men var å finne på Raptus, eventuelt min favorittbutikk)
    Sprint bøkene
    Fabler
    Tex

• edited November -1

Ta den diskusjonen i Andre tegneserier. Her er den off-topic.

• edited November -1

Men har dere som har forhåndsbestilt fått kortstokken?

• edited November -1

Onkel Walt skreiv:

Men har dere som har forhåndsbestilt fått kortstokken?

Kortstokken kom sammen med første bindet.

• edited November -1

Kortstokken kom sammen med ett elendig overpriset Index. Ganske ille at en må kjøpe tre makkverk av noen bøker for å få de tre en vil ha.

Men dette lottteri-verve-brevet som Nestor Burma nevner har ikke jeg sett noe til.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?