Under vignetten Donald Duck Junior kommer det nå ut egne bøker med én Barks-historie i hver bok. Historiene er forstørret kraftig slik at det bare er to ruter på hver side. Jeg har funnet boka "Hår på hjernen", og bakerst i den reklameres det for "Svømmekampen" og "40-års søvn" (med bindestrekfeil).
Comments
Personlig vil jeg beskrive disse bøkene som Barks-historier i OPPSKALERT format. (Da jeg så denne overskriften, ventet jeg meg faktisk en tråd om de gamle hvite kjempebøkene. :P)
1. Serieruter fra Barks' "løse" tegneperiode utover på 60-tallet gjør seg IKKE optimalt i den trykkstørrelsen.
2. Det ser ikke ut til at trykkelementene Egmont har brukt har helt høy nok kvalitet til å blåses opp så mye. Det er subtile tegn til pikselering i strekene.
3. Dette er en helt skamløs måte å suge penger ut av varemerket Carl Barks på. TI SIDER - til og med en tisider som er veldig langt fra Barks' beste - kokes suppe på i en radbrukket versjon over 36 sider, som attpåtil skal koste 129 kroner fordi den er i hardcover. Herregud så dypt Egmont har sunket.
Skamløst, men det kan nok bli et første møte med Barks for små barn. Selv den dårligste Barks-serien er bedre enn mange barnebøker.