Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Fangenummer på B-gjengen

edited December 2008 in Donaldisme

Jeg mener å huske at B-gjengens fangenummer har blitt diskutert tidligere, men noen passende tråd klarer jeg ikke å søke fram.

Er det ikke slik at fangenummerne til B-gjengen siden tidenes morgen har begynt på 176 og så fortsatt med en kombinasjon av 1, 7 og 6? Noen som isåfall vet grunnen til den drastiske endringen i bladet fra uke 48 hvor de brått har 176-001, 176-002, osv?

Comments

• edited November -1

Nei, det stemmer ikke. Kombinasjonen du snakker om er den vanligste, men allerede Barks brukte andre kombinasjoner, du kan se oversikt over b-gjengere i noen av hans historier på: http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/chars/beagleboys-numbers.html
    Jeg kan legge til at i "The Money Well" (us21) finner vi nummeret 186-802 (som er nummeret til bestefar), så 176-xxx reglen er heller ikke absolutt hos mesteren selv.

• edited November -1

Bestefar har vel hett 186-802 ved flere anledninger, uten at jeg kommer på noen konkrete historier i farta.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?