Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Minivifta smeltet

edited July 2005 in Donaldisme

Holdes fremdeles jevn kvalitet på plastskrotet der i gården, ser jeg.

«1

Comments

• edited November -1

Sat nettopp og tenkte på det. Eg synest at det er bra at Egmont PRØVER å leggja ved kvalitetsskrot i staden for berre skrot, og denne vifta er "kvalitet" i betydninga "det mest nyttige som har vore med i Donald på lenge". Men samtidig er budsjettplasseringa til denne kvaliteten "liten ting vi legger med eit blad til 27,50 for at fleire skal kjøpe det", og då risikerer ein fort å få ting som plutseleg begynner å brenne.

På ei side må ein beundre at dei prøver å lage nyttige og samtidig stilige vedlegg utan å heve prisen så mykje, men på ei anna side vil ein gjerne at dei skal gå tilbake til dei tåpelege plastdingsane som sjølvsagt berre er skrap, men der ein i det minste FORVENTER å få det ein betaler for ...

... kanskje det enklaste hadde vore om dei hadde gått tilbake til ein era //utan// vedlegg? Sjølvsagt; problemet med det er at då risikerer dei at berre dei som er interesserte i Donald Duck-teikneseriar kjøper Donald Duck. Og det vil vi vel ikkje ha noko av?

*sukk*

Ser forresten at denne notisen er lagt inn (dog noko BORTGØYMD) på donald.no no:

Kjære Donald-leser,

Vi har blitt oppmerksomme på at miniviften som fulgte med Donald Duck & Co. nr. 26 i noen svært få tilfeller er blitt varm i bunnen. Hvis dette skulle skje med din vifte, ber vi deg slå av viften, ta ut batteriene og og sende både vifte og batterier inn til Egmont Serieforlaget, 0055 Oslo. Vi refunderer selvsagt porto.

Vi anbefaler at det brukes nye batterier av et godkjent merke.

Hvis du har noen spørsmål kan du ta kontakt med kundeservice på telefon 22 58 54 77.

Vi ønsker deg en fortsatt fin sommer!

Med vennlig hilsen Donald Duck-redaksjonen

Comforting, men eg kjem ikkje til å sende inn noko til dei, for mi vifte er offisielt tatt ut av bruk. Eg bruker oppladbare batteri, og har ikkje særleg lyst til å gi dei bort til Egmont.

• edited November -1

Det enkleste hadde hvert å ikke hatt noe vedlegg i Donald-bladene, synes jeg.. Men som Olaf sier, da er det bare de som liker Donald veldig høyt som kjøper bladene! ;)

• edited November -1

Hittil har jeg gitt alle tinga som følger med, untatt vifta og noen vannballonger for noen år siden, til Søstra mi.

• edited November -1

Finnes det virkelig noen som kjøper bladene pga "lekene" og ikke selve bladet?

• edited November -1

Bladet er sjølvsagt ein viktig del av det, men når ein er i ein viss alder er det eigentleg heilt likegyldig for mange foreldre og born nøyaktig kva blad ein plukker opp. Og då er det kva blad som har den kulaste leiken som avgjer.

Såvidt eg har skjønt, er det stort sett **ein** faktor som påverker salgstala til eit blad i større grad, og det er kva ekstratingen er.

Det hadde forsåvidt vore eit genialt marknadsføringsmessig trekk av Egmont dersom dei hadde vald å slutte med desse vedlegga og samtidig setja i gong ei gigantisk mediakampanje rundt dei og gitt heile landet melding om at dette er noko dei veljar å slutte med fordi dei føler at det er moralsk feil. Hadde dei gjort det, måtte samtidig dei andre forlaga anten slutte med vedlegg eller få mange sure blikk for å forsudle teikneseriane med "lokkemat" i form av leiker, og eg trur at uansett utfall hadde det vore positivt for Egmont. Eller kanskje det er donaldisten i meg som snakkar igjen?

• edited November -1

Wohooo, Dagbladet er treige...
    Akkurat _*no*_ er "Donald-leke tok fyr" hovudnyhende på dagbladet.no:
    http://www.dagbladet.no/dinside/2005/07/02/436330.html

• edited November -1

Uhm ...

- På mandag må vi vurdere om utgiverne skal trekke tilbake opplaget sitt, sier Wold [i Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap].

Uhm, på måndag er jo bladet ute av butikkane uansett?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Uhm ...

- På mandag må vi vurdere om utgiverne skal trekke tilbake opplaget sitt, sier Wold [i Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap].

Politikk.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Uhm ...

Politikk.

Eller rett og slett uvitenhet. :)

• edited November -1

Vifta mi funker nå helt fint, den. Litt treig kanskje, men... :)

• edited November -1

Jeg husker (såvidt) tiden da donaldvedlegg for eksempel var:
    -et klistremerke
    -en solskjerm (i litt stivt papir)
    -klipp ut og lim sammen noen hus og et par trær (og gjerne en brønn) i hundremeterskogen

jeg har noen blader fra tidlig 80tallet med "bilag intakt", har litt lyst til å prøve ut klippe/lime-opplegget etter gammelt.. (kan gjøre det sammen med min niese, så har jeg et alibi.)

• edited November -1

gaute hjartåker skreiv:

Jeg husker (såvidt) tiden da donaldvedlegg for eksempel var:
    -et klistremerke
    -en solskjerm (i litt stivt papir)
    -klipp ut og lim sammen noen hus og et par trær (og gjerne en brønn) i hundremeterskogen

jeg har noen blader fra tidlig 80tallet med "bilag intakt", har litt lyst til å prøve ut klippe/lime-opplegget etter gammelt.. (kan gjøre det sammen med min niese, så har jeg et alibi.)

Ja jeg husker fortsatt disse med glede. Det var den gangen bilagene gledet.
    Fortsatt henger det "forstyrr ikke" skilt på dørene hjemme hos mine foreldre.

• edited November -1

De lekene jeg har blitt mest irritert over er garantert de utallige beyblade-lekene som har vært i DD&co den siste tida!

• TedTed
    edited November -1

Helt enig! Beyblade my a...... eh ja... Min vifte blåser luft fil vei, sånn at selve vifteskaftet og hendene mine får vind på seg. Ja, lekene før i tiden var faktisk bedre... _*mye*_ bedre!

• edited November -1

Ted skreiv:

Helt enig! Beyblade my a...... eh ja... Min vifte blåser luft fil vei, sånn at selve vifteskaftet og hendene mine får vind på seg. Ja, lekene før i tiden var faktisk bedre... _*mye*_ bedre!

Bare sett bateriene inn andre vei saa skifter den retning.:)

Jeg begynte faktisk og tro at dette var noe bra skrap men selfolelig smelter den i haanden paa en...

(beklager aa'ene og noen av o'ene.. det er pga jer er paa ferie i amerika:):) )

• TedTed
    edited November -1

don rosist skreiv:

Ted skreiv:

Bare sett bateriene inn andre vei saa skifter den retning.:)

Seriøst... Hjelper det?:)

• edited November -1

Ted skreiv:

Seriøst... Hjelper det?:)

Nei.

(og det seier eg utan å ha prøvd. Det er berre openbart.)

• TedTed
    edited November -1

Å, hjelper ikke det? Jeg prøvde det for noen min. siden, og jeg tuller ikke, det virket faktisk:D

• edited November -1

Hehe, det kan da umulig virke.. DA er det noe alvorlig galt med koblingene:S Ikke rart shiten tar fyr.

• TedTed
    edited November -1

Hehe:) Men nei, jeg tuller ikke; det virket! Det har du mitt ord på;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?