Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Gode tider for Don Rosa fansen!

123468

Comments

• Ja, Fantagraphics har en lav udgivelsesfrekvens, som regel 2 bind om året af værker som dette. Bind 1 var planlagt til sommeren 2014, men udkom okt. 2014. Bind 2 udkom 16. nov. 2014. Bind 3 er planlagt til juni 2015.

• Jeg oppdaget tilfeldig på Platekompaniet.no en reutgivelse av Skrue Mc Ducks Liv og levnet: https://www.platekompaniet.no/bok/don-rosa-skrue-mcducks-liv-og-levnet-don-rosa/

Ser ut som en utvidelse siden boken først ble utgitt. Spørs om jeg må kjøpe den:-) I følge Platekompaniet utgis den 15. august i år.
  • En gjengutgivelse med alle 12 kapitlene samlet i en bok? Lurer på om den får det samme designet som boken fra 1997 eller ett oppdatert design.
  • Sitat fra forlagets beskrivelse: "I tillegg til de 12 kapitlene som er grunnstammen i "Skrues liv" vil den nye utgaven inneholde 7 kapitler, som Rosa skrev i etterkant, og som utfyller bildet av Skrues liv. Tilleggsseriene utgjør til sammen 164 sider. "
  • Dette høres mer ut som en norsk versjon av "The life and times of scrooge mcduck companion". https://coa.inducks.org/issue.php?c=us/LTSMG+2#p179

Den boken er på 220 sider, noe mindre om du trekker fra de redaksjonelle sidene selvfølgelig. Men hvordan skal alle disse historiene samt de originale 12 kapitlene trykkes inn på 164 sider?
  • I produktomtalen står det at boken er på 420 sider.
  • Det vil bli en forholdsvis tykk bok sammenlignet med tidligere bøker. CBSV bøkene var som regel rundt 280-296 sider.
  • Flott med den boken, selv om den utkommer få uker etter DDF(R)s Sommermøte. Men denne gang kan AC &Co kan likevel le sist fordi jeg skal ned til Danmark i et bryllup i DDF(r)-miljøet helgen etter utgivelsen. Utover det så stusser jeg over at Platekompaniet tar inn boken. Det er en platebutikk, ikke en bokhandel. Landets bokhandlere bør enten vurdere søksmål eller svare med å tilby for salg CDer, DVDer og Blue Ray.
  • Hvis du har vært innom Platekompaniet i det siste, så ville du lagt merke til at de selger både bøker og tegneserier. Utvalget er dog noe mangelfullt
  • Flere Platekompanibutikker har ett greit utvalg av bøker, både tegneserier, filmbøker og kjente romaner som har blitt filmatisert. For eksempel Ringenes Herre. Nå tenker vel jeg mest på platekompaniet på Sandvika Storsenter da det er der jeg handler mest etter at platekompaniet i Drammen ble nedlagt.
  • edited June 2016
    Bokhandlere har da solgt CDer og DVDer i mange år... Mindre nå ettersom CDer er et marked som er sterkt synkende.

Tror egentlig ikke at Platekompaniet eller Egmont hadde tenkt til å le sist likevel, enten sommermøtet til DDF(r) er den ene eller andre datoen.
  • Mottok endelig 2016-utgaven av Skrue McDucks liv og levnet i posten i dag. En fantastisk flott bok på alle måter!
  • 2016 utgaven er en flott bok, ja, men jeg er allikevel litt skuffet. Jeg savner noen alternative forsider (bl.a. den norske/danske forsiden til episode 1 og 2) og forordene har blitt brukt mange ganger før. Denne gangen var flere i tillegg noe forkortet (jeg har ikke sammenlignet alle forordene). Det var også en feil i Siste slede til Dawson, en av sidene er trykket to ganger. Jeg savnet også flere av scriptsidene som er forskjellige fra den endelige versjonen, særlig gjelder dette begynnelsen av episode 1 (og også en annen jeg ikke husker i farta). Men det var fint med bonushistoriene som omhandler Skrues fortid.
  • "feil i Siste slede til Dawson, en av sidene er trykket to ganger."

Mangler der så også en side?
  • Ja, men husker ikke hvilken. Jeg har ikke boken foran meg nå.
  • Så tror jeg ikke at jeg gider smide 4-5 hundrede kroner ud for bogen!
  • En hel side mangler?? Du og du...

Hva tror dere oddsen er for at Egmont trekker tilbake opplaget og retter feilen?
  • Men heldigvis så har Don Rosa-fansen denne siden i flere opptrykk fra før :D
  • Jeg for min del synes i alle fall at slike feil bør unngås i en så flott bok og det forventer jeg også når jeg betaler så mye. Det er jo også leit for de som kjøper og leser dette for første gang.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?