Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Ny temapocket

edited June 2006 in Donaldisme

Fotballpocketen var visst ingen ordinær temapocket, men heller en egen spesialbok, for her kommer det jammen en ny temapocket, denne gangen i godt gammelt design:

"Donald Duck - Pirater"

Jeg regner med at dere klarer å finne ut hva temaet er på egenhånd.

Lite nytt i boka, desverre. Ifølge inholdsfortegnelsen:

Deler av innholdet er tidligere publisert i: Onkel Skrue 13/85, 1/87, 10/88, 11/89, 7/98, Donald Pocket 77/86, 169, 193, 213 og B-gjengen 10/86

77/86 er en merkelig betegnelse på en Donald Pocket, og det er ingen historie fra nummer 86 i boka, så det er ikke et komma som ble til en skråstrek ved en feil heller.

Comments

• edited November -1

Adamant skreiv:

77/86 er en merkelig betegnelse på en Donald Pocket, og det er ingen historie fra nummer 86 i boka, så det er ikke et komma som ble til en skråstrek ved en feil heller.

Jeg vil vel heller tolke som at det menes DP 77 utgitt i -86. (Som **nesten** stemmer siden den kom ut jan. -87. Tror jeg hvertfall)

• edited November -1

Ja, men hvorfor skulle de liste opp akkurat denne boka med årstall bak? De gjorde ikke det med noen av de andre pocketbøkene.

• edited November -1

En ny temapocket allerede? Det gik hurtigt! Jeg har ikke engang nået at købe den grimme fodbold-bog endnu.

• edited November -1

Ole Damgaard skreiv:

En ny temapocket allerede? Det gik hurtigt! Jeg har ikke engang nået at købe den grimme fodbold-bog endnu.

Det har nok noe å gjøre med at denne filmen
    http://www.imdb.com/title/tt0383574/
    har premiere i sommer :-)

Men jeg vet ikke. Det kan sikkert være noe annet også?
    I //Sandefjord// så jeg en plakat i går, hvor det sto noe om en slags turné for pirater fra fem til tolv år, eller noe slikt.

• edited November -1

Det er nok filmen som gjør dette. Filmen er omtalt i DD nr. 26

• edited November -1

Adamant skreiv:

Fotballpocketen var visst ingen ordinær temapocket, men heller en egen spesialbok

Nja, i INDUCKS:
    http://coa.inducks.org/magazine.php/x/no/JP
    er den nå listet opp sammen med de andre Jubileumspocketene, så dette er det tydeligvis litt delte meninger om :-)

For her kommer det jammen en ny temapocket, denne gangen i godt gammelt design:

"Donald Duck - Pirater"

I Norge kom den i uke 26. I Danmark kom den i uke 24. Jeg mener også å huske at boken "Tidsreiser" utkom tidligere i Danmark enn i Norge. En synkronisering mellom Norge, Danmark og Sverige hadde kanskje vært en idé?

• edited November -1

Jeg vokste opp ganske nær svenskegrensen. Da jeg var liten pleide vi av og til å kjøre over til Sverige på søndagstur. Høydepunktet på turen for min del var å kjøpe Kalle Anka & co., og da syntes jeg det var utrolig morsomt at Kalle Anka lå ca. en uke foran det norske Donald-bladet. Det ga en følelse av å lurkikke inn i fremtiden, og da jeg var 9 år syntes jeg det var ganske stas. :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Adamant skreiv:

Fotballpocketen var visst ingen ordinær temapocket, men heller en egen spesialbok

Nja, i INDUCKS:
    http://coa.inducks.org/magazine.php/x/no/JP
    er den nå listet opp sammen med de andre Jubileumspocketene, så dette er det tydeligvis litt delte meninger om :-)

Joda, men Fortballpocketen ble lagt til i Inducks før Pirater ble annonsert. I og med at temapocketene bruker å komme med et visst mellomrom, og at formatet på fotballpocketen er helt annerledes, velger jeg å se på den som en egen spesialutgave.

Men selvsagt, det er jo ikke jeg som bestemmer hva ting skal klassifiseres som.

• edited November -1

Kjøpte Pirater i dag, og må vell si at jeg er fornøyd på alt, utenom prise :) Syns 95 kr for noe som er gtt ut før, egentlig er litt dyrt.....men historiene var fine de.

• edited November -1

Da har jeg også kjøpt denne boken (pluss //Asterix// //--// //Gallisk// //Skolestart// ), og boken virker da bra nok etter min smak. Kjenner igjen noen historier, men de fleste har jeg ikke lest.

• edited November -1

Tenkte å kjøpe "Pirater", men den alt for høge prisen tatt i betraktning veit eg ikkje om eg gidd. Prisen stig jo for kvar eineste temapocket som kjem.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?