Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Plakater

edited March 2004 in Donaldisme

Jeg er frekk nok til å etterlyse noe her:

Denne "Jorden rundt med Donald Duck & co" - plakaten er vel en sjelden sak, men jeg ønsker å få kjøpt den i god stand - helst uten klistremerker siden jeg har en hel haug av de fra før (ååå, som jeg gremmes over å ha KASTET den plakaten!!!).

Er det noen som kan fortelle meg hvor mange klistremerker det var til den plakaten?

Comments

• ACAC
    edited November -1

Det er da fint nok at efterlyse - men de fleste har nok kun deres egen, med klistermærker og som de tænker at beholde...
    Jeg er selv så heldig at have et par sæt af en anden plakat, stamtræet, versionen til klistermærker, men uden disse. Tænker at disse er blevet bevaret pga. noget jeg kalder kvalitet. Jorden rundt var et rent forlagsprodukt, men på trods kan man håbe nogen har taget vare på den. Du skal nok søge antikvariater e.l.

• edited November -1

Jeg husker at jeg ikke kunne lese da jeg limte klistremerkene på stamtreet, og måtte ha hjelp til det. Aaah, minner.
    Tenk at jeg har kastet den plakaten også!!

• edited November -1

Jorden rundt-plakaten: Jeg hadde faktisk idéen til denne. Serieforlaget hadde en stund et samarbeid med Tusenfryd-parken, der en Disneyuke var samarbeidsprosjektet. Jeg lagde en ustilling til parken noen år, brukte egne hefter, Disneyana og malerier mm. (En av ustillingene handlet om Barks´ liv, han åpnet den selv) Et av årene lagde vi en enorm plakat, 3 x 4 meter tror jeg, med bilder av endenes reiser. Denne ble så omarbeidet noe og (heldigvis) i forminsket utgave brukt som samleserie i DD&Co, og også i AA&Co og KA&Co. Serien hadde 75 klistremerker.

Har også ansvar for en del andre slike samleserier, bl.a. Petter Smarts oppfinnelser, og jeg har det emste av ansvaret for oversettelsen av plakaten som viser Skrues pengebinge. Feil i den finnes, men det er gjort mye for å plukke dem ut!

Erik

• edited November -1

Det er du ikke alene om.. har også kasta denne Jorden rundt-plakaten og dessverre også stam-treet...

var ikke donaldist akkurat på denne tiden ;)

• edited November -1

Tror jeg har både jorden-rundt og to utgaver av stamtreet jeg, men jeg vet ikke hvor det er for tiden.

...om jeg vil selge???
    Tror dere er gale alle mann jeg :p

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?