Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Mickey Mouse in Color - Signert av Barks

edited March 2006 in Donaldisme

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24303997&catg=1&listingtype=6&listingsort=0

Er dette interessant for mine venner her på forumet? :)

«1

Comments

• edited November -1

Jeg så på den i går og tenkte; når jeg begynner å betale så mye for *ei* bok, må jeg finne meg en ny og billigere hobby:-)
    Men for all del: Hadde ikke gjort noe med en sånn i hylla:-)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24303997&catg=1&listingtype=6&listingsort=0

Er dette interessant for mine venner her på forumet? :)

Det er det, for meg i alle fall :-)
    Den er signert av **både** Barks (den store andetegneren) og Gottfredson (den store musetegneren... *sikle*

• edited November -1

Kan fortsatt kjøpes **NY** for 199US$ og rundt 40-50US$ i frakt herifra

http://budplant.com/product.asp?pn=MMOUSEDLX

Moms og toll er det ikke på bøker i Norge :) så da kan jo Dere fort regne på hva Dere ville gjort hvis Dere "bare må ha boka" som jeg forøvrig anbefaler på det varmeste.

• edited November -1

Det er utruleg kva folk er villige til å betale for navnetrekk på papir og eksklusiv innbinding ... For all del, det virker som ei god bok, men innhaldet i boka er jo gitt ut i billigutgave òg, og det *er* snakk om ei bok med like mange sider som ein femtikroners Donald Pocket ...

Eller, i dette tilfellet er uttrykket kanskje ikkje kva folk er villige til å betale, men kva folk prøver å kreve? :-)

• edited November -1

Liten korreksjon: Nesten hele innholdet er gitt ut i billigutgave. Mener å huske at billigutgaven savner litt av det redaksjonelle stoffet. Nå er det jo ikke alle som savner det da, men jeg mener at det er en historie mindre i billig utgaven også. Kan dessverre ikke sammenligne men mener at det var slik. Boka er jo også gitt ut av Bruce Hamilton & Co og de har da i alle år vært flink til å lage ørten spesialutgaver for å melke markedet så hvorfor ikke denne gangen også.

• edited November -1

Signert? Hvis jeg hadde hatt 2400 spenn her og nå, hadde jeg kjøpt den, uten å blunke. ;)

• edited November -1

Vulgærdonaldisten på QXL skrev:

Boken er så vidt åpnet, og beholdt som et rent investeringsobjekt i sin originale eske.

«... og våger ikke å //røre// dem engang av frykt for at de skal bli mindre verdt for andre!».

• edited November -1

Følger sikkert med hvite boumllshansker som skal brukes når du leser i den også. :) Hadde det ennå bare vært fire "fingre" i hanskene hadde jeg blitt imponert :)

• edited November -1

Sats på billigutgaven istedet. Denne luksusutgivelsen er utgitt med et mål for øyet: å tjene penger på samlere. Dessuten er boken i et så stort format at den blir tung å holde. For dere som vil skaffe dere autografene til Barks og Gottfredson: det finnes billigere alternativer!

• edited November -1

Mikke Mus-bok signert av Barks? Då går eg verkeleg ut i fra at den ein e Mikke-historia hans er med i den...

• edited November -1

Joda, både «Riddle of the Red Hat» og storyboard-teikningane til «Northwest Mounted» og «Thru the Mirror» er med.

(det er ein grunn til at namnet hans står på coveret ved sidan av Gottfredsons :-))

• edited November -1

Kjøp billigutgaven her: www.calisota.no

• edited November -1

Jeg har begge udgaverne, og der er væsentlig forskel på dem. Udover det at billigudgaven ikke har Barks' sider med, så er Gottfredsons sider kun i ca. HALV størrelse i forhold til luxusudgaven. Men den koster som nævnt 199 $ plus port, som er en del mindre end de 2400 NOK. Godt nok uden signaturer.

• edited November -1

Vet ikke om jeg misforstår deg nå, men 199 US$ utgaven er MED signaturer
    http://budplant.com/product.asp?pn=MMOUSEDLX

• edited November -1

Jo du har ret, det er så galt at jeg har glemt, at min bog er signeret af begge de store mestre, Gottfredson og Barks! Jeg har lige tjekket!

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Vulgærdonaldisten på QXL skrev:

Boken er så vidt åpnet, og beholdt som et rent investeringsobjekt i sin originale eske.

«... og våger ikke å //røre// dem engang av frykt for at de skal bli mindre verdt for andre!».

Jamen for os i Skandinavien ER den faldet MEGET i SALGSværdi. Den kostede 250 $ da den kom på markedet, og dollarkursen var mere end 1,5 gange højere end i dag, hvor bogen "kun" koster 199 $.
    Men jeg købte mit eksemplar af bogen til at læse i (engang imellem) og har ikke fortrudt det.

• edited November -1

1800 skreiv:

For dere som vil skaffe dere autografene til Barks og Gottfredson: det finnes billigere alternativer!

Denne for eksempel: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7286929&sid=11a2bSPkp_570488&pos=2&tot=39 Her "får" du signaturen til Barks **og** blader fra 1949.

• edited November -1

wow.. :)
    men det er vel ikke hver dag man ser autografen av Car Barks **og** Gotfredson i en og samme hefte!

• edited November -1

Som autografsammler har jeg sjesket på denne lenge.

Det som gjør denne boken spesiell er både at den er signert av begge to i samme boken og at man kan være sikker på at autografene er ekte. Hvis en kjøper blader som Barks skal ha signert så vet man aldri om det er ekte eller ikke men her så er det jo garantert ekte saker.

Men er man ikke innteresert i eksklusive bøker så er det jo klart at det ikke er noe å sattse på. Men jeg vil hevde at mange bøker som dette er laget med andre motiver en bare å tjene masse penger ... nemmelig og glede fansen.

• edited November -1

Har aldri skjønt kva som er så stort med å samle på nametrekk, men uansett ville jo den boka vore ein pryd for ein kvar Andebyentusiast. Diverre er den litt for dyr for mi lommebok...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?