Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

På tur til Trondheim

edited April 2007 in Donaldisme

Med henvisning til denne tråden stiller jeg samme spørsmål angående Trondheim.

Kommende helg skal jeg på besøk til min gode venn i Trondheim og lurer derfor på om det er noen steder vi bør besøke (i tillegg til den obligatoriske Sjokoladebutikken).

Comments

• edited November -1

Donaldistiske reisemål er det ikke så mange av her i barteby, ihvertfall ikke siden våren ikke er kommet ennå og dermed er endene fraværende. Ihvertfall de endene som ikke går med klær og heller ikke snakker.

Men jeg vil anbafale en tur innom Wangsmo antikvariat rett bak vår frues kirke på toppen av gågata (Nordre). Der finner du ALLTID følgende svært politisk korrekte donaldistiske utgivelse til salgs.
    Dermed kan kanskje turen få ett snev av donaldistisk innhold også :)

• edited November -1

Du kan leke i den vakkre snøen vår. Donald har ved flere annledinger lekt i snøen både i Barks og i Rosa sine historier.

Har Donald noen gang vært på Rosenborgkamp?

• edited November -1

Da er turen over og jeg antar at forumets medlemmer har ventet i spenning på å få høre hvordan det gikk. Så her kommer en oppsummering:

Først av alt vil jeg rette en takk til MikroMidas for forslaget om Wangsmo. Riktignok kjøpte jeg ikke utgivelsen han nevnte, men jeg fikk derimot kjøpt et eksemplar av det suspekte og harry humorbladet Smult. Skulle gjerne tilbrakt mer tid der, men da Jørn fortalte meg klokka 18.03 at butikken stengte seks var det best å skynde seg ut.

Et annet høydepunkt var da jeg så en gutt gå rundt i Trondheim i en strikket Donald-genser (Jørn gikk i sin egen verden og fikk ikke med seg dette). Er det noen mulighet for at denne gutten eller superstrikkeren er medlem her på forumet?

På søndag var været flott og vi (les: Jørn) bestemte derfor at vi skulle grille. Har Donald noen gang tatt kommandoen og bestemt at han og en venn skal grille?

Donald har flere ganger vist et stort talent innen musikk, jmf Visesangeren. Noen potensiell hit klarte vi dog ikke å skrive, men vi hadde i det minste en Elvis-wannabe.

På en snarvisitt innom Leangen så vi mange hester, men ingen som het Lillegull (jmf hesten til Skrue i Lo$).

Donalds facinasjon for Bobleslurp er velkjent. Noe slikt fant vi ikke, men vi konsumerte derimot mye av denne sprudlebrusen.

Det er en kjent sak at Donald jobber på en margarinfabrikk. Den slags så vi ikke noe til i Trondheim, men vi fant noe enda bedre: en candyfabrikk

Det er med andre mye som tyder på at Trondheim ikke har stått modell for Andeby. Vi fant nemlig heller ikke noe til Tullevåll Stadion. Men vi tok et besøk på Lerkendal (grunnet en ustødig fotograf kan jeg kun sees i høyre hjørne).

Og tilslutt ønsker jeg å vise at Trondheim by tar godt vare på sine små innbyggere (om de så er små grunnet lav alder eller andre suspekte grunner).
    Her er et bilde av meg i Knøttegata.

EDIT: Redigerte linkene over til det nye webhotellet mitt.

• edited November -1

Takk skal du, Guffen, ha, for et glimrende reiseresymeè i god donaldistisk ånd!

• edited November -1

Ikke nøl med å gi oss flere slike reiseskildringer, Guffen "Reisende Mac" Delbekk :D

Og Smult er et eiendommelig blad. Fordi det er fett.

• ACAC
    edited November -1

Hyggelig beretning - det er altid sjovt at læse om hvad der sker når donaldister mødes.
    I nat tager jeg færgen til Kristiansand - for at tage til Stavanger og besøge min gamle ven sigvald - får se hvad vi finder på :-)

• edited November -1

Vi håper på et fyldig referat, AC!

• edited November -1

AC skreiv:

Hyggelig beretning - det er altid sjovt at læse om hvad der sker når donaldister mødes.
    I nat tager jeg færgen til Kristiansand - for at tage til Stavanger og besøge min gamle ven sigvald - får se hvad vi finder på :-)

Stavanger er en fin by full av hyggelige mennesker så du får nok en koselig tur. Jeg og Guffen bodde engang sammen med en fra Stavanger. Han var ett godt eksempel på de gode menneskene som bor i den regionen. Maken skal man lete lenge etter :-)

Ser frem til å lese om turen og se bilder når du kommer tilbake. Kos deg! :-)

• edited November -1

Jørn McDuck skreiv:

Ser frem til å ... se bilder når du kommer tilbake. Kos deg! :-)

Point taken - jeg har tatt batteriene ut av digitalkameraet mitt og satt dem til ladning ;-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?