Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Gode tider for Don Rosa fansen!

135678

Comments

• Jeg har aldri hørt om prisen, men
    Don Rosa får The Bill Finger Award for 2013.
    http://www.comic-con.org/awards/bill-finger-award-node

http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Finger_Award
  • Prisen vart innførd av teikneserielegenden Jerry Robinson som starta si lysande karriere saman med Bill Finger på Batman (Dei var "assistentar" for Bob Kane som korkje kunne skrive eller teikne i særleg grad. Bill Finger vert rekna som den verkelege kreative krafta bak Batman. ). Den er meint å setje søkelyset på framragande serieforfattarar som har blitt ignorert eller ikkje fått den merksemda dei fortener. Kvart år vert det kåra 2 namn, ein avdød og ein som framleis er i live.

Dette er ein såkalla "peer award", det vil seie at det er ein pris gitt av teikneserieforfattarar til teikneserieforfattarar og at den er basert på ei vurdering av personens evner som forfattar, ikkje popularitet.
  • edited August 2013
    Don Rosa fikk den utdelt på "2013 Eisner Awards ceremony at Comic Con International in San Diego" 19. juli.
  • Teikneseriepris til Don Rosa? Merkjeleg, då han berre er ein kopist som har teikna historier basert på karakterar og eit univers han ikkje har laga sjølv. Er vel mest like dumt som då Hallelujah-kameratane vann prisen for Årets låt for Hallelujah for nokre år sidan, ein coverversjon av coverversjonen til Jeff Buckley!
  • Don Rosas Andeby er etter min mening et unikt Andeby, ganske ulikt det vi ser i historier laget av andre serieskapere, så å hevde at Don Rosa er en kopist som bare etterligner andre er slik jeg ser det feil. Han har en fortellerstil vi ikke har sett ellers i Donald-bladene, og ikke minst en unik tegnestil som skiller seriene hans fra alle andre Donald-historier. Han har riktignok latt seg inspirere mye av Barks hva gjelder opplysninger og fakta i historiene, men Rosas serier er likevel så totalt forskjellig i oppbygning og stil at å kalle Rosa en kopist av Barks faller på sin egen urimelighet.
  • edited August 2013
    Sjølvsagt er han ein kopist. Om nokon hadde byrja å teikna Tommy & Tigern-historier, uansett kor bra det hadde vore i høve til originalen, så hadde vedkommande utan tvil vore ein kopist. Tilsvarande gjeld for Don Rosa. Men han er nok den beste Barks-kopisten, blant særs mange der ute. Tykkjer dog det skal meir til for å vinna teikneserieprisar!
  • Hvis det er sånn at å bruke figurer som ikke er ens egne gjør en til en kopist, er jeg enig at Don Rosa faller inn under denne kategorien, ja. Men jeg mener fortsatt at det ikke bør gjøre en utelukket fra å vinne tegneseriepriser.
  • Så absolutt ikkje. Det finst mange typer teikneserieprisar, så sjølvsagt bør det òg eksistere prisar retta mot dei gode handverkarane.
  • edited August 2013
    Hvis en kopist er "ein kopist som har teikna historier basert på karakterar og eit univers han ikkje har laga sjølv" så er Carl Barks en kopist han også.

Men innlegget er vel et forsøk på å få Sigvald på banen ;)
  • Mange har gjort svært bra arbeid innenfor forskjellige franchise-systemer, det betyr ikke at de ikke er originale. Og av alle disse, mener jeg at Don Rosa har fått til langt mer innenfor premissene enn hva som kan forventes. Selv om det naturligvis ikke gjelder hele hans produksjon, så er det absolutt nok til en utmerkelse eller to.
  • Angåande at Carl Barks er ein kopist, så kan eg berre referera til karakteren Donald Duck frå 30-talet, som har temmeleg lite med Barks Donald å gjera. Sjølve karakterane og Andeby-universet slik vi kjenner det frå alle kopistane som i ettertid har teikna slike historier, er det Barks som er hjernen bak.
  • edited August 2013
    Du kan godt nevne Ole, Dole og Doffen også. De er en svært viktig del i flere av Carl Barks' sine historier.
    Jeg siterer deg:
    Om nokon hadde byrja å teikna Tommy & Tigern-historier, uansett kor bra det hadde vore i høve til originalen, så hadde vedkommande utan tvil vore ein kopist.
    Og omskriver med:
    Om noen hadde begynt å tegne Donald Duck-historier, uansett hvor bra de hadde vært i forhold til originalen, så hadde vedkommende uten tvil vært en kopist ...
    Altså - Carl Barks' sine DD- og HDL-historier er på mange måter bedre enn originalen, men det hjelper jo ikke (i følge deg). Han vil fremdeles være en kopist.
  • edited August 2013

Hambograh, regner du også Daan Jippes, William van Horn, Pat Block og Arild Midthun som kopister på lik linje med Don Rosa?

• Sigvald, ja i aller høgste grad. Mogeleg Rosa er den beste kopisten dog. Jippes lar det jo gå prestisje i at folk skal tru teikningane hans er Barks, så han tek vel kapa på kopisme-fronten når det gjeld sjølve tekningane av karakterane.

No har eg ikkje kontroll over arbeidet deira utenfor Disney-feltet (om dei har noko å snakka om), men dette er jo personar som har gjort karriere som kopistar, alle som ein.
  • edited August 2013
    Glomgold:
    Neinei.. Ole, Dole og Doffen slik dei karakterane var før Barks kom inn i biletet var jo nokon heilt andre ungar. Dei var vel i hovudsak for drittungar å rekna, men under Barks sitt regime vart dei (for det meste) veloppdragne, kloke gutar som var med i Hakkespettane.

Men når det gjeld Tommy & Tigern-samanlikninga, så kan eg godt svara deg på den. Om ein person hadde laga teikneserier med dei karakterane, men FORANDRA DEI HEILT til det ugjenkjennelege (med unntak av ein viss likhet i utsjånad), og laga ein teikneserie som var VANNVITTIG mykje betre enn originalen, ja, så kunne eg nok ha «godkjent» det, sjølv om ein liten grad av kopisme nok framleis ligg der.

Og som eg nemner i ein annan tråd er eg klår over at Barks ikkje er perfekt, men på anti-kopisme-skalaen ligg han likevel på godt over 90, mens øvrige Donald-teiknarar ligg på knapt sneset.
  • Barks versjon av Ole , Dole og Doffen ser ut til å være plaget av en pussig lidelse forresten. De går fra å være i overkant glupe for sin alder i en hakkespetthistorie til lettere tilbakestående i den neste.

Et eksempel er der de får spørsmålet "Hvilket dyr sier mjau og jager mus?" og de svarer ugle.

• edited September 2013
    Okay, guys ... I was waiting for approval to give you the news, but since it's up for preorder on Amazon, I guess it's pretty out in the public now anyway... Yes, there WILL be an English language version of Don's complete works published by Fantagraphics starting in 2014.

Volume #1 of "The Don Rosa Library" is seemingly scheduled for a June 2014 release at the moment. Content wise it will be similar to the Scandinavian "Hall of Fame" edition rather than the "Don Rosa Collection" deluxe box set, so please don't count on Don's underground story "Return to Duckburg Place" or similar stuff to be included here. There will be, however, tons of bonus stuff that have never been seen before in US publications. Stay tuned for more info on this nice English language edition, and if you want you can already preorder it here:http://www.amazon.com/gp/product/1606997424/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=1606997424&linkCode=as2&tag=donrosa-20 -- Jano

• Dette er svært gledelige nyheter!
  • Dette er krise !!!

Dette medfører prisdumping på andre Don rosa utgivelser.

Dette kommer til å medføre ett tre måneder langt helvete neste vår med klaging over harry og tvilsomme nettbutikker og hvor idiotisk det er at denne utgivelsen ikke er til salgs på Madla Kebab & Mat.

Dette kommer også til utløse ett halvt års langt gnåling om distribusjon av denne serien til alle kroker og kriker av verden. Nå er det ikke bare posten sin inkompetanse som blir blottlagt. Det er kanskje ikke sikkert at vi har flere postkontor igjen i Norge til neste år på denne tid, men vi får håpe at noen ansvarlige tar grep etter 9 september og gir Stavanger den prioriteringen de fortjener :)

Og hvis noen skulle være så uheldig å få denne utgivelsen tidlig og være så dum å skrive om den her i forumet, eller ennå verre legge den til salgs så kan vi være sikker på at lovens lange arm blir engasjert i saken.

Og om ikke dette er nok så kommer vi til å få ett ras av klaging over manglede oppdatering av inducks, og jeg er ganske sikker på at denne utgivelsen heller ikke er synkronisert med AC sine besøk til Stavanger.

Dette blir med andre ord en utgivelse som selv ikke Don rosa purister bør se frem til med glede.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?