Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Arild Midthun på melkekartongene

edited November 2010 in Donaldisme

Årets juletegninger på melkekartongene ligner mistenkelig på Arild Midthun. Har ikke fått noen bekreftelse, men er rimelig sikker på at det er ham. Flotte tegninger som vanlig, men jeg savner snutene...

«1

Comments

• edited November -1

Det var noe av det første også jeg la merke til ved innkjøp av de nye kartongene!

• edited November -1

Hviliket meieri? På Tine-melken min er det den gamle "slik bygger du kroppen"-artikkelen :P Kanskje melka mi er gammel?

• edited November -1

Melka di er nok gammel, ja!

• edited November -1

Er det på alle tine-kartongene også? Operer bare med skumma, jeg :3

• edited November -1

Jeg har hvert fall sett det på lettmelk, og ja det er snakk om Tine melk. Så vidt jeg vet er motivet likt på alle melketypene.

• edited November -1

Omg, da har vel melka mi gått ut på dato xD

• edited November -1

Det er Arild Midthun, ja

• edited November -1

Arild strår i hvert fall for årets påskekrim på melkekartongene.

• edited November -1

bingo skreiv:

Det er Arild Midthun, ja

Jeg synes at årets juledesign likner det fra i fjor:

Er dette dette som er Arilds juledesign for melkekartongene?

Christer - det vil være fint om du legger ved scan(s) neste gang du ber noen uidentifisere tegninger for deg. Da er det lettere å få det hele med seg.

• edited November -1

Kanskje Christer måtte drikke opp melken sin først, siden han sikkert ikke liker melk i scanneren.

• edited November -1

En skal vel ikke drikke opp julemelka før jul!!! :-O

• edited November -1

Han har hatt et år på seg, så om ikke melken er drukket opp ennå ville jeg neppe anbefale det.

• edited November -1

Andrebyboer skreiv:

Han har hatt et år på seg, så om ikke melken er drukket opp ennå ville jeg neppe anbefale det.

Ja, Christers melding er fra november 2010. Jeg var innom en butikk i kveld og la merke til at det er liknende dekor på Tine Melk Skummet, Tine Melk Ekstra Lett og Tine Melk Hel. Det ser i alt ut til å være 5 ulike motiver/serier - en for hver melketype + kremfløte. Jeg går ut fra at det samme var tilfelle i fjor. Det betyr i så fall at det er opptil flere aktører som ikke har værtnok frempå i forhold til å gjøre dette kjent, f.eks.:

- Tine som burde markedsført dette. Arild er tross alt en av Norges aller mest kjente serietegnere (i hvert fall dersom man legger HOF-serien til grunn).

- Egmont burde kanskje markedsført dette på en eller annen måte - Arild er jo på en måte deres mann.

- Arild selv kunne kanskje selv bidratt til å markedsføre dette overfor Donaldistmiljøet (f.eks. gjennom å tipse Erik Hørthe og/eller Olaf).

- AOLs velinformerte elite (jeg går ut fra at noen av storkarene her har kjent til dette - jfr. trådens siste innlegg fra 2010). Selv om disse melkeillustrasjonene kanskje ikke betyr så mye for dem selv, så går det an å ta høyde for at andre (bl.a. enkelte medlemmer i DDF(r)) har interesse for slikt.

Noen vil kanskje mene at jeg selv burde vært mer våken. Problemet er at jeg fulgte svært lite med i AOL-forumet på denne tiden i fjor p.g.a. forrige høsts forum-bråk omkring Donald Duck Ekstra. Derfor dette forsinkede engasjementet i denne tråden.

• edited November -1

Julekartongene blir kanskje litt i overkant å samle på, men melkekartongene fra påska, med tegneserier på, står fortsatt og tar plass i hylla mi her :-)

Noen hardcore samlere her som har prøvd å samle på disse i uåpnet (NM) tilstand og sett hvordan det gikk? :-P

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Tine som burde markedsført dette. Arild er tross alt en av Norges aller mest kjente serietegnere (i hvert fall dersom man legger HOF-serien til grunn)

Melk selger vel godt uansett. Design er selvsagt viktig, men tror mersalget av at Tine hadde promotert at det var Arild Midthun som hadde tegnet figurene på kartongen hadde vært minimalt. Melk er noe en kjøper fordi ... det er melk, ikke fordi en er interessert i tegneserier.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Noen hardcore samlere her som har prøvd å samle på disse i uåpnet (NM) tilstand og sett hvordan det gikk? :-P

Ikke noe problem. Det er bare å få de gradert av CGC og deretter kapslet inn i CGC-plast...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

- AOLs velinformerte elite (jeg går ut fra at noen av storkarene.....

Stigmatiseringnissen ? strikes again, hvor mange flere luker har du i den adventskalenderen din?

Noen vil kanskje mene at jeg selv burde vært mer våken. Problemet er at jeg fulgte svært lite med i AOL-forumet på denne tiden i fjor p.g.a. forrige høsts forum-bråk omkring Donald Duck Ekstra. Derfor dette forsinkede engasjementet i denne tråden.

Jeg tror ikke Noen vil mene akkurat det, men jeg vil tro at alle husker at det bråket du skylder på var det du selv som startet med din vanlige oppførsel.

Glomgold skreiv:

Frank Aa skreiv:

Ikke noe problem. Det er bare å få de gradert av CGC og deretter kapslet inn CGC-plast...

Nice Touch, jeg lo faktisk slik at melka kom ut av nesen min, vil det si at jeg er en av stripefolket :)

• edited November -1

Ny påskekrim med Ulf Ulvheim finnes på årets påske-melkekartonger. Også denne gangen av Gunnar Staalesen/Arild Midthun.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Ny påskekrim med Ulf Ulvheim finnes på årets påske-melkekartonger. Også denne gangen av Gunnar Staalesen/Arild Midthun.

Jeg ser at den handler om Olaf den heldiges hjelm. Noen som vet om dette er en skjult referanse fra Arild til vår egen Olaf?

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Ny påskekrim med Ulf Ulvheim finnes på årets påske-melkekartonger.

For de som ikke drikker melk så finnes den her.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?