Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Bas og Mau Heymans

edited June 2009 in Donaldisme

Før jeg leser en Donald-historie pleier jeg som oftest å kjenne igjen hvilken tegner det er som har tegnet den. Jeg kjenner lett igjen Heymans-stilen, men ser ikke forskjell på Bas og Mau Heymans.

Noen som vet om særtegn hos en av de to, som gjør det lettere å skille dem?

Comments

• edited November -1

Jeg sliter også med dette. Har samme problemet med William og Noel van Horn, men de tegner oftest på hver sin side av Andey-universet (William tegner Donald, Noel tegner Mikke).

Hvilke relasjoner har egentlig Mau og Bas Heymans?

• edited November -1

Carl Barsk skreiv:

... Hvilke relasjoner har egentlig Mau og Bas Heymans?

De er brødre. Se f.eks. INDUCKS.

• edited November -1

Jeg må si jeg synes William van Horn er en bedre tegner enn Noel, men jeg er kanskje også påvirket av at jeg synes historiene er langt bedre.

• edited November -1

Personlig liker jeg ikke stilen til verken William eller Noel van Horn, men synes at de lager gode historier. Spesielt vil jeg påpeke at jeg syns stilen til Barnandó er redselsfull. Den forvrenger de kjente figurene.

Jeg syns at når manusforfatteren og tegneren er samme person, blir historien automatisk bedre og mer sammensatt.

• edited November -1

Onkel Walt skreiv:

Jeg syns at når manusforfatteren og tegneren er samme person, blir historien automatisk bedre og mer sammensatt.

Det er jo som regel tilfelle med van Horn.

• edited November -1

Heymans-brødrenes stil minner veldig om hverandre, men jeg pleier å si at Mau er hakket "sprøere" (til det bedre), spesielt gjelder dette figurgalleriet. Bas' stil er en slag moderat utgave av lillebrorens.

Det bør være lettere å se forskjell på William og Noel, ettersom Noels tegninger er enda mer vridde, skrudde og mindre virkelighetstro enn farens. Dessuten tegner han som regel bare Mikke-historier.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?