Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Svensk jubileumsbok

2»

Comments

• Mikke-boken vil ikke komme på norsk, har jeg fått vite.
  • Tommy skrev:
    Mikke-boken vil ikke komme på norsk, har jeg fått vite.
    Pokker. :( Ikke noen stor overraskelse, men synd likevel.
  • Skulle bestille Kalle Anka boken fra adlibris i dag, men nå har de gått tom igjen.
  • RangerHelge skrev:
    Skulle bestille Kalle Anka boken fra adlibris i dag, men nå har de gått tom igjen.
    Dette begynner nesten å høres ut som et internt problem hos Adlibris. Boken kan jo umulig være utsolgt, så jeg lurer på om det er en feil i systemet deres. Jeg har hatt problemer med dem før da jeg har prøvd å bestille f. eks. danske Tintin-album. En gang kontaktet jeg dem angående et album som var listet som utsolgt i sortimentet deres, selv om jeg visste at det nylig var blitt gjenopptrykket av den danske Tintin-utgiveren Forlaget Cobolt. Jeg forklarte saken i detalj til kundebehandleren jeg var i mailkontakt med, men hun var helt urokkelig på at albumet var utsolgt og at det ikke var noen måte de kunne få det inn på.
  • Sjekket i dag, og da hadde Adlibris fått boken inn igjen, og jeg fikk endelig bestilt. Trodde jeg hadde lagt inn varsel om når den ble tilgjengelig igjen, men det har tydeligvis ikke virket.
  • Oj, jag hade helt missat den här diskussionen.

1) Kalle Anka 70 år-boken har fått mycket media och ska jag döma av intresset på vår stora svenska Bokmässa i Göteborg i september, har den sålt RIKTIGT bra (intresset var STORT).

2) Jag kan dessutom avslöja innehållsförteckningen för Musse Pigg-boken (trumpet-fanfar!), så får ni själva avgöra om vi har valt rätt eller fel serier.

image
  • Takk for listen! :) Fint at Romano Scarpas "Kalis negl" vil være i uredigert form. I den eneste norske utgaven som fins ble den brutt om til 4-tier-format. Ellers synes jeg det skulle vært med i hvert fall én Casty-historie -- i mine øyne er Andrea "Casty" Castellan den klart viktigste serieskaperen som befatter seg med Mikke Mus i dag. Murry-historien "The Pirates of Port Placid" fra 1971-72 kunne klart utgått til fordel for et Casty-bidrag. (Hvem liker egentlig Murry fra 70-tallet noe særlig?)
  • Allavi på redaktionen är stora fans av Casty och det är mycket riktigt den stora invändningen vi också har. Problemet är att vi bara fick 240 sidor och Castys serier är ju oftast 3-strip och långa, precis som Kalis nagel. När vi valt bort alla serier vi inte hade plats för, var det inte motiverat att lägga så många sidor på en Casty, tyvärr. Jag gillar själv de ”bästa” Murry-serierna från 70-talet och jag tror att många i den här bokens målgrupp också gör det, så vi valde en ”tidig” och en ”sen” följetong, men vi är egentligen helt ense med dig - det/den som saknas är Casty.
  • Adlibris har nå fått sendt Kalle Anka 70 år, og jeg håper motta den før helgen. Har ennå ikke fått varsel om Mikke Mus boken er tilgjengelig. Når slippes den?
  • Mickey Mouse-boken släpps i november till jubileet, men den är tryckt; både softcover- och hardcover utgåvorna ser riktigt fina ut.
  • Både softcover til kioskene og hardcover til bokhandlene altså?? Gaahhhhh... og så kan vi ikke få EN utgave i Norge engang.
  • Nja, softcoverutgåvorna säljs i tidnings-/blad-handeln, medan hardcoverversionen säljs i bokhandeln.
  • edited October 2018
    Det var det jeg mente, germund. "Softcover til kioskene" og "hardcover til bokhandlene". ;)
  • Ser ut til at bladhandelversjonen av "Musse Pigg 90 år" allerede er ute! Minetegneserier.no har den listet blant nye utgivelser denne uken, med dato satt til 1. november. De har også fått på plass et stort bilde av coveret:

image

Derimot kan bokhandelutgaven ennå ikke bestilles hos Adlibris. (Forresten, hva er greia med "kartonert"? Jeg forstår det sånn at det betyr innbundet, men at omslaget er i papp snarere enn vanlig hardcover?)

• Musse Pigg 90 år kan nå bestilles fra Adlibris for 174 kr. Ikke så ille pris for 240 sider.
  • edited December 2018
    En liten observasjon angående det germund fortalte om Egmont Publishings svenske logo på forsiden av "Kalle Anka & C:o 70 år"-boken:

germund skrev:
    Egmont Comics-logon är gjord på svenska redaktionen för ett antal år sedan, och är så vitt jag vet endast använd i Sverige.

Men nå er denne logoen faktisk blitt benyttet i Norge også! Det kan vi observere på coveret til den norske utgaven av jubileumsboken. Dette er vel et ganske tydelig visuelt tegn på at den norske utgaven ble slengt sammen i all hast basert på den svenske.

image
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?